Hiippakuntalehti Fides

Hiippakuntalehti Fides teki vuoden alusta “vihreät langat” eli vähensi paperilehtinä ilmestyvä numeroita ja satsaa digiformaattiin.
Vanhan liiton miehelle tämä on on valitettavaa muutosta. Satsattakoon digiin vaikka huru mykke, mutta pidettäköön paperiformaatti voimissaan!
Fideksen kohdalla on tietty niin, että kun kirkolla ei rahat riitä, kuluja on alettava jostain karsia.
Toivottavasti perinteisen hiippakuntalehden kohtalo tekee meistä katolilaisista avokätisempiä kirkollisveron/jäsenmaksun maksajia. Muuten käy niin, että Fides ei jää ainoaksi leikkurin kohteeksi…

Onhan se ikävää että saadakseen Fideksen paperilla, pitää maksaa vähän enemmän. Nyt asetettu tilausmaksu on minusta kuitenkin ihan kohtuullinen. Olen aiemminkin ollut sitä mieltä että Fideksellä pitäisi olla kirkon jäsenmaksusta erillinen tilausmaksu.

Itse olen lukenut Fideksen aina digiversiona, enkä ole halunnut että sitä lähetetään minulle kotiin. Paperiversiota olen lukenut vain seurakunnan kappaleena.
Digiversion voi myös itse tulostaa paperille, jos ei pidä näytöltä lukemisesta.

Wanhan liiton miehenä suosin perinteisiä paperilehtiä. Muut eivät mielestäni ole lehtiä, korkeintaan nettisivustoja.
Tilasinkin oitis ne vielä vuosittain ilmestyvät oikeat, konkreettiset kädessä tuntuvat neljä numeroa😁

Fideksen no 4 AD 2019 tuli tänään postissa - siis oikea lehti eli printti versio - toinen exemplaari tänä vuonna. Välissä on ollut pari diginumeroa nettisivuilla.
Oli se taas vaan niin mukavata lenailla painomusteelta tuoksuvaa ja somasti rapisevaa paperilehteä!
Tällä jaksaa taas pitkän aikaa :grin: