Emojit ja hymiöt

Ihan hyvä aikataulu, mennään sillä :slight_smile:

Jos löydätte näitä, niin lähettäkää vaikka erilliseen hymiöketjuun niitä.

Muistaakseni Catholic.com foorumilla on ihan hyvä armada niitä. Liekköhän varastettavissa?

Yritin metsästää tällä hetkellä foorumilta löytyvät uskontoa sivuavat hymiöt, tuosta saa klikkaamalla tuloksen auki:

Uskonnolliset hymiöt

:cross: risti
:orthodox_cross: venäläinen risti
:pray: kädet rukouksessa
:prayer_beads: rukousnauha/ruusukko
:candle: kynttilä
:coffin: arkku
:dove: kyyhky
:innocent: viaton/enkeli
:smiling_imp: :imp: pahanilkinen/demoni

:star_of_david: Daavidin tähti
:menorah: menora
:synagogue: synagoga
:star_and_crescent: sirppi ja tähti
:mosque: moskeija
:om_symbol: om-merkki
:wheel_of_dharma: dharman pyörä
:shinto_shrine: torii

Uusien hymiöiden implementaatiota vähän vaikeuttaa se, jos halutaan hymiöihin yhtenäinen yleisilme - foorumilla on näemmä käytössä iOS-hymiösetti. Toki olemassaolevista hymiöistä voisi yrittää muokata lisää kristillisaiheisia hymiöitä (kirjasta raamattu, perushymiöistä pappeja ja piispoja…), tai jos tyylin suhteen ei ole niin tarkkaa eivätkä tekijänoikeudet aiheuta ongelmia, voitaisiin vanhan foorumin tai Catholic.comin hymiöitä käyttää.

1 tykkäys

Tekniikka sisältää mahdollisuuden käyttää eri tyylejä:

  • Apple/Kansainvälinen
  • Google
  • Twitter
  • Emoji One (käytössä nyt)
  • Win10

Ahaa! Ovatko kyseessä nämä: Apple emoticons, Google emoticons, Twitter emoticons (Win10 listaa en tässä nopeasti tullut löytäneeksi)? Uskonnollisten aiheiden suhteen ne eivät pikaisen katsauksen perusteella vaikuttaneet kattavimmilta kuin tämä nykyinen hymiöpakettimme, ehkä pikemminkin päinvastoin (vaikka Googlen hymiöistä löytyi kirkkorakennuksia, mitkä nykysetistämme puuttuvat).

Lisätietoja, ks. esim. http://blog.discourse.org/2015/12/emoji-and-discourse/

Onko tämä käyttäjien itsensä vaihdettavissa omaksi näkymäksi vai ylläpidon asia koko palstan oletusnäkymän osalta?

Foorumin kattava ylläpitoasia. Voimme järjestää jossain vaiheessa äänestyksen siitä, mikä tyyli tai kokonaisuus on paras.

Sain oikeaan ylänurkkaan ilmoituksen, että “Ansaitsit ‘Ensimmäinen emoji’”. Mutta kun klikkasin kyseistä ilmoitusta, niin tulee vain virheilmoitus, että sivua ei ole olemassa. Myöskään arvomerkkieni luettelossa ei näy mainintaa “ensimmäisestä emojista”. Eli tuon kyseisen arvomerkin toiminnassa on jokin bugi, ainakin minun tapauksessani.

1 tykkäys

Minulla oli aivan sama jokin aika sitten.

Hmm. Pitänee raportoida tämä tuonne discoursen omalle foorumille.

Minulle tuli myös vastaava, mutta oli “Ensimmäinen one-box”. Mikä sellainen edes on?

Mitäpä noists stressaamaan? Pelkkiä softasn kuuluvia turhakkeita. Vain tykkäyksillä on väliä!

2 tykkäystä

Liittyi muistaakseni kuvien/videoiden viestiin liittämiseen.

Joo, se liittyy sellaisiin videoihin ja linkkeihin, joista on hyväksytty, että linkin laittaessasi siitä tulee linkin sijasta sellainen boksi. Olen hyväksynyt sellaisen linkittämisen joihinkin sivustoihin, kuten vaikkapa Yleen.