Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Ai niin, täällä on sekin formaatti. Pitääpä vääntää.

Nimimerkkini perässä on 0… nolla.
Olenkin aika nolla, mutta voisiko sen ylläpito poistaa? Kyseessä on inhimillinen erehdys. Yritin ensin rekkautua vahingossa väärällä s-postiosoitteella ja en päässyt sitä kautta aktivoimaan nimimerkkiäni. Sitten en voinut enää rekkautua “oikealla” nimimerkilläni, joten päädyin nollaksi.

Katsotaanpa… Valmis.

Tein ketjun, jonka muutin wiki-sivuksi ja nastoitin uskonnolliselle alueelle. Dear Eki, oonx normaali? Vai tarkoititko jotain muuta?

1 tykkäys

Kiitos! :+1:

[quote=“TV2, post:27, topic:149, full:true”]
Käytännössä minusta kätevintä on aloittaa foorumin selaaminen viestien käänteisestä kronologisesta luettelosta, johon pääsee linkistä “Tuoreimmat”. Näin oli vanhallakin foorumilla. Saisiko tuon “Tuoreimmat”-linkin näkymään aina ja koko ajan foorumin yläpalkissa? Nyt sen joutuu usein hakemaan tuolta oikean ylänurkan kolmen vaakaviivan takaa. Liian vaivalloista.[/quote]

Tätä haluaisin pyytää uudestaan, @Silvanus . Käytännössä säästäisi vuosien mittaan tuhansia, kenties miljoonia klikkauksia, jos tuossa ylhäällä olevassa freimissä olisi koko ajan suora “Tuoreimmat”-linkki.

2 tykkäystä

Itse olen laittanut foorumin tuoreimmat-sivun (uskojarukous.fi/latest) suoraan kirjanmerkkeihin, ja olen käynyt siellä niin usein (toisin kuin varsinaisella etusivulla), että kun alan kirjoittamaan foorumin osoitetta url-palkkiin, täydentää se sen automaattisesti kulkemaan tuoreimmat-sivulle. En siis joudu tekemään ainoatakaan klikkausta sinne päästäkseni.

Jouduthan sä avaa ne kirjanmerkit ja valitsee sieltä ur.fi tms.

Ainakin firefoxissa (varmaan osassa muissakin selaimista) kirjanmerkkejä voi laittaa selaimen yläpalkkiin url-osoitteiden ja haun yms. alle, joten Usko ja rukous löytyy minulla sieltä.

Turhat palkit vie tilaa näytöltä. Lisäksi mobiilissa toimii vielä huonommin.

Kaikkein ikävintä netin selailussa ovat joka paikkaan tungetut mainokset. Tällä foorumilla niitä ei ole näkynyt yhtään! Kyllä muutama “ylimääräinen” klikkaaminen on pieni murhe.

Nyt ei puhuta muutamista vaan ehkä miljoonista.

Viimeisimmän päivityksen jälkeen etusivukin näyttää vähän erilaiselta. Nyt siinä on myös tuoreimmat liitettynä kategoria-sivuun kiinni. Ainakin nyt, kun pitkästä aikaa Windowsilla olen sisässä. (Olen yleensä Linuxilla…)

Tarkennatko siis mitä oikein haluat? Minusta nyt näyttäisi siis olevan se, mitä pyysit…

Ainakin minulla siis näkyy nyt etusivulla vasemmalla alueet ja oikealla tuoreet? Eikö teillä? (Kokeilkaa painaa F5, että päivittyy…)

Mutta pitää mennä etusivulle. Tosin huomasin, että jos menee sivun aivan alas, niin silloin pääsee klikkaamaan “tuoreet”.
(Paitsi eipä tulekaan, jos on “lukemattomia”)

En edelleenkään ymmärrä, mikä on vikana.

No siis se, että jos on jossain ketjussa, niin monen klikkauksen kautta pitää mennä “tuoreimpiin”. Vanhalla lukemattomiin pääsi yhdellä klikkauksella, joka aina näkyi sivun yläreunassa.

Mutta kyllähän vanhallakin foorumilla piti kai aina rullata sivu takaisin ylös linkin luo - oliko se pienempi vaiva, kuin yksi ylimääräinen klikkaus? Keskusteluketjuja voi myös avata uusiin välilehtiin (jolloin yhdessä välilehdessä tuoreimmat-sivu on aina auki), tai käyttää selaimen takaisin-toimintoa palatakseen tuoreimmat-sivulle, jos on siellä jo ollut.

Jos haku- yms. -kuvakkeiden viereen voidaan helposti lisätä linkki tuoreimmat-sivulle ja etusivulle, voitaisiin niin mielestäni tehdä, mutten tiedä, onko kyseessä teknisesti kuinka helppo muutos.

Mistä johtuu se, että täällä on tosi paljon ketjuja joita en ole lukenut, mutta lukemattomissa ei muka ole yhtään?