Foorumin ulkoasu

Alpon viesti vanhalta foorumilta:

  • Ulkoasu fonttikokoineen tulee standardisoida. Itseäni ainakin
    hämmentää, jos on esim. kolmea eri fonttikokoa samalla sivulla. Yksi
    fonttityyppi voi implikoida yhtä tietyntyyppistä tekstiä joo, mutta
    helposti tulee ns. ähky.
  • Kuvat alueiden tunnuksena ei toimi. Näppärä toiminto toki, mutta toimiakseen vaatisii IMO samanhenkiset kuvat kaikkiin.

Olen aika lailla samaa mieltä. En tiedä, kuinka helppoa on fonttikokojen säätäminen, mutta jos variaatiota olisi mahdollista pienentää, saattaisi se hieman selkeyttää foorumin ilmettä.

Toinen, vielä oleellisemmin foorumin ulkoasuun vaikuttava seikka taitavat tosiaan olla alueiden tunnuskuvat. Tällä hetkellä ne ovat paitsi tyyliltään, myös kooltaan erilaisia. Vähintäänkin kuvien olisi hyvä olla samankokoisia, mielellään samantyylisiäkin. Parhaassa tapauksessa yläpalkki, mahdollinen logo ja kaikkien alueiden tunnuskuvat olisivat samaa settiä (eli vaatisi käytännössä niiden tuottamista itse).

Ylläpidolla on varmaan tarpeeksi tekemistä ilman tätäkin, eikä kyseessä ole mikään kiireellinen asia, mutta mielestäni pohtimisen arvoinen!

2 tykkäystä

Hymiövalikoimaan tarvittaisiin myös lisää “kristillisiä hymiöitä.”

7 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Ketjujen kiinnittyminen

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Ketjujen kiinnittyminen

Olen itse asiassa näistä aivan samaa mieltä.

Noita voisi tuottaa kyllä. Yritän katsoa nuo fontit standardikokoisiksi.

Otin kuvat pois. Ajattelisin, että tuohon pitäisi tosiaan standardisoida kuvat, jonkinlaiset yksinkertaiset simppelit logotyyliset jutut ehkäpä? Oisko se sit neliö vai suorakulmio?

  • Neliö
  • Suorakulmio
  • Pallo

0 äänestäjää

Äänestin neliötä. Nähdäkseni suorakulmiot leventäisivät sarakkeita liikaa.

Avatarit voisivat olla oletusarvoisesti isompia jo keskustelusivuilla. Ei nyt mitään massiivisia, mutta esim. kaksinkertaisia nykyiseen nähden.

Nämä käyttäjäavatarit ovat minun mielestäni hauskoja palloina, joskin ne keskustelualueen kuva voisivat olla neliöitä.

1 tykkäys

Näin minäkin siis ajattelin.

Yritän muokata!

Edit: Lisäsin avattaren kokoa. Onko liian iso vai ihan ok? Muutoksen ei pitäisi näkyä mobiiliversiossa.

1 tykkäys

En kannata kovin isoja avatar-kuvia! Foorumiavattaret ovat perinteisesti aina olleet 100x100 pikseliä, ja tällä koolla valmisavatareja löytyy ylivoimaisesti eniten. Niitä suurentaessa kuvat muuttuvat ilävän mössöisiksi. (Edit: mutta olen atm kännykällä, joten en osaa arvioida, miltä sivu nyt tietokoneella näyttää)

Nyt sen koko on 70px.

1 tykkäys

Sitten ei mitään & kaikki hyvin :smiley:

1 tykkäys

Haluaako joku (esim. @Nienna) tehdä neliömäisiä kuvia noiden alueiden tunnuksiksi? :wink:

Nyt avatarien koko on miusta ok. Nyt näkeekin jo jotain, mutta ei vie liikaa tilaa.

Voisin tarvittaessa tehdä! Mutta vasta elokuun puolella (9. päivän jälkeen elämä rauhoittuu huomattavasti), joten jos ennen sitä löytyy muita halukkaita/ratkaisuja, niin siitä vain :slight_smile:

9 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Emojit ja hymiöt

Diakoni ehdotti viestien väliin jotain tummaa, joten minä vetäsin siihen tuollaiset tummemmat viivat. Mielipide?

Minulle ainakin käy jotenkin silmiin tuo, on jollain tavalla levoton. Ehkä vähän vaaleampi viivan väri kovan mustan sijaan?

Saako semmoista systeemiä tehtyä, että joka toinen keskusteluboksi olisi eri värinen? Esim. saman väri kaksi eri sävyä, jotka nostaisi tarpeeksi tekstiä irti taustasta mutta ois sen verran neutraaleita ettei käy silmiin?

Vanhalla foorumillakin jotenkin levollisesti on eroteltu eri käyttäjän kommentit toisistaan. Jotain samantapaisehkoa ehkä.

1 tykkäys

Vaalea harmaa viivana on jo heti parempi :slight_smile: Voisi se ehkä vähän tummempikin olla, mutta harmaa on ainakin itselle kivan neutraali.