Feministisoituva kirkko?

Henry Laasanen analysoi mm. Kirkko & Kaupunki -lehden feminismi-aiheista artikkelia. Laasasen lopputulemaan on helppo yhtyä:

Queer-ideologia valtaa enemmän ja enemmän tilaa kirkosta. Minä en kuulu kirkkoon, luojan kiitos. Homorummutuskiintiöni on jo täynnä.

2 tykkäystä

Tähän aiheeseen toinenkin blogikirjoitus. Näitä lukiessa alkaa hahmottua, mihin erityisesti Suomen evlut. kirkkoa koskeva kuohunta ja hajaannus osaltaan perustuu. Onko nämä juuret ns liberaaliteologiassa/ vapautuksen teologiassa?

Sieltä päinhän ne juuret taitavat pääasiassa löytyä.

Minusta kirjoutuksen kuvaama ilmiö on vähän pölhö, mutta en nyt tuosta mitään salaliitttoteorioita loisi. Muutama huuruaja saa tilaa mediassa. Muuten ketään ei kiinnosta. Varsinkaan loukkaantuminen, että cis-heterot eivät mahdu evl.fihin, on erityispölhö.

Laasasen tekstihän oli aika turha. Ennemmin pikainen chattikommentti kuin minkään sortin analyysi. Mutta itse ilmiö, siis se että julistetaan “sukupuolten moninaisuutta” ynnä muuta ja vaaditaan sen huomioimista ja siihen uskomista, ei ole millään muotoa kuitattavissa “huuruajien” puuhaksi tai jutuksi joka ei kiinnosta ketään. Kiinnostuneita ja “huuruajia” on paljonkin. Median seuraaminen ja minulla ihan tuttavapiirin uskomusten tarkasteleminen kertoo ikäviä asioita.

1 tykkäys

Puhuin evl.fin kontekstista, jota toki tunnen huonosti. Yhteiskunnassa toki feminismit ja muut jylläävät, mutta ei se evl.fissä varmaan juuri näy kuin mediasssa. Ainakin tätä itseni vaikea uskoa.

Eikö tästä aiheesta ollut jo aiempi ketju. (vai oliko se vanhalla foorumilla).

Ketju suljettiin automaattisesti 13 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.