Kyllä on ollut käsittääkseni pian pari vuotta turvallisemman, koska täysin turvalliseen ei voida päästä eikä sitä halutakaan tavoitella.
Jotenkin näyttää ettei tapahtuman pitämisestä haluta jälkikäteen pitää ääntä.
Kyllä on ollut käsittääkseni pian pari vuotta turvallisemman, koska täysin turvalliseen ei voida päästä eikä sitä halutakaan tavoitella.
Jotenkin näyttää ettei tapahtuman pitämisestä haluta jälkikäteen pitää ääntä.
Juu. Ei mitään missään. Ilmeisesti ei mitään mainittavaa tullut sanottua.
D
Kyseessä oli konsultointitapahtuma asiasta kiinnostuneille. Tapahtuman vastuuhenkilönä oli Pekka Metso Joensuun yliopistosta. Netin sijaan kannattanee kysyä häneltä.
Eikös siellä ollut paneelikeskustelukin? Ilmeisesti keskustelusta ei ollut hirveästi julkaistavaa. Ennakkomainonta oli kovaa, mutta tulokset nolla.
D
Miksi olisin yhteydessä johonkin eri kirkkokunnan henkilöön, josta en ole aikaisemin kuullutkaan ja koko teema on vieras ja epäkiinnostava. Hieman kiinnostaa se miksi ortodoksien arkkipiispa jäi sieltä yllättäen pois, ks.
Noin yleisellä tasolla ei tietenkään kannata korviansa lotkauttaa tapahtumille jotka eivät kiinnosta.
Jos puolestaan kiinnostaa voi olla yhteydessä tapahtuman järkänneille.
Mistä päättelet, että tulos oli nolla? Ovatko tilaisuuden osallistujat kertoneet sinulle sen? Tapahtuman tarkoitus kun ei kai ollut, että jälkikäteen voi tehdä lehdistötiedotteen.
Päättelen sen siitä, että tapahtumaa mainostetaan ja sitten siitä ei kuulu mitään. Tarkoitus oli lienee pohtia yhdessä jotakin. Ei se että kutsutaan maailmanlaajuisesti paikalle väkeä ja sitten kukaan ei hiisku mitään missään. Ei edes ortonuorten facessa. Ei ortodoksisen sateenkaariseuran sivuilla… Nolla.
Laitoin Pekka Metsolle spostia. Juteltiin kerran messussa jossa hän oli puhumassa.
D
Ja suurin niistä on rakkaus!
Isä Joel Larun kirjastossa.
Tervetuloa paikalle kuulemaan. Ei striimata, ei tehdä raporttia.
Onko ap paikalla, vai saako sitä sanoa etukäteen?
D
Alkaa kuulostamaan siltä, että jossakin korkeammallla linjattu että tätä tapahtumaa ei sitten virallisesti ollut. En murehdi sitä onko sama taho antanut ohjeen ortojen arkkipiispalle vetäytyä puhumasta tapahtumassa.
Kuulostaa lähinnä siltä, että foliohattu rupeaa nyt kyllä ihan liiaksi kiristää.
Kuten aiemmin olen todennut, mulla oli aikomus osallistua tähän, mutta päällekkäisyyksien vuoksi en sitten onnistunut. Mulla ei kuitenkaan ole ollut mitään ongelmia saada tietoa, että mitä päivässä puhuttiin. Siitä jaoin hieman teillekin aiemmin.
Tapahtuman luonne oli tarjota kiinnostuneille tila puhua asioista ja myös kuulla kokemusasiantuntijoita yms. Vähän kuin vaikka työpaikan koulutuspäivä, jossa perehdytetään uuteen henkilöstöresurssiin. Tarkoitus on antaa paikalle tulijoille jotakin, eikä tarvetta ole selittelyille jälkikäteen.
Mutta joo, salaliittoilu on varmasti jännempää, joten oikeastihan siellä SETA ja Illuminaatti rekrytoi liberaaleja kirkonmiehiä riveihinsä rakentamaan huomispäivän maailmanuskontoa, jossa kaikkien on pakko kääntyä homoksi ja käydä sukupuolenkorjausleikkauksessa. ![]()
Mitäpä lottoat korkeammaksi tahoksi, joka hys-hys käskyjä jakelee?
Piispa Laajasaloako, jonka alueella konsultaatio pidettiin. Suomen ev.lut. kirkkohan oli yksi järjestäjistä. Suomen ortodoksinen kirkko ei.
Odottelen tässä poppareita popsiessani Pekka Metson vastausta sähköpostiini. Saattaa mennä maanantaille.
Jotain omituista tässä hiljaisuudessa on. Ehkä tilaisuuden anti, tai osallistujamäärä, ei ollut ihan sitä mitä ajateltiin.
D
Näinhän se oli. Pekka Metso siellä yksikseen Sofiassa puhisi ja oli vielä pettynyt siihen, mitä sanoi.
Ihanko totta? Onpa hassua. No asiaan tullee selvyys ennen pitkää.
Metso ei muuten ollut puhujana. Mikä ei tarkoita ettei hän käyttänyt puheenvuoroa.
Mutta mitäpäs näistä.
D
Jos oli näin niin puhujina oli sitten vain Espoon piispa Kaisamari Hintikka ja kansanedustaja Elisa Gebhard?
Metson Pee laittoi minulle tapahtumasta kahden esiintyjän ppt:t (ainoat jotka saatiin). Tapahtumasta ei laadittu lehditötiedotetta, eikä koostetta. Ei ollut toimittajia eikä muutakaan.
Pakka M ei ollut itse puhujana.
D
On hyvin erikoista ettei järjestäjien itse hehkuttamasta tapahtumasta tehty tiedotetta eikä inahdustakaan somessa. Jokin tässä ihmetyttää, mistä täyskielto?
Ei tässä ole mitään kieltoa. Olipahan vain pohjimmiltaan aika vaatimaton tilaisuus.
D