Kirkkokuntakohtaiset ryhmät

Minusta ryhmiä perustettaessa nimenomaisesti todettiin, että niihin voivat liittyä kaikki halukkaat. Ja ei kai mitään metodia ole asian varmistamiseksikaan.

Sinänsä nuo ryhmät ovat erittäin huono asia foorumille, joka haluaa olla ekumeeninen. Jos haluaa vain keskustella oman kirkkokuntansa kanssa, siihen löytynee muitakin paikkoja.

5 tykkäystä

Olennaista on se, että kuuluu siihen kirkkoon, jonka ryhmä se on.

Muistanet asian minua paremmin. En kyllä oikein itsekään ymmärrä tarvetta ryhmille.

1 tykkäys

Mun puolesta on toisaalta ihan sama kuka missäkin kirjoittaa joten voin hyvin vetäytyä ortodoksien ryhmästä jos sellainen päätös yhdessä tehdään/tarvitsee tehdä.
En vaan taannoin malttanut pysyä Neitsyt Maria -ikoniketjusta poissa kun aihe oli kiinnostava.

Esimerkiksi ortodoksien sisäiseen kirkkopolitiikkaan minulla ei olisi mitään sanottavaa.

Kävin liittymässä omaan ryhmääni. Ihan hyvin on sujunut täällä (hiljaiseloa vietellessä) ilmankin. Onko tästä liittymisestä jotain hyötyä, sitä en tiedä. Eipä kai. Plautilla: Eikö ylläpito ole se, joka päättää sen, miten toimitaan? Ja kun kerran Silvanukselle se sopii, että joku on useammassakin kirkkokuntaryhmässä, niin eikö asia ole silloin tältä osin selvä. Vaihtoehtoja on muutenkin vähäiset kolme ja ne eivät tietenkään ole siksi ainoat kirkkokuntavaihtoehdot - edes teillä siellä Suomessa. :thinking::wink: Mutta jos Silvanus muuttaa käsitystään, niin silloin tietenkin kannattaa toimia niin kuin ylhäältä annetaan.

Muutenkin: Ortodoksien ryhmässä taitaa olla ainakin yksi muukin ei-ortodoksi käyttäjä. (Tai ehkä hän onkin liittynyt ko. kirkkokuntaan, kun sinnepäin on foorumilta muutenkin liikettä.)

Miksiköhän en pääse kirjoittamaan tunnustuksellinen luterilaisuus ketjuun? Ketjun tekstien taustaväri on violetti ja siellä ei ole vastaa linkkejä.

Ketju on kirkkokuntakohtaisella keskustelualueella, eli ketjuun pääsevät kirjoittamaan vain foorumin luterilaiset-ryhmään kuuluvat. Voit liittyä ryhmään täällä: https://uskojarukous.fi/groups. Ajatuksena siis, että kunkin kirkkoryhmän alueen keskustelut on rauhoitettu siihen kirkkokuntaan kuuluvien väliselle keskustelulle. :slight_smile:

3 tykkäystä

Ok, kiitos tiedosta! Tällainen ominaisuus foorumilla on mennyt multa hienosti ohitse :grin: