Foorumin muutokset

Onko Apologia-alueelle (t.s. ateismin & muiden uskontojen ja kristinuskon väliselle keskustelulle) tällä hetkellä tarvetta?

  • Kyllä.
  • Ei.

0 äänestäjää

Varmaan voidaan avata jokin ketju ehdotuksille aiheesta.

Kuuden äänestäjän perusteella jo näytti siltä, että Raamattu-alue olisi hyvä idea, joten loin sen.

1 tykkäys

Pyydän kaikkia @luottamustaso_3 tyyppejä, jotka pystytte kategorioita muuttamaan, käyttämään hetken ajastanne ja järjestelemään Oppi, Moraali ja Rukous alueilla olevia viestejä uudelleen uusiin alueisiin, jos teitä vain kiinnostaa ja jaksatte.

Yritin siirtää joitakin asiallisia kriittisen alueen ketjuja uuden luokittelun mukaiseen osastoon, mutta ei onnistu nykyisellä luottamustasollani.
Kriittisellä alueella on toki ketjuja, joita ei kannata siirtää julkiselle puolelle, mutta toisaalta foorumiuudistuksen tarkoitus ei liene tappaa apologista keskustelua.

Pyytäisin harkitsemaan ainakin seuraavia aiheita:
https://uskojarukous.fi/t/mita-on-jumalan-kaikkivaltius/1754/81
https://uskojarukous.fi/t/tappaako-taydellisyyden-tavoittelu-ilon-onnistumisesta/1817

https://uskojarukous.fi/t/ihmisen-vapaa-tahto-ja-luotu-todellisuus/780
https://uskojarukous.fi/t/kortit-ja-korttikapinalliset/1700/85

Kyllä sulla pitäisi olla kyky vaihtaa niiden kategoriaa. Se tapahtuu ylhäältä ketjun nimen yhteydessä olevalla napilla.

Itsekin mietin noita tekstejä mutta eihän niille oikein ole paikkaa koska nimenomaan ovat kriittisiä.

Mutta koko ketjun saa vaihdettua kun painaa ketjun otsikkoa. Silloin aukeaa muutoskynä. Sitä klikkaamalla aukeaa vaihtoehdot minne haluat ketjun siirtää tai sitä muokata. Siirtelin itse useita ei-kriittisiä-kyllä-kristillisiä -ketjuja uusille urille aamupäivällä.

Kyseinen painike (kynänkuva) puuttuu alueen ketjujen otsikkojen perästä. Muilla alueilla se näkyy.

Vaikka klikkaat otsikkoa niin puuttuu edelleen. Niinkö? Minulla kyllä tulee silloin näkyviin mutta en noihin koske ennenkuin selviää sopivatko nykyiseen keskusteluun. Jos ne avaa niin silloinhan kriittinen keskustelu taas jatkuisi niissä.
Ainakin jatkokeskustelua tulisi silloin niissä jokaisessa ohjeistaa jos sitä ei haluta entisen kaltaisena. Toki ne ovat juuri niitä joiden vuoksi itse täällä kirjoittelen.

Nykyisellä luottamustasolani kynänkuva näkyy muiden alueiden ketjuissa, jopa lukituissa ketjuissa. Kriittisellä alueellakin näkyi ennen koko alueen sulkemista.

Näyttää todellakin puuttuvan muokkausmahdollisuus luottamustasolla 3. Johtunee siitä, että niitä on muokattu ensin moderaattoreiden toimesta. Normaalistahan tämä taso riittää alueiden siirtoihin ja otsikoinnin muuttamisiin.

Aiempi muokkaus ei ilmeisestikään vaikuta asiaan, sillä otsikon muokkaus ja alueen vaihto oikeus on myös suljettuihin ketjuihin ja esimerkiksi tähän ketjuun, joka on kiinnitetty.

Joo, kriittiseen alueeseen ei voi nyt tehdä muutoksia.

Ei nyt ylipäätään tainnut olla tarkoituksena jatkaa kriittisen keskustelualueen keskusteluja muilla keskustelualueilla…?

Joo, ei. Jotain yksittäisiä ketjuja voidaan nostaa.

Mutta jos niitä nostetaan yksittäinkään, niin kuka päättää mitä ja mitkä ovat sen jälkeisen keskustelun edellytykset ja ohjeet? Jos vanhat niin entinen meno jatkuu, jos uudet niin onko siinäkään mieltä jos tarkoittaa, että aikaisempiin kriittisiin kirjoituksiin ei voi reagoida tai niitä puolustaa tai niiden tyyliä noudattaa? Jos sinä niitä ainoana nostat ja jatkokeskustelun ohjeistat joka kerta erikseen niin se on ainoa tapa jolla niistä voisi mielestäni jotain irti saada. Kovasti tai täysin rajoitettuina ne tuntuvat vain kiusauksia aiheuttavilta. Mutta tämä vain minun valistumaton mietteeni.

Siirtelin muutaman aikani kuluksi. Mun mielestä Usko on huono alueen nimi, ja lisäksi kyseenalaistan, tarvitaanko todella näin monta erillistä aluetta. Mutta mennään nyt näillä kuitenkin, kun kerran näin on päätetty.

Onko muuten ainoa tapa päästä siirtämään ketjua, että hyppää sen alkuun? Kynämerkki ei siis näy missään muualla? Ketju kuitenkin aukeaa automaattisesti viimeisen viestin kohdalta.

1 tykkäys

No siis lähinnä itse mietin, miten saadaan lisättyä kristillisen keskustelun näkyvyyttä ja kiinnostavuutta. Ainut päättäjä olen siis ollut minä, enkä näe ongelmaa muuttaa päätöstä. Kiitos siirroista sinulle ja muillekin!

Muutos vaatii vähän totuttelua. Mutta Silvanukselle kiitos, että ideoit ja yrität!

11 tykkäystä