Valitukset

Ymmärrän hyvin että se ärsyttää, jos on nähnyt vaivaa jonkin erinomaisen viestin kirjoittamiseen ja sitten se poistetaan. Jos se sen sijaan vain piilotetaan, niin voi sentään lohduttautua sillä, että Jumala näkee sen ja palkitsee sinut viimeisenä päivänä.

No kyllä Jumala varmaan näkee poistetutkin viestit, koska moderaattoritkin ne näkevät. Tai - oliko tämä liian voimakkaasti ilmaistu epäilijän puheenvuorona? No en korjaa…

Poistetut viestit voi siis palauttaa!

Sinituulin henkilöön menevää vainoamista voisi poistaa. En tiedä mikä ihmeen tarve hänellä on vainota…

Muuten olen tyytyväinen itseenikin kohdistuneeseen poistoon ja huomautuksiin. asiasta ovat tulleet, :ashamed:

Minä tosin en näe kovin suurta eroa piilottamisen ja poistamisen välillä. Toki jos ajatellaan, että kyse on lähinnä jonkinlaisesta “oikeusturvasta”, siitä, että “tuomio” voidaan vielä tarvittaessa ottaa uuteen käsittelyyn, piilotus on parempi kuin poisto.

Ei kai nettikirjoittelua voi kovin helposti pitää vainoamisena.

No ei tietysti sinänsä sellaisenaan vainoa. Mutta kun koko ajan irvitään ja keljuillaan ja keksitään kaikkea pahantahtoista. Eikö sellainen juuri ole tavallaan vainoamista, vaikka ei vainoa.

Sinä olet vihoviimeinen henkilö tällä foorumilla valittamaan tuollaisesta, kun omien viestiesi sisältö on 99%:sesti pelkkää päänaukomista. Minusta sinut olisi pitänyt bannata jo ajat sitten. En totta puhuakseni ymmärrä lainkaan, että miksei niin ole jo tehty. Niin mukava kaveri kuin Silvanus onkin, on hänen linjansa foorumin moderoinnissa ollut itselleni suuri pettymys.

Kiitos. Tässä toinen poski. :confused:

Toimiiko tällainen ketju, jossa “saa valittaa muiden toiminnasta, jota ei voi selkeästi liputtaa” kovinkaan hyödyllisellä tavalla, vai lisääkö tämä vain yleistä kiukkuisuutta?

Kai täälläkin saa olla joku varaventtiili.

Vaikka atte olisi itse sortunut asiattomaan itseilmaisuun, niin ei se kyllä sulje pois sitä etteikö hän itsekin voisi kokea itseään kaltoinkohdelluksi. Itseäni ovat suuresti harmittaneet hänen yleistyksensä kristityistä, mutta on täällä ollut myös välillä melkoista yleistystä ateisteistakin. Kyllä minä ymmärrän, että osa siitä on ollut varmasti sellaista, mistä atte on voinut loukkaantua ja kokea sen keljuiluna ja pahantahtoisuutena. Se ei toki oikeuta sitä, mikäli hän itse (tietoisesti tai tiedostamattaan) kirjoittaa samalla tyylillä kristityistä, mutta parastahan olisi, että voitaisiin kaikki kirjoittaa mahdollisimman asiallisesti. (Missä en itsekään aina onnistu, myönnän sen. Ja joskus toki reippaammallakin retoriikalla voi olla paikkansa, mutta ehkäpä sitä olisi itsekin syytä karsia.)

Täytyy myöntää, että “vanha aatami” herää, kun oikein lyödään ja tulee sitten heitettyä takaisin. Siitä pitäisi tietysti päästä eroon ja siinä pyrinkin itseäni kehittämään. Ei niin hyvin aina onnistuen, :innocent:

En usko, että kukaan tällä palstalla kirjoittelee tyyliin;" irvitään ja keljuillaan "- tarkoituksella?

No minä en näe erityistä ansiota nälvimisen, riitelyn, suunsoiton, irvailun, tölvimisen, kinaamisen, keljuilun…(no suomen kielestä näitä löytyy, ollaan rikkaita, vaikka jää…)
jatkumisessa ja näkyvillä olemisessa. Se kun kummalla tavalla yleensä ruokkii itseään ja pilaa mahdollisuutta löytää erilaisista peruslähtökohdista jotain hyvää yhteistäkin. Mutta minä taidan olla vanha höperö idealisti. No, en nyt näitä ainakaan poista.

Hmm… Näinkö sinä oikeasti sen näet? Että toiset lyövät ensin olan takaa ja sitten et voi olla “heittämättä takaisin”?

Viimeisin vääntömme oli ihan viihdyttävä ja ilahduin viimeisestä viestistäsi, jossa oli ihan normaalia small-talkia. Mitä jos yrittäisit osallistua myös käyttäjien keskusteluihin. Luetko niitä? Ne ovat mielestäni se paikka, jossa voi huomata kaikkien olevan vain ihmisiä. samantapaisine huvituksineen, iloineen ja huolineen.

Kanssasi on ollut mielenkiintoista ja hauskaa keskustela, vaikka välillä rajustikin ollaan eri mieltä. Silti toisiamme kunnioittaen. Eikö? Ei siis aleta hakea riitaa tarkoituksella, vaan sopua. Jookos?

[

@Stieleiche Sori vaan, mutta juuri tämmöinen hyysääminen minua ärsyttää. Käännät huomion vain siihen, kuinka atte tekee yleistyksiä kristityistä, mutta et puutu ollenkaan aten keskustelutyyliin, joka on tässä ongelman ydin: vedätys, jankutus, tahallinen loukkaantuminen, vastaaminen lukematta toisen viestiä ajatuksen kanssa j.n.e. Tätä jatkuvasti, aina ja iankaikkisesti.

Haluan silti huomauttaa, että pidän sinua, Stieleiche, kaiken kaikkiaan erittäin fiksuna kirjoittajana.

Minun on myönnettävä, etten juuri osallistu samoihin keskusteluihin kuin atte, joten en ehkä osaa arvioida asiaa kattavasti. Itse kuitenkin koen, että hänen tyylinsä on kehittynyt parempaan suuntaan. Ja minulla on yleensä, niin patakonservatiivi kuin olenkin, kova halu yrittää ennemmin tasoittaa kuin nostattaa raja-aitoja. Onnistuminen siinä onkin sitten toinen juttu…

Mutta mukava silti kuulla, jos olen mielestäsi fiksu kirjoittaja. Aktiivisuuteni on vaihtelevaa (pieniä lapsia kotona), mutta välillä tulee kirjoiteltua vähän tiuhemmin.

Miksi vihaat niin paljon? Onko se, että joku ei usko sinulle uhka? Yritä rauhoittua,
saat olla ihan oma itsesi. Ei eri mieltä olevat mitenkään tee sinusta huonompaa. Voit olla mitä olet ja antaa muiden olla mitä he ovat. No problem.