Kristillistä taidetta

Haluaisin hankkia uuteen kotiimme kristillistä taidetta, ikoneita, krusifikseja jne. Onko foorumilaisilla vinkkejä mistä näitä kannattaisi lähteä kyselemään/ostamaan?

Olen valtavan tykästynyt Lennart Segerstrålen sakraalitaiteeseen, mutta sitä ei taida olla oikein helposti (tai ainakaan kohtuuhintaan) saatavilla.

1 tykkäys

Ikoneita on monesti myynnissä ortodoksisissa luostareissa ja myös kirkoissa.

3 tykkäystä

Löppöseltähän ns. modernimpaa kristillistä taidetta löytyy, mutta hinnatkin lienee moderneja.

Itse tilasin suojeluspyhäni ikonin munkki Gabrielilta ja hinta oli melko kohtuullinen. Löytyy ainakin instasta, kun nyt vain muistaisi nimimerkin.

3 tykkäystä

Kristillisissä kirjakaupoissa on usein erilaisia koriste-esineitä ja kuvia myös myynnissä, mutta ovat ehkä liian kitchiä verrattuna siihen, mitä tässä ajat takaa. Toinen mieleeni tuleva asia on, että taidemuseoiden museokaupoissa myydään monesti julistekopioita kuuluisista maalauksista, ja niissähän on jonkin verran kristillisiä aiheita joukossa.

2 tykkäystä

Kirkoista on tullut ostettua ulkomailla muutamia ikoneja, joista Arkkienkeli Mikael on tärkeimpänä Bulgariasta takan päällä. Krusifiksin olen ostanut Kristillisestä kirjakaupasta. Vatikaanista myös muutamia ristejä, Jerusalemista pieni menora ja ovenkarmiin laitettava mezuza.

3 tykkäystä

Jos ei ole tullut vastaan.

2 tykkäystä