Lemmikkien joulusiunaus

Tällainen tapahtuma olisi huomenna. Mitä mieltä olette teologisesti? Harhaoppia, liberaalisuutta vai hyvää ja hyödyllistä?
https://www.helsinginseurakunnat.fi/seurakunnat/tuomiokirkkoseurakunta/uutiset/2016/11/nMzMvA0a7.html

Njaa, meillä nyt siunaillaan vähän kaikkea autoista opaskoiriin, työkoneisiin ja koteihin.

Hienoa ja siistiä hengellistä toimintaa, joka ei millään tavalla sotkeudu ihmisen elämään ja sydämen tilaan. Askarrellaan siunaamisen kanssa, koska eihän Jumala modernille cityihmiselle muuta olekaan kuin siunausautomaatti.

Juukerin ärsyttävää lemmikinomistajien paapomista. Oi ihq, nyt meidän Muppe pääsi kuvaan papin kanssa aaaww! Tehkööt elikot tarpeitansa mahdollisimman kiusaallisella hetkellä!!!

Tämä oli tarkoitettu ihan vakavaksi - ja kiireelliseksi - kysymykseksi. Meilläkin nimittäin on yksi elukka talossa, joten harkitsen tuonne menemistä.

Minä olin melko vakavissani. Periaatteessa tuo on varmasti ihan mahdollista toteuttaa ilman harhaoppia.

Itse asiassa ei ole mitään ongelmallista.

1 tykkäys

Vaikea keksiä asiasta vikaa. Hyvä perinne.

Tosin tilaisuuden pitäminen ulkona kylmään vuodenaikaan asettaa vaihtolämpöiset tai hyvin pienikokoiset lemmikit huonompaan asemaan. :hatched_chick:

1 tykkäys

No jos siellä esimerkiksi siunataan käärmeitä, niin sitä voi pitää suorana hyökkäyksenä Genesiksen kirjaimellista tulkintaa vastaan.

1 tykkäys

Minusta tässä vähän lähtee mopo keulimaan. Vähän kuin Vatikaanin obeliski kertoo IsisHorusSethistä.

1 tykkäys

Vakavaan moodiin taas palatakseni kyllä minulla tässä oikeasti on pieni huoli, että tilaisuuteen liittyy kyseenalaista

(a) siunauksen teologiaa,

(b) ihmisen ja eläinten olennaisen eron hämärtämistä, tai

© Canada.

Syyttäisin tästäkin maahanmuuttajia ja suvakkeja.

Pelkäätkö, että kun tuolla siunataan mies ja hauveli, joku voisi porttiteoreettisesti päätellä, että kirkossa pitäisi siunata homopareja?

C-kohtaan en ota kantaa. A ja b varmaan osuvat oikeaan. Toisaalta, jos osallistumista harkitsee, olennainen kysymys lienee se, ovatko kyseenalaiset elementit siedettävissä samalla tapaa kuin kansankirkon “sekoittuneisuus” yleensäkin.

Siis kumpi, Muppe vai isäntä/emäntä? Eläinten “hoitovastuu” on yhä tärkeämpi. Monen sortin apuna ovat, mieti hiukan miten monessa. Myös tassuterapeutteina, kun ihmislajitovereilta ei riitä aikaa eikä halua välittää. Jos tänään on siunattu yksikin palvelukaveri (poliisi, tulli, raunio, home…jatka listaa) tai vuosia sokeaa tai muuta vammaista auttavaa - tai yksinäiselle kotona iloa tuovaa vaikka kilpikonnaa - niin hieno juttu!

Eiköhän Suomessa ne useimmat ole koiria ja kissoja, meille tuttuja. Harvinaisempiakin otuksia on, ja niistä osataan huolehtia vielä kehnommin.

Lisään edelliseen vielä, että en ikinä hyväksy eläimen pitoa, jos siihen ei ole kanttia. Kilpikonnat etc vain Suomessa syntyneitä, salakuljetus on rikos isolla ärrällä.

Kävitkö tilaisuudessa, TV? Oliko millainen?

Muista syistä johtuen en nyt sitten mennytkään tuonne. Ehkä ensi vuonna…

Ehdimme siis keskustella asiasta rauhassa!

1 tykkäys