Anglikaanikirkko: seksi kuuluu heteroseksuaaliseen avioliittoon

Aika moni muukin asia on ihan keskeistä ja olennaista asiasisältöä. Kaikkea ei silti ole tapana vääntää rautalangasta joka yhteydessä.

Otin oikeuden omiin käsiini … :grinning:

Muutin takaisin ihan periaatteesta. Tämä on nyt tunnustuskysymys. :face_with_monocle:

Juu. Tuliko tämä jotenkin yllätyksenä? Minä ihan oikeasti olen ortodoksi. :smiley:

Ei tullut. Tuo Auts, oli vain semmoinen kirpaisu. Ihminen joka ei kuulu ort. kirkkoon, on paremmassa asemassa kuin luterilainen, jonka tulisi osata tehdä uskonratkaisu ortodoksisuuden suuntaan ja luopua luterilaisuudesta.

En minä pidä ort tai kat harhaoppisena. Siksi en voisi ikinä edes harkita missään mielessä lobbaamista noista meille.

D

Jos nämä asiat ovat kaikille itsestään selviä, niin miksi ihmeessä edes postasit tänne tuon uutisen? Tai miksi anglikaanipiispat ylipäänsä ottivat erikseen kantaa näin itsestäänselviin asioihin, ja miksi Telegraph uutisoi siitä? Yhtä hyvin voisit laittaa ketjun otsikoksi “Anglikaanikirkko: Hauki on kala”.

Myönnä, että olet väärässä, niin päästään tekemään oikeitakin töitä.

1 tykkäys

Minä olen lomalla. Minulla on koko päivä aikaa vängätä tästä asiasta.

image

3 tykkäystä

Kapteeni Picardille antaisin sata sydäntä, jos foorumin tekniikka sen mahdollistaisi. Mutta veljet, jatkakaa väittelyä. Minä en ole lomalla, joten pitää lähteä iltavuoroon.

Onko olemassa sellaisiakin kirkkoja, joiden mielestä seksi ei kuulu avioliittoon?

2 tykkäystä

Onko olemassa kirkkoja, joiden mielestä hauki ei ole kala?

Traditio ei
anna vastausta
tähän kysymykseen.

D

23 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Raamatun kieli

Alkukirkossa ei tunnettu haukia, koska Genesaretinjärvessä tai Välimeressä niitä ei esiinny.

Genesaretinjärven kalaa, sitä kutsuttiin Pietarin kalaksi, on saatavilla ruokapaikoissa Nazaretin ja Kapernaumin välisellä tiellä. Vähän huoltoaseman tasoa, paitsi että hinta oli korkea.

1 tykkäys

Ketjun otsikko on harhaanjohtava myös koska sen voi tulkita tarkoittavan että avioliittoon kuuluu tai tulee kuulua aina seksi. On kuitenkin kirkkokuntia jotka ovat pitäneet mahdollisena ns. josefiittista avioliittoa. Todennäköisesti anglikaanien tarkoituksena ei ollut ottaa kantaa tätä vastaan.

josefiittista avioliittoa???

Selibaattiavioliittoa. Katolisessakin kirkossa on kai joskus ollut moisia? Ainakin Lisieuxin Teresan isän kerrotaan sellaista harkinneen. Mutta lähtökohta on kyllä ainakin nykyisin että ei seksiä ilman avioliittoa eikä avioliittoa ilman seksiä.

Sana sitä, sana tätä, sana tuli, sana meni, sana se, sana tämä. Sitten tuli lisää pikkusanoja.

“Uusi normaali” on kuitenkin käytännössä jo kauan ollut se, että seksiä on ennen avioliittoa - Kirkon opetuksesta huolimatta…

2 tykkäystä

Ja takaisin reaalitodellisuuteen.

D

2 tykkäystä

:grinning: Jaha, minä jo erehdyin ajattelemaan, että anglikaaneilla olisi selkäranka. Ei sitten.

4 tykkäystä

Brexitin alla sitä immeinen sannoo kaikenlaista. Ei auttanut sekään, ero tuli.

D