Moderointikeskustelu

Tarkennus. T sanoi että pidättäytyy henkilöön menosta Pekan tyyliin ja otti esimerkiksi tuon alatyylisen jutun jota lainaat. Eli noin hän EI kirjoita minua kommentoidessaan vaan sanoo pysyvänsä aina asiassa.
Minusta se oli typerää mutta ymmärsin pointin.
Maratonviestit eivät minuakaan miellytä mutta vakavampi ongelma on aina sisältö ja asenne.

Huomasin kyllä tuon, mutta miksi kirjoittaa tuollaista loukkaavaa sekä typerää koska piilomerkityksen vaara on olemassa ?

Lainauksesi antoi sen kuvan että T todella kirjoitti tuon minua loukatakseen. Jätit selityksen pois.
Mutta siitä olen samaa mieltä että turhaa oli. Pahensi vaan asiaa.

Sisältö kaiketi tosiaankin ratkaisee. En tiedä, koska en ole jaksanut lukea “ylipitkiä” viestejä ollenkaan…

Sain tiedon että liputtamaani Thinkcatin viestiä pidettiin myös ylläpidon taholta osittain asiattomana.
Tässä ketjussa T näyttää siivonneen jo omaa tekstiään siltä kohdalta mistä batos lainasi sitä.

Tämä ok joten siirrytään eteenpäin. :+1:

1 tykkäys

Liputin nämä Aggan viestit. Minua ei kiinnosta spekuloida omalla persoonallani tai identiteetilläni – eikä itse asiassa kenenkään toisenkaan persoonalla ja identiteetillä. Keskustelkaamme asioista, ja vaikka ne sisältäisivätkin henkilökohtaisia elementtejä, pitäkäämme ne kädenmitan päässä, sillä tämä on keskustelufoorumi, ei arvostelu-, julistus- eikä inttämisfoorumi. Pyydän, että Aggan viestit piilotetaan.

Mitäh, minähän vain kehotin sinua hakemaan kirjastosta lisää lukemista aiheesta. Ja googlesta löytyy myös.

Tulisi mielestäni välttää sanoja kulttuurikrisitty Veli T, ja liberaali.

Veli T kutsuu itseään profiilissaan kulttuurikristityksi

2 tykkäystä

Yksi kysymys. Voiko tätä viestiäsi pitää vain aiheettomana hepulina, joka perustuu tahalliselle väärinkäsittämiselle? Vai onko minun tarkoitus oikeasti sanoa siihen jotain?

Hei. Joku tekee uran siitä, että julistaa sen, tän ja tuon olevan oman historiallisen ja yhteiskunnallisen kontekstinsa vanki; implikoiden, että niitä ei tarvitse silloin ottaa vakavasti.

Miksi kenelläkään pitäisi olla yksinoikeus noin hienoon analyysin työkaluun? Mielestäni on ihan turha suuttua siitä, jos muut ottavat oppia. Jotkut toiset olisivat jopa hyvin onnellisia jos niin tapahtuisi heille.

3 tykkäystä

Olen ehkä vähän ulkona kuvioista muutaman viikon foorumitauon jälkeen, joten ehkä homma on jo puitu… Mutta varmistan: Onko siis niin, että täällä on taas mukana omia oppikyhäelmiään selittämässä ties kuinka monella nimimerkillä kirjoittanut tyyppi, joka on joitakin kertoja - muistaakseni onnistuneesti - penännyt itselleen ikibannia? Ja tämä on ihan ok jälleen?

5 tykkäystä

En tiedä kehen viittaat, mutta minä olen kirjoittanut tällä foorumilla aina yhdellä ja samalla nimimerkillä. Enkä ole saanut tällä foorumilla myöskään bännejä enkä ikibänniä, vaan olen itse pyytänyt anonymisointia ja kerran sen saanut. Lisäksi olen lähettänyt palaamisestani lukuisia viestejä ylläpidolle. Se, että sinä et minun läsnäolostani täällä pidä, on eri asia. Sitä ei kannata yrittää tulkita sääntörikkomukseksi.

