Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Mun älylaitteilla, Android puhelimella ja tabletilla onnistuu nuo molemmat toiminnot.

2 tykkäystä

Olisiko ylläpidon mahdollista estää, että Raamatun sitaateista tulee automaattisesti luettelo, joka vääristää Raamatun kohdat. Kun kirjoitan

  1. Kor.
  2. Kor.
  3. Kor. (olen kirjoittanut kolme kertaa 1. Kor.)

niin foorumisofta tekee niistä luettelon, jossa on 2. Kor. ja 3. Kor., vaikka kaikkien pitäisi olla 1. Kor.

Vai onko tähän jokin niksi, jolla kirjoittaja saa sen itse estetyksi (muu kuin kirjoittaa 1. Kor. sitaatin loppuun, kuten juuri tein)? Välilyöntien kirjoittaminen rivin alkuun ei auta.

Kenoviiva auttaa tuossa. Siis \. Eli jos kirjoittaa 1\. niin ohjelmisto ymmärtää, ettei piste ole luettelointinumeron merkki.

3 tykkäystä

Tämä ei ole vastaus, mutta kun en yrityksistä huolimatta päästä perille sivuston tekniikasta, täytyy toimia näin. