Kirkkopäivillä kuohuu, juhlapuhujat peruivat tulonsa

Jos se on ainos syy, ja sen takia pitäisi se laissa pitää kiellettynä, niin silloinhan lainsäädäntö olisi uskontoon perustuva. Tervetuloa kristilinen sharia.

Tämä oli vain oma henkilökohtainen mielipiteeni siihen, miksi se on minusta väärin. Lain ei tarvitse perustua siihen.

Eli ymmärsinkö oikein, että sinusta sisarusten välinen seksisuhde, oli sitten kyseessä eri tai samaa sukupuolta olevat, on ihan ok ja hyväksyttävää?

Sanotaan vaikka niin, että henkilökohtainen ällötys, tai se, että Jumala ei siitä tykkää, eivät ole riittäviä perusteita sen kieltämiselle laissa.

Repeat: Eli ymmärsinkö oikein, että sinusta sisarusten välinen seksisuhde, oli sitten kyseessä eri tai samaa sukupuolta olevat, on ihan ok ja hyväksyttävää?

Olen jo vastannut. Turha jankata. Sitä ei pidetä yleensä hyvänä käyttäytymisenä

Anteeksi nyt, mutta minusta et ole vastannut, suoraan ja selkeästi. Sen vuoksi juuri kysyin: eli ymmärsinkö oikein? Tuo edellinen vastauksesi “sanotaan vaikka niin…” ei vastannut esitettyyn kysymykseen, koska kysymys ei koskenut lainsäädäntöä.

Mutta jos et halua vastata, niin ei siinä mitään. Tämä oli turha sivujuonne keskustelussa muutenkin…

2 tykkäystä

:grinning: Kas kun ei kristillinen holokausti. Tämä on niin suhteeton ja asiantuntematon vertaus, että se on lähinnä huvittavaa.

6 tykkäystä

Tai kristilliset ristiretket! :sunglasses:

5 tykkäystä

Kristillinen inkvisitio. :sun_with_face:

5 tykkäystä

Jos näitä huvittavuuksia alkaa keskusteluihin tulla kovin paljon, niin sitten se lakkaa aika pian huvittamasta.

2 tykkäystä

Jos lakeja aletaan määrätä sen mukaan, mitä jonkun jumala tykkää ja ei tykkää, niin sehän on looginen seuraus. Kristittyjä sellainen voi huvittaa, meitä muita ei…

1 tykkäys

Jos on olemassa yksi ääri-ilmiö, ja sitä lähtee vastustamaan toisella ääri-ilmiöllä, niin siihen nopeasti menee kaikki aika, energia ja palstatila. Siksi olisi parempi jos sen yhden ääri-ilmiön vaan laittaisi kuriin ja muu jatkuisi normaalisti.

Oivalsin tässä yhden ison jutun.

Kaikki keskustelu perustuu tahtomiselle ja vapaaehtoisuudelle.

Jos asenne on se, että minä keskustelen mistä minä tahdon ja minulla ei ole mitään velvollisuutta vastata yhtään kenellekään yhtään mihinkään, niin se tarkoittaa sitä, että minä olen täällä vain ottamassa ja minulla ei ole mitään halua eikä tarkoitusta (jos edes kykyä) antaa tai tuoda keskusteluun yhtään mitään.

Tätä olen täällä nyt oikeastaan pari vuotta ihmetellyt, että joku voi olla käytökseltään, asenteeltaan ja tyyliltään pelkästään vihamielinen koko paikkaa ja muita keskustelijoita, paikan aihepiiriä ja kaikkien muiden näkemyksiä kohtaan, eikä se suoraan tärppää mihinkään säännöissä kiellettyyn juttuun.

Tarkoitan pelkästään vihamielisellä sitä, että ei edes edusta mitään oikeaa kantaa tai näkökulmaa, vaan on pelkästään sitä vastaan, mitä joku muu sanoo. Ja että ulosanti on sitä pelkän vihamielisyyden osoittamista.

Jos jengi täällä käyttäytyisi attea kohtaan ja toisiaan kohtaan tuon saman mallin mukaisesti, niin tämä koko foorumi ei olisi mitään muuta kuin yksi taukoamaton raivokohtaus, missä jokainen kilpaa kyykyttäisi ja lyttäisi jokaista koko ajan.

12 tykkäystä

Uskonnollinen säädös on tietysti uskonnollinen säädös. Kristittyjen insesmikiellon vertaaminen shariaan on kuitenkin vähän sama asia kuin vertaisi Niinistöä Trumpiin. Apples, Oranges jne.

Jonkun pitäisi perustaa kristillinen metallibändi nimeltä Christian Holocaust.

1 tykkäys

Eikö foorumille alkuvuodesta perustettu Agora-alue juuri tällaista Christian Holocaust -keskustelua varten? En liittynyt ryhmään, jonka kautta kyseisen alueen näkisi, joten en tiedä onko se olemassa, mutta sinne nyt eräät viestit voisi siirtää. (Siis jos niiden säilyttämistä tai tämän tapaisen keskustelun sallimista foorumin yhteydessä jostain syystä pidetään tarpeellisena.)

1 tykkäys

Perustettiin. Moderaattorin virassa Naali kirjoitti, että muualla foorumissa

“ei jatkossa enää hyväksytä kristinuskon kritiikkiä vaan se on varattu puhtaasti siihen myönteisesti suhtautuville. Kriittinen keskustelu tullaan poistamaan tai siirtämään Agora-alueelle tapauskohtaisesti moderoinnin toimesta. Tällaista kirjoittelua havaitessaan myös alueella kirjoittavat voivat liputtaa kirjoitukset moderoinnin helpotamiseksi ja nopeuttamiseksi.”

Lapsellinen, mutta ei enää tässä vaiheessa, kun syyllisenä on henkilö, joka on vuosikausia vieraillut, lukenut (?) ja kirjoittanut kristilliselle foorumille ja jonka tulisi siksi tietää paremmin, koominen eikä edes surkuhupaisa vaan jo traagisuutta lähentelevä sharia-retoriikka kuuluu selvästi jonnekin muualle.

1 tykkäys

Eli hyvin monessa suhteessa toimiva vertaus: molemmat ovat konservatiiveja oikealta, molemmilla on nuori vaimo, molemmat ovat yli kuusikymppisiä, molemmat ovat rahamiehiä jne.

1 tykkäys

Niinistö ja Trump ovat kylläkin molemmat jo yli 70-vuotiaita. Molemmilla on nuori vaimo ja yksi alaikäinen lapsi sekä aikuisia lapsia edellisistä avioliitoista.

En muistanut ikiä, mutta ajattelin, että kyllä ne nyt ainakin yli 60 ovat.

Kristillinen reconquista on tulossa!

1 tykkäys

A post was merged into an existing topic: Offtopic-aarrearkku