Valitukset

Tässä ketjussa saa valittaa muiden toiminnasta, jota ei voi selkeästi liputtaa.

Arvonimien muokkaus
Käsikirjan vastaiset evl. messut

SanGennaron elämäkerta: “Kaikesta huolimatta olen kivenkova sadisti, fasisti ja rasisti. Siitä minä nautin.”

Täytyykö tällaista sietää?

Uusi foorumi piilottaa sigut/motot/henkilökuvaukset klikkauksen taakse, joten ei tarvitse, ellet halua?

@SanGennaro:n profiilissa oleva teksti on ilmeisesti Pekka Siitoin -viittaus.

Juurikin se. Meinasin laittaa ensin viittauksia fillarikommunismiin, hipsteriyteen ja suvakkiuteen, mutta tuumin sitten, että viittaukset Todellisuuden mestariin toimivat paremmin. Ymmärrän närkästyksen toisaalta, mutta jotenkin ajattelen, että vitsi on omalla kohdallani niin avoimen huono ja itsestäänselvä, että sen voi heittää ilman skandaloitumisvaaraa.

Toisaalta sitten on se wanha sääntö, jonka mukaan kaikki mikä voidaan ymmärtää väärin, ymmärretään väärin.

Minä tahdon esittää valituksen foorumikeskusteluiden yleisestä tasosta. Ja kiinnostavuudesta. Tylsää ja laadutonta! Kuka on vastuussa!!

Sinä. Ja me kaikki.

Taas tuollaista hippikommarilässytystä. “Me olemme kaikki vastuussa siirtomaaisäntien harjoittamasta sorrosta” jne. jne.

Orjalaivojen terva!

Ynnä mastot.

Ei tarvitse, mutta nyt kun olen nähnyt sen, tulee mieleen sadistit, fasistit ja rasistit aina kun näen SanGennaron nimen. Se ylentää sydämen Herran puoleen tällä klassisen kristinuskon foorumilla.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Tekninen testiketju

@Silvanus nimesi tämän ketjun uudelleen. Avasin ketjun nimellä “Uskonnollisia uutisia” - ideana oli siis avata samanlainen ketju kuin edellisellä foorumilla oli Ajankohtaista -osastossa nimellä “Kirkollisia ja uskonnollisia uutisia”. Siihen saattoi heittää uutisia juuri tämänkaltaisista pienistä kr. uskoon liittyvistä uutisista, jotka eivät tarvinneet omaa ketjuaan, koska keskustelu aiheesta jäi vähäiseksi.

Tuo uutinen Jerusalemissa tehdystä kirjakäärötutkimuksesta on juuri sellainen: aiheena ennemminkin nice to know kuin need to know. On silti mukavaa, jos foorumin käyttäjät tuovat sellaisiakin täällä esiin, koska esim. Amppareiden ym. uutisvirrassa ne jäävät usein näkemättä.

Minusta jokaista asiaa varten ei tarvitse olla omaa ketjuaan, vaan esim. tuollaisia pikku-uutisia varten voi olla oma ketjunsa, kotimaan uutisia varten omansa jne. Tämäntyyppisten juttujen suhteen entinen foorumi toimi aika hyvin. Toki pisimmistä ketjuista oli vaikea löytää vanhoja juttuja, mutta toisaalta onko se yhtään sen helpompaa, jos ketjuja on valtavasti?

Olen täysin päinvastaista mieltä tästä, eli vastustan sellaista sekametelisoppaketjua, johon heitetään sekaisin kaikki mahdolliset uutiset ja näiden väliin kommentit eri uutisiin sekä kommenttien kommentit. Entinen foorumi toimi tässä huonosti.

Vastoin yleistä harhaluuloa uuden ketjun perustaminen ei maksa mitään, olipa kyse kuinka pikkuisesta uutisesta tahansa ja vaikka siihen ei tulisi yhtään kommenttia. Asiat pysyy kuitenkin paremmassa järjestyksessä erillisissä ketjuissa. Jos ja kun ketjujen otsikot tehdään selkeiksi ja informatiivisiksi, niin niiden luetteloa on helppo silmäillä tai tehdä siihen hakuja myös jälkikäteen, jos jotakin asiaa haluaa vielä kaivella.

Ainoastaan sitä kritisoin nykyisessä systeemissä, että ketjut menevät automaattisesti lukkoon 14 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Tässä ei mielestäni ole järkeä. Esim. muutama päivä sitten aloitin ketjun, jossa käsitellään paavin vierailua Ruotsissa lokakuun lopussa. Nyt jos siihen ei pariin viikkoon kirjoiteta mitään, niin ketju menee lukkoon. Odotettavissa kuitenkin on, että aiheesta tulee uutisia viimeistään taas sitten kun vierailu toteutuu reilun kuukauden päästä. Minusta nämä uutiset kuuluisivat tuohon samaan ketjuun (pois lukien jokin vierailun yhteydessä mahdollisesti esiin noussut erityisaihe, joka tulisi laittaa omaan ketjuunsa).

[quote=“Silvanus, post:1, topic:90, full:true”]
Tässä ketjussa saa valittaa muiden toiminnasta[/quote]

Ylläpitäjä varmaankin pois lukien, koska sanotaanhan foorumin säännöissä että “Ylläpitäjän tekemistä ratkaisuista ei voi valittaa.”

[quote=“TV2, post:15, topic:90, full:true”]Vastoin yleistä harhaluuloa uuden ketjun perustaminen ei maksa mitään,
[/quote]

Väärin! Sähkö maksaa, näppäimistö kuluu eli kaipaa nopeammin uusimista ja se maksaa, internet kuormittuu eli tarvitaan lisää potkua yhteyksiin ja lisää palvelimia ja se maksaa!

Tästä olen aivan samaa mieltä. Vain ylikuumentuneet ja tyystin epäolennaiset ketjut pitää panna lukkoon. Muutoin pitää säilyttää mahdollisuus silvaamiseen eli vanhojen ketjujen nostamiseen uudelleen esille.

Lueskelin huvikseni nuo Pekka Siitoimen sitaatit läpi. Aikamoista. (Mutta toisaalta ei niin kauhean kaukana vaikka jonkun Teuvo Hakkaraisen sanomisista.)

Minulla on ehkä kummallinen huumorintaju, mutta minulle monet aiheuttavat huutonaurua. Tosin mainitut hakkarais- jne. assosiaatiot ovat pelottavia.