Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Missään nimessä en halua olla vahingoniloinen, käyttäjille tuo on todella ikävää. Mutta olen omituisesti huvittunut siitä, että yliarvostetut ja -hinnoitellut iOmenat kompastelevat foorumilla, kun meikäläisen erilaiset kierrätys-halpisromut toimivat kaikki tämän U&R:n tonginnassa.

Niin tämä halpis-Chromebook, millä tällä hetkellä kirjoitan, kuin kymmenen vuotta vanha Linuxia ajava läppäridinosaurus.

4 tykkäystä

Olen ihan uusi täällä ja lukenut nyt foorumin tekniikasta. Laitan tämän sepustukseni Vastaa- systeemin kautta, vaikka eihän minulla mitään vastaamista arvoisalle Sakarjalle ole.

Ongelma on siis tämä. Tyhmä minä ei millään ole älynnyt systeemiä, miten kirjoittaisin ihan vain oman kommenttini jonkun jutun loppuun. Huokaus :unamused:

Ajattelin kysyä moderaattorilta vaan en kyllä löytänyt häntäkään, joten lähetän kysymykseni tähän.

Eli jos en halua vastata juuri Sakarjalle vaan haluan lähettää loppuun kommentin niin mitä ihmettä pitää klikata, että saa sellaisen lokeron esiin, johon voisi juttua raapusta.

Onpa jännää nähdä, saanko edes tätä näkyville.

Vastaa nappula on alhaalla sinisellä pohjalla, kommentin alareunan nuoli vastaa ko henkilölle kuten nyt vastasit.

Suuri Kiitos batos! Ei ollut vaikeeta vaan kun en älynnyt :slightly_smiling_face:.

1 tykkäys

Nyt tuli tällainen (otin kuvakaappauksen, eli tuo ei ole linkki):

image
Ehkä joku BBC:llä ei vaan osaa. Eka kerta kun tällainen tulee vastaan. Mutta sille ei foorumin päässä varmaan voi mitään.

1 tykkäys

Mistähän johtuu, että välillä saan viestin, että pitäisi luoda tili. Minulla on tili ja nytkin pääsin vaivatta sivustolle.

Kun löysin tämän paikan loin tilin ja se meni ok. Sitten tulin jonkun ajan kuluttua uudestaan ja taas pyydettiin luomaan tili. Käytin aikaisempia antamiani tietoja ja sain vastauksen, että ovat jo varattu. No kai ovat varattu, kun minä loin. Nyt on siis meikäläisellä ilmeisesti kaksi tiliä. Jotain kummallista tässä on vaan ei toki mitään erikoisen ärsyttävää :smile: Eiköhän selitys löydy.

Luetko foorumia uloskirjautuneena? Sellaisen foorumialusta tulkitsee sivuille saapuneeksi satunnaiseksi surffailijaksi ja ehdottaa luomaan tilin. Itse en kirjaudu foorumilla vierailujeni välillä täältä ulos.

3 tykkäystä

No en tietty taida oikein hallita vielä näitä kuvioita. En kummemmin kirjaudu ulos, klikkaan vain veks ja se on toiminut. Ei siis aina patistella kirjautumaan…

Jos rastit tuon välilehden pois niin silloin uloskirjaudut sen johdosta. Kun tulet foorumille niin näet oman tunnuksesi yläoikealla jos olet kirjautuneena valmiiksi. SIlloin ei tule tuota tilin luomispyyntöä. Katso ensi kerralla jos ilmoitus tulee tuo ikonisi ja kirjaudu foorumille jos sitä ei ole, niin tuo pyyntö poistuu ja voit myös kirjoittaa tänne.

1 tykkäys

Kiitos paljon! Enpä tuota huomannut…

1 tykkäys

Tyhmä kysymys. Muistihärö iski. Miten vaihdan Sakarjan salasanan foorumille?

Kun klikkaan kuvakettani en näe valintaa “omat tiedot”?

Paina avatartasi oik yläkulmassa, siitä aukeaa valikko johon tulee nimesi, nimeä painamalla avautuu asetukset.

1 tykkäys

Mikä ihme oli eilen kun ei foorumille päässyt vaikka osdotteli kuinka nettiselaimen rullausta?

Yritin eilen lukuisia kertoja sekä Linuxia ajavalla ThinkPad W520:llä että Windows 10:iä ajavalla DELL Latitude E6500:lla foorumille - aamusta iltaan.

Joko kesti… kesti… kesti eikä päässyt edes avausnäkymään. Tai välillä tuli kummallisia ilmoituksia ettei nettiosoitteeseen pääse?

Onko tässä nyt erotettu jyvät §akanoista ja Sakarja rääväsuu laitettu jäähylle?

Vai onko serveri muuttunut suolapatsaaksi?

1 tykkäys

Ha, tässä ilmeisesti itsekullekin iskee paranoia, ja alkaa kerrata mitä kaikkea on tullut kirjoitettua. Viimeksi kun foorumi oli down ja näytti hetken tekstiä “vain luku-tilassa”, niin mielessä välähti, että nytkö se tapahtui se bannaus :smiley:

2 tykkäystä

Mutta kokivatko muut eilen kylmää torjuntaa foorumin suunnalta, vai oliko tämä hlökohtainen ongelmani? Palomuurihapatus? WiFi-tukiasema-ahdistus, Huawei?`, P-Korea vai Trump?

Yritin käydä korvikkeeksi lukemassa K24:lla, mutta siellä tulee pian paha olo muutamien himokommentoijien, kuten TT wiisauksista.

Rekisteröidyin internatsionaaliselle ortsufoorumille missä on tuhat topicia ja miljoona kommenttia, mutta siellä hukkuu tekstiin.

1 tykkäys

Koko sivusto oli nurin. Latautui kyllä useiden minuuttien odottelun jälkeen. Oikeastaan ihan hyvä vaikka pysyväksi käytännöksi, vähentäisi varmasti onelinereitä ja äkkipikaistuksissa kirjoitettuja harkitsemattomia vastauksia. Odotteluajan voisi hyödyntää rukoiluun, joten käytäntö tukisi myös hengellistä elämää.

2 tykkäystä

Ei olisi hyvä. Koska minulla pitkän latautumisen jälkeen ilmoitti, että “sivustoon ei saa yhteyttä”. Ei siis toiminut ollenkaan minulla…

3 tykkäystä

Kyllä se oli kokonaan nurin. Jollain selaimella, minulla läppärin Firefoxilla sivusto näytti siltä, että se hitaasti latautuisi, mutta se tuli jostain välimuistista, eikä yhteyttä oikeasti ollut. Oli kai ainakin kaksi vuorokautta alhaalla, mikä sinänsä voi kyllä olla terveellistä itse kullekin :grinning:.

Odotteluajan voisi hyödyntää rukoiluun, joten käytäntö tukisi myös hengellistä elämää.

Sitähän tässä on tehty.

Juuri näin. Sivusto oli alhaalla. Olen puuhastellut nyt useamman päivän noiden arkistofoorumien kanssa. Ne veivät asennuksen jälkeen todella paljon tehoja, silloin tämä foorumi oli todella hidas. Sitten suljin koneen ottaakseni backupin (snapshot), mutta taisinpa unohtaa laittaa koneen takaisin päälle.

Nyt olen käynnistänyt foorumin taas ja toinen arkistofoorumi on pyörinyt aamun ajan tässä alla - ja hyvin näyttää jaksavan. Heitin äsken toisen myös pyörimään, katsotaan jaksaako…

6 tykkäystä

Minäkin koin, mutta en jäänyt moneksikaan sekunniksi odottamaan, kun se ei heti auennut.