Foorumin logo

Minusta on mukavannäköinen tuo tummansininen, jossa kultainen risti keskellä. Voisiko sen värimaailmaa kokeilla ensimmäiseen, jossa risti on isompi ja jäljessä? Voisiko vaalenasininen tomia siinä? Entä jos puhekuplan sijaan olisikin vain ovaali tausta? Jotenkin tuosta puhekuplasta tulee mieleen myös nasta.

2 tykkäystä

Kaikki noista minusta kivoja. Nyt näyttää hyvältä. Ehkä plus-merkeistä pienempi on kivempi ja laittaisin sen kirjainten perään enkä keskelle.

Puhekuplasta tulee mieleen sarjakuva, mikä ei liene tarkoitus. Mutta nämä uudet ehdotukset ovat kyllä oikein hyviä.

Minulle tulee puhekuplasta mieleen keskustelu tai kommentti. Siksi se minusta sopii palstalle erinomaisesti.

2 tykkäystä

Foorumi on instantsomea hitaampi, perinteisempi, kirjoituspainotteisempi ja pitempiä ja perusteellisempia ajatuskulkuja suosiva. Se tuo mieleen vanhanaikaisen kirjeenvaihdon, jossa kirjoitettiin paperikirjeitä. Kommentitkin ovat sillä tavoin perusteltuja, että ne tuovat enemmän mieleen sulkakynän kuin puhekuplan. Mieluummin ilman puhekuplaa minun mielestäni.

1 tykkäys

Rehellisen vanhakantaisessa (eli klassisessa?) sulkakynässä on kyllä ideaa, mutta tuollainen kuvitusmainen on ehkä pikku somelogona jo liian monimutkainen.
Nyt kun näkee, puhekuplasta tulee mielestäni jotenkin liian kepeä fiilis. Parempi ilman?

Itse elän jossain sulkakynän ja puhekuplan välimaastossa. Tunnistan kyllä sulkakynän ylemmyyden, joten äänestän sitä.

Toisaalta foorumin nimi (Usko ja rukous- klassisen kristinusko foorumi) on niin jykevä ja ikiaikainen, että logo voisi vastaavasti olla kepeä, ilmava ja moderni.

1 tykkäys

Onhan sulkakynä puhekuplaa ylempi, muttei kaiketi ristiä korkeampi. Ei siinä logossa kuitenkaan voi olla sekä ristiä että sulkakynää.

1 tykkäys

Hei, ei se oo mikään kilpaileva ehdotus toi sulkakynä. Se on vaan kuvitusta mun kommenttiin. Se on png, joka on tehty rupusella toimisto-ohjelmalla. Sulkakynä on jonkun amerikkalaisesta lastensivuston ilmaista clip artia, jota on hippusen meikattu lasten maalausohjelmalla. Ei tota voi oikeasti käyttää logona.

Mutta voisi kuitenkin tehdä logon, jossa on sulkakynä.

Sulkakynä kyllä haiskahtaa hipsteröinniltä, mikä toki puhuttelee aina, mutta nyt äänestäisin kyllä mieluummin puhekuplaa.

1 tykkäys

Vasemmanpuoleinen puhekypla on mielestäni parempi. Entä jos tausta muuttuu tummaksi? Voisiko ristin väri olla se kultainen? En osaa kuvitella, olisiko parempi…

Tai jos tausta on tumma niin kuin oikeanpuoleisessa niin sitten se… Ehkä risti kultainen?

Tässä kesti hieman odotettua pidempään, pahoittelut! Pidin sulkakynäideasta, mutta mennään nyt toistaiseksi puhekuplalla. Alla kolme lopullista ehdotustani - koska yläpalkin väristä ei ole vielä päätetty on kustakin kaksi versiota, yksi vaalealle ja yksi tummalle taustalle.

  • Logo numero 1
  • Logo numero 2
  • Logo numero 3
  • Vaalea tausta
  • Tumma tausta

0 äänestäjää

Ison logon värimaailma (ja ristin muoto) riippuu pienemmän logon valinnasta, mutta ajattelin asettelultaan jotain tämäntyylistä:

Lyöntivirhe kristinuskon-sanassa.

1 tykkäys

Tuleeko sama logo myös faviconiksi vai väsäätkö erillisen faviconin? Siinä siis kuvan pienuus asettaa tiettyjä rajoituksia.

Tuo puhekuplan sisään, niin eikö se ole siinä?

Favicon voisi olla pelkkä kultainen +merkki.

1 tykkäys

Minusta pitäisi ensin äänestää logosta ja sitten taustasta. Nythän sitä äänestää parasta taustaa sille omalle suosikkilogolleen, mutta jos suosikkilogo ei voita, voisi voittajalle haluta erivärisen taustan mitä aluksi äänesti.

Apua! Olen äänestänyt väärin. Tarkoitin nro kolmosta.