KUA -Poliittinen vai hengellinen entiteetti

Kirkon Ulkomaanapu (KUA) on kummallinen otus. Se elää hyväätarkoittavien ihmisten lahjoituksilla ja testamenteilla ja haalii rahaa kuin amerikkalainen poliitikko.

KUA jakaa tätä rahaa selvittämättömän laajan ja monimutkaisen verkostonsa kautta kaukaisille tahoille, joitten toiminnasta, tai kyseisen lahjarahan käytöstä tuskin edes tietää kaikkea. Tai ehkä luulen niin, mutta osa rahoista on päätynyt jopa suoranaisille terroristijärjestöille. Suuri osa erilaisille poliittisille toimijoille, jotka tähtäävät jonkun vallanpitäjän kumoamiseksi tai maan ja kansan tuhoamiseksi. Jopa.

Yksi KUA:n monivuotisista kavereista on EAPPI.

Eräänlainen analyysi ja tiivistelmä länsimaisten hyväätarkoittavien tahojen (kristillisten ja muiden) rahavirroista näkyy liitetyssä kirjoituksessa:

Monen kristillisten tai muiden julkisten tahojen avustamien järjestöjen tavoite on tuhota Israel ja ajaa juutalaiset mereen. Jos se on kristillistä ja kristillisten avustusten periaate, jolla lahjoittaja voi tuntea toimivansa kristillisesti, niin ihmettelen kovasti.

Mikä on uskontoa mikä politiikkaa ja mikä juutalaisvihaa -pohtikoon kukin itse.

Tietääköhän Hintikka kenen kanssa lyö hynttyyt yhteen.

1 tykkäys

Minä en ole perehtynyt KUA:n toimintaan sen enempää kuin että tiedän, että se tekee kansainvälistä diakoniaa ja että se ei tee lähetystyötä. Yksi ystäväni on kertonut minulle, että KUA:n varoista menee aika paljon muuhun kuin mihin lahjoittajat ovat kuvitelleet sen menevän, siis vähäosaisten auttamiseen. Sehän on kirkon virallinen järjestö eli pitäisi kai olla aika läpinäkyvää se, mihin varat ohjataan.

“Pitäisi olla”

Niin pitäisi. Pitäisi mielestäni olla myös poliittiisesti neutraali mielestäni. Mutta on äärimmäisen Israelvastainen.

Tämä on tullut jo vuosien takaisesta toiminnasta, tiedotuksesta ja muista päästöistään selväksi. Niin tiedottajiensa kuin pomojensa kautta, ja toiminnan lonkerot tosiaan ovat ulottuneet kyseenalaisiin toimijoihin. Olen seurannut tätäkin menoa jo kohta 10v.

Anna rahasi meille, testamenttaa jäämistösi meille, ryhdy kuukausilahjoittajaksi…

https://www.google.fi/search?q=kua+lahjoitus&oq=kua+lahjoitus&aqs=chrome..69i57.3733j0j7&client=ubuntu&sourceid=chrome&ie=UTF-8

KUA janoaa rahaa ja jakaa sitä … Niin kenelle?

1 tykkäys

Tekstiviestillä KUA lähestyy kohteen kertoen. Yleensä joku melko viimeaikainen katastrofialue on avustuksen kohteena, tai sitten geneerisemmin vaikkapa tyttöjen koulutus jossain Afrikassa.

Tokikaan en voi tietää, onko raha mennyt juuri mainittuun kohteeseen. Sellainen läpinäkyvyys olisi varmaankin aika vaikea järjestää, että yksittäinen lahjoittaja voisi nähdä korvamerkityn rahamäärän siirtyvän juuri siihen tarkoitettuun kohteeseen, kaikkine muuttujineen, mutta jonkunlainen yleinen toiminnan luotettavuuden tarkastaminen voisi varmasti tehdä ihan terää järjestölle, joka toimii luotettavuuden varassa.

1 tykkäys

Ketju suljettiin automaattisesti 90 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.