Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Näin kustannustoimittajan hommia ammatikseni tekevänä koin joteskin loukkaavana sen, kun sain omaa viestiäni muokattuani “arvonimen” Editor.

3 tykkäystä

Jokohan tätä on kysytty… Eli saako viestejä sellaiseen järjestykseen, että tiettyyn viestiin tulleet vastaukset ovat ko. viestin perässä eivätkä viestiketjun lopussa?

Pölhö rajoite. Saisko pois?

Vähensin neljään.

1 tykkäys

Onko tämä nyt niin, että jos joku poistuu, hänen viestinsä katoavat. Tämä on kyllä huononnus vanhaan foorumiin. Siellähän viestit säilyivät ketjuissa.

Tämä voi tehdä vanhat ketjut vaikeaseurantaisiksi.

1. Jos tunnus poistetaan, viestit poistetaan. (Ne ovat edelleen ylläpidolle nähtävissä, mutta eivät muille.)

2. Jos tunnus anonymisoidaan, profiilista poistetaan kaikki tiedot, mutta viestit jäävät.

3. Jos tunnus hyllytetään (=banni), profiiliin jäävät tiedot ja viestit jäävät myös. Hyllytys voi olla pysyvä tai määräaikainen.

4. Jos tunnus estetään, ei voi kirjoittaa viestejä. Esto voi olla toistaiseksi tai määräaikainen.

Ks. lisää Moderointipäätökset.

Onko keinoa saada viestit jäämään, vaikka tunnus poistuu? Vai onko teknisesti mahdotonta/liian hankalaa?

…kas! Vastaus löytyi linkin takaa. Ovela huijaus! Kuka olisi hiffannut että sinne oikeasti kannattaa kurkistaa?!

1 tykkäys

Jos tehdään anonymisointi, häviääkö myös kirjoittajan nimimerkki viestin yhteydestä? Se on myös hankalaa. Vanhalla puolella toimi minusta hyvin se, että viestit ja nimimerkki säilyivät ja ketjut pysyivät lukukelpoisina. Vanhalla UR-forumilla oli ongelmallista, kun ketjuissa oli paljon “Vieras” nimellä varustettuja kirjoituksia. Oli hankala katsoa, miten keskustelu oli edennyt.

En tiedä. Saattaa muuttua, tai sitten anonymisointi vain sekoittaa sähköpostin tjsp. No, tätä pitää kokeilla jossain vaiheessa.

Mikä hemmetti on “Ensimmäinen Onebox”? Olen kuulemma “ansainnut” semmoisen, mutta linkki johtaa vain herjaan “sivua ei löytynyt”.

Jostain syystä foorumi antaa ilmoituksen ko. arvomerkistä, vaikka ko. arvomerkki on pois päältä. (Olen raportoinut ko. bugin jo.) Aktivoin arvomerkin, nyt ilmoitusta klikkaamalla pääsette tsekkaamaan, mitä se tarkoittaa!

1 tykkäys

Edelleen kysyn, että saako tiettyyn viestiin liittyviä vastauksia siihen viestin perään? Ja miten kännykällä lainataan viestejä vai onnistuuko se lainkaan?

Minulla näkyy aina nimimerkki, jolle on vastattu. Klikkaamalla saa viestin auki.

Lainaus onnistuu maalaamalla viesti ja painamalla ilmestyvää Lainaa-nappulaa. Nappula ei tosin ilmesty, jos on viestin muokkaus auki alhaalla.

Kyllä minulla ilmestyy.

Joo, testasin juuri.

Juu maalaamalla onnistuu mutta miten kännykällä saa maalattua viestin, vai saako?

Esim. näin: lainattavan viestin oikeessa alanurkassa on pieni vastaa-nuoli. Siitä klikkaa ja pääsee tähän viestinkirjoitusboksiin. Sen ylärivillä taas on mm. tommmonen puhekupla, jonka klikkaaminen lainaa sen koko viestin jota voi sitten itse vaikka lyhennellä.

2 tykkäystä

Uskonnollinen keskustelu -alueelle pystyy avaamaan viestejä joko alaosastoihin tai sitten suoraan Uskonnollisen keskustelun alle. Onko tämä tarkoituksenmukaista ja hyvä juttu?

Joo. Siihen voisi pyrkiä, että jokainen olisi jossain alaosastossa, mutta aina ne eivät sovi. Tarvittaessa sisäistä osastojakoa muutetaan.

Miten korjaan jo lähetetyn viestin virheet? Noloa, kun jää virheitä, vaikka yritän oikolukea. Tällä uudella foorumilla ei ole muokkaa-painiketta.