2 tykkäystä

Veljemme Valdemar palaa yhtä varmasti kuin kevättä seuraa kesää ja kesää syksy.
Eiväthän ne lupaukset lopullisesta lopettamisesta ole milloinkaan pitäneet.

Ylläpito päättää, me muut :crazy_face:. Joo, ei ole puitu vissiin vielä tämänkertaista heräämistä.

1 tykkäys

Mitä pahaa mä olen koskaan tehnyt sulle? Miksi katsot, että on OK ilveillä tolla tavalla? Ikään kuin olisi jotenkin annettu ja foorumin sääntöihin sementoitu, että muhun saa suhtautua ivallisesti ja muhun viitata vähättelevästi ja kyseenalaistavasti ikään kuin en olisi täällä?

Sorry! Saat olla täällä niin kauan kuin ylläpito sen sallii.

Sun lähtösi ja tulosi ovat kuitenkin legendaariset, eikä sille mitään mahda että se on aika koomista kun sulla toimii joka kerta saman draaman kaaren mukaisesti tämä esiintyminen.

Ja tässä keskustelee nyt kaksi nimimerkkiä, eli ei ole sen henkilökohtaisempaa tämä.

2 tykkäystä

Jotain kehitystäkin väitän tapahtuneen niistä Usko & Elämä -foorumin ajoista kun syytin kaikkia muita esim. Paavalinpalvonnasta, hoin “Sementoiduista selityksistä” ja kuvailin, kuinka Jeesus pakottaa homoja tuovitsevat polvilleen viimeisellä tuomiolla ja olin joka viikko eri laitteella eri nimimerkillä foorumilla keuhkoamassa kunnes joku mut bongasi. Mun kaikkein huonoimmat puoleni ihmisenä tulivat tuolloin esille enkä mä voi mitenkään olla käytöksestäni ylpeä. Enkö ole tätä katumustani koskaan muka julkilausunut ja käytöstäni anteeksi pyytänyt? Anteeksi en ole saanut, se on ilmeisen selvää.

2 tykkäystä

Kyllä minä sinun aloittamiisi ketjuihin olen ihan asiallisesti jotain kirjoittanut.

Ei tämä ole niin vakavaa, että pitää hirmuisesti katua, antaa anteeksi ja pyytää anteeksi. Tämä on vain nettitsättiä.

Tuota en nyt muista, että monestiko olet sitä ikibannia pyytänyt. Sitähän Antti lähinnä ihmetteli, että joko taas.

Haluaisin ettei mun persoonaani ja nimimerkkiä erityisemmin arvosteltaisi tai kommentoitaisi, vaan tekstejäni – silloin jos niissä on jotain kommentoitavaa. Mäkään en pidä yllä mitään pinttyneitä käsityksiä, että “Slower sitä” ja “ThinkCat” tätä, kappas vaan, taas se nähtiin! Mä annan ihmisille aidosti uusia mahdollisuuksia, jatkuvasti.

Joo, näinhän sen pitäisi periaatteessa olla.
Itse asiassa en muistanut, että olen kirjoitellut useammalla nimimerkillä itsekin. Ja ehkä lähdin joskus ovet paukkuen … öh — tuota, en oikeasti muista. Ikä taitaa tehdä tehtävänsä.

Ehkä meihin suhtaudutaan hiukan eri tavoin lähinnä siksi, että minä en muistaakseni ole haastanut foorumin perustaa eli klassista uskoa, mitä se nyt sitten onkaan, enkä luonut omaa listaa tai ohjelmaa, johon toisten pitäisi ottaa kantaa. Semmoistahan sinulla on ollut aika monesti, vai mitä?

En minä nyt itseäni pidä minään malliesimerkkinä. Tiedot ovat puutteelliset ja paljon soopaa on tullut kirjoitettua. Noloa se on lukea vanhoja juttujaan, siinä olet oikeassa.

2 tykkäystä