Kankaanpään kirkkoherra Keijo Rainerma eläkkeelle

Kankaanpään erinomainen kirkkoherra jäi eläkkeelle. Siunattuja eläkevuosia!

6 tykkäystä

Luin juuri samaisesta lehdestä jutun. Olen vuosien mittaan lukenut tämän papin kirjoituksia ja arvostanut ja arvostan edelleen häntä. Kunpa kirkossamme olisi enemmän hänen kaltaisiaan paimenia.

2 tykkäystä

Olen kerran kuullut häntä livenä Raamattuopiston Hengellisillä syventymispäivillä ja aika monta saarnaa Patmosradion tallenteilta. Todella syvällisiä ja hyviä opetuksia.

2 tykkäystä

Vähiin käy tosiuskoiset evl.fi paimenviroissa. Kekenkin tilalle tullee joko naispappi tai vähintäinkin kollaboraattori.

3 tykkäystä

Ehkä jättäisin tällaiset epiteetit Korkeimman jaettavaksi.

D

4 tykkäystä

Raamatun sanaa seuraavat papit käyvät vähiin. Onneksi on vaihtoehtoja

2 tykkäystä

Suosittelet siis pappeja, jotka eivät seuraa Raamatun sanaa?

5 tykkäystä

Onneksi vielä sellaisia pappeja on hengissäkin, joiden saarna muistuttaa enemmän evankeliumia, kuin jonkin puolueohjelman toimeenpanosuunnitelmaa.

Heitä joutuu hakemaan lähikaupungeistakin, mutta mikäs siinä, kun pääsee sanaa kuulemaan.

2 tykkäystä

Nytpäs kehun että minä olen sellainen. Mutta toivottavasti ette joudu kuuntelemaan minua.

D

5 tykkäystä

“Rainerma oli Suomen Raamattuopiston johtokunnan ensimmäinen puheenjohtaja, kun Raamattuopisto sai kansanopisto-oikeudet vuonna 1988. Hän on toiminut Suomen Raamattuopiston Säätiön hallituksessa 40 vuotta ja sen puheenjohtajana vuodesta 1983 asti. Keväällä Rainerma jäi eläkkeelle Kankaanpään seurakunnan kirkkoherran virasta, jota hän hoiti niin ikään 40 vuotta.”

3 tykkäystä

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 90 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.