Sleyn lähetystyö Saksassa

https://www.sley.fi/sley-avaa-uuden-lahetyskentan-saksaan/

Tämä lienee se Saksan kirkko, jossa Kansanlähetyksellä on ollut työntekijöitä?

Tämä löytyy Kansanlähetyksen puolelta, mutta siinä ei mainita yhteistyökirkon nimeä:

http://suuressamukana.fi/lahetystyontekija/salminen-ari-ja-suvi/

Ei uutisten keräysketjuja, vaan yksi aihe per ketju. Muutin otsikon.

Siinä mielessä jännä uutinen, että en muista Helsingin eviksillä siunatun lähetystyöhön tuonnimisiä henkilöitä. Kirkkokunta lienee sama, jossa @M.Wigelius on joskus vaikuttanut, mutta sen yhteyksistä Sleyhyn mulla ei ollut mitään käsitystä.

Lähteehän Viroonkin ihan näinä päivinä lähetti, jota myöskään ei vielä eviksillä siunattu lähetystyöhön.

Tämäkin oli mulle uutta, eikä nettisivuillakaan mainittu asiasta mitään. Pitäisiköhän kuitenkin alkaa tilata Sanansaattajaa?

En minäkään Sanista tilaa. Facebook on tässäkin hyvä tiedonlähde.

Tämä oli yksi parhaista uutisista pitkään aikaan! Kyllä, SELK oli Saksan kotikirkkoni, jonka kanssa Lähetyshiippakunnalla on menossa pitkälle menevät yhteysneuvottelut.

Marko ja Siiri ovat huippulahjakas nuoripari, ja Marko on tosiaan kasvanut ja käynyt koulunsa - erittäin hyvällä menestyksellä - Saksassa. Ja taitaapa Markolla olla jo vähän kosketusta myös orientaalisiin kieliin. Dr. Martens saa erinomaisia apulaisia.

Terveisiä vain kaikille tutuille ja uusille tulokkaille Kokkolasta, missä nykyään toimin Oy Kewatec AluBoats -veneenrakennusfirman projektikoordinaattorina.

14 tykkäystä

Tiedän että Saksassa on paljon maahanmuuttajia. Silti jotenkin ihmettelen, että sinne tarvitaan lähetystyöntekijöitä täältä. Jotenkin sitä kuvittelisi, että Saksan omat kirkot kykenisivät hoitamaan tilanteen itse.

1 tykkäys

Niinhän sitä voisi kuvitella.

Itse ollessani siinä työssä keskityin kuitenkin enemmän saksalaisten uskovien, seurakuntien ja kirkkojen motivointiin hoitaa itse se lähetysvastuu, jota ei mitenkään voinut delegoida ehkä yhteensä parille sadalle kaikkien mahdollisten kristillisten suuntausten läheteille. Suomeen palattuani olen alkanut ymmärtää, että sain niin vähän silläkin saralla aikaan. Eihän minustakaan ole täällä tullut Kristuksen todistajaa tänne lähetettyjen muslimien parissa, ja pienet yritykseni toimia kouluttajana ja motivaattorina siihen suuntaan kuivuivat nekin kokoon.

Voi olla hyvä asia, että lähetystyöntekijät tulevat maan ulkopuolelta.

Joo, en arvostele sitä, että sinne lähtee lähettejä, mutta pidän sitä yllättävänä asiana.

1 tykkäys

Tämä yllättävä asia on ollut totta ainakin vuodesta 1972 alkaen. Kaksi suomalaista lähetysjärjestöä, Kansanlähetys ja Lähetysseura, ovat tehneet tätä työtä siellä.

1 tykkäys

Olen tiennyt jo aikaisemminkin, että Saksassa on suomalaisia lähettejä ja olen aina ihmetellyt sitä. Toki uskon, että jostain syystä siihen on tarve, koska sinne lähettejä lähetetään, mutta silti se minusta on aina tuntunut ihmeelliseltä.

Navigare necesse est, vivere non est necesse! Onnittelut. Nythän sinulla on monipuolinen valikoima mistä valita uusi aaltojen kyntäjä.

Ettei viestiä katsottaisi offtopiciksi, niin lisään loppuun että voihan aluksella matkata vaikka Saksaan tekemään lähetystyötä.

1 tykkäys

Seurakyntalaisrssa oli juuri juttua, että lähetys työ keskittyy kristittyjen pariin. Maailmassa on työsarkaa pimeän pakanuuden parissa. Siellä tarvitaan työmiehiä

1 tykkäys

Ei kukaan ole profeetta omalla maallaan.

Ketju suljettiin automaattisesti 13 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.