Moderointikeskustelu

Ei kai tuo ollut palvelunestohyökkäys? Sehän yleensä hidastaa sisäänkirjautumista ja sivujen hakua, vaikkei heti kaada konetta.

Itse ajattelin näin, kun en päässyt foorumille.

Olin kirjoittamassa kommenttia, kun foorumi alkoi köhiä. Koitin perua viestini koittaakseni myöhemmin uudelleen, muttei onnistunut. Kun nyt avasin taas toimivan foorumin, editori oli edelleen auki keskeneräisine teksteineni. Mutta motiivi kyseiseen kommenttiin oli kadonnut ja peruin sen, vaikkei kyse ollut mistään sivalluksesta, vaan hiukan pidemmästä pohdinnasta.

Eli joskus kannattaa miettiä reilu vuorokausikin, haluanko todellakin saattaa komenttini julki.

6 tykkäystä

Miksi joku hyökkäisi tätä foorumia vastaan? Toisaalta foorumin käytös kieltämättä voi selittyä tällaisella asialla. Minulle latautui etusivu, mutta kun yritin mennä johonkin ketjuun, niin sitten ei enää onnistunutkaan.

Näin toimi minullakin.

1 tykkäys

Foorumin kannalta on kuitenkin niin, että kristinuskon mukaan geneeriset ateistit menevät kadotukseen ihan lopulta. Jos ei tämä heti tunnu intuitiiviselta, tai joku luulee voivansa keksiä porsaanreiän, niin voin esittää katoliset perustelut sille, että miksi niiden varaan ei kannata mitään laittaa. Jos uskoo johonkin muuhun teoriaan kadotuksesta, niin se on sitten asia erikseen. Mutta vanhan katolisen opetuksen mukaan joku yksittäinen tapetuksi tuleminen ei tunnu missään sen ikuisen kärsimyksen rinnalla.

Olen joskus sanonut, että foorumi on huono ja että sitä pyöritetään ihan väärin, sen ongelmille ei tehdä mitään ja sen aikaisempi moderointi ei tehnyt muuta kuin pahensi kaikkia epäkohtia ja suojeli monia häiriköitä ja että ihmiset eivät osaa keskustella. Minulle todettiin, että paikkaa ei kannata ottaa niin vakavasti ja että täällä ei ole pakko olla. Ei siis kiistetty sitä, että olin oikeassa! Hah haa. Mutta kuitenkin.

Jos vastaavasti joku ateisti tulee kristinuskoa tunnustavalle foorumille pelkästään sitä varten, että voi silloin tällöin jostain epämääräisestä väärinkäsityksestä riehumalla osoittaa, että ei pidä kristinuskosta, niin mikä sen homman tulevaisuus on? Tai onko sillä koskaan mitään sellaista ollutkaan? Onko atte jonkinlainen edelliseltä ylläpidolta tänne unohtunut ruoska tai vastaava?

Minusta se olisi saavutus jos atte hikeentyisi jostain, mitä kristinusko oikeasti opettaa tai mitä Raamattu oikeasti tarkoittaa. Häiriköintiä se olisi sittenkin. Ja toisaalta, jos joku koko ajan toistaa, että “te laittaisitte kuitenkin kaikki eri mieltä olevat suoraan uuniin”, niin sellaisen henkilön pitäisi ymmärtää, että ne sanomisen kohteet eivät siinä keskustelussa voita mitään olemalla laittamatta ketään uuniin, eivätkä myöskään häviä enää mitään vaikka laittaisivat ihan kaikki.

Jos emme ole onnistuneet näin monen vuoden jälkeen perustelemaan atelle, että emme ole uunittamassa ketään, niin montako vuotta vielä halutaan yrittää? Vai onko suunnitelma se, että atte tällä tavalla provosoi porukkaa täällä, kunnes joku saa tarpeekseen ja ilmaisee toiveen, että joku voisi sinne uuniin joutaakin. Sen jälkeen atte ilmiantaa foorumin kaikille mediaseksikkäille valtuutetuille, jotka sitten suuren julkisuuden auttamana ensin lynkkaavat ja sitten vievät leivättömän pöydän ääreen nykyiset ja entiset moderoinnit ja ylläpidot. Ja atte puhisee tyytyväisenä, että näittehän, miten hänelle ei kannattanut alkaa.

Tästä syystä tuollaiset “tekisitte kuitenkin kansanmurhan” tyyppiset jauhamiset kannattaa pistää kerrasta poikki. Näin jossain välissä tehtiinkin. Mutta Agoran keskusteluista tietämättä uskallan silti veikata, että nyt ollaan taas sata kertaa myöhässä.

7 tykkäystä

4 viestiä siirrettiin ketjuun: Luterilaisuuden ongelmallisia taustaoletuksia

5 viestiä siirrettiin ketjuun: Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Sola gratia se vain toimii :wink:

Siistin vähän tätä ketjua. Jos jollakin valittamista siitä että tänne kuulumaton keskustelu on siirretty offtopiciin niin päätäni voi vaatia vadille. Ja voi vaatia tähän asiaan vetoamattakin.
Toivottavasti taas jatkossa keskustelu liittyy itse aiheeseen eli moderointiin.

6 tykkäystä

Anteeksi nyt, mutta noin ei täällä toimita. Liputit @TV2 :n viestin täysin perusteitta. Ei liputus ole joku vitsi täällä. Pyydän @Nienna a reagoimaan tähän.

4 tykkäystä

“Sadistinen professori, kun antaa vitosia pelkästään tehdäkseen sinusta ylimielisen, ilmeisen onnistuneesti.”

Hän leimaa minut ylimieliseksi, eli suomeksi haukkuu.

Pyydän anteeksi. Olet oikeassa, tuo meni liian pitkälle.

2 tykkäystä

Saat tietysti anteeksi, no offence. Anna sinä minullekin anteeksi.

2 tykkäystä

Tosiaan sellainen että “liputan koska minua liputettiin” ei ole sopivaa käytöstä, eikä ehkä liputusten ilmoittelu ketjuissa muutenkaan. Mutta tässä tapauksessa liputukselle oli tosiaan ihan asialliset perusteet, kuten täällä selvennetty. :+1: Molemmat viestit ketjusta piilotettu.

2 tykkäystä

Minä ilmoitan. Olen kerran liputtanut ja minusta on reilua ilmoittaa liputtaneensa. En tiedä seurasiko siitä mitään.

D

Sillä miten asian sanoo on toki paljon merkitystä. Riskinä kuitenkin että keskustelu ajautuu sivuraiteelle – liputtaminen on moderointikysymys, joten aiheesta olisi suotavaa puhua täällä muiden ketjujen sijasta. Näin minun mielestäni olisi järkevää.

3 tykkäystä

Otan opikseni siis. Minusta on vain reilua kertoa asianosaiselle.

D

Muistelen liputtaneeni foorumin alkuaikoina kommentteja, joista pidin. Käsitin, että lippu heilumaan tarkoitti viestiä muillekin, että täällä on hyvää ja mielenkiintoista luettavaa :flushed:. Joten sori niistä väärinkäsitysliputuksistani joskus asianosaisille :pray:

13 tykkäystä

Suurkiitokset sinulle, @Nienna, että olet jaksanut muiden kiireittesi ohella siivota tätä foorumia.

12 tykkäystä

Minua suoraan sanottuna ihmetyttää, kuinka uusia tulokkaita kohdellaan niin ankarasti (vuoden kielto), mutta vanhojen häiriköiden annetaan jatkaa vuodesta toiseen ja annetaan vain lyhyitä rangaistuksia.

2 tykkäystä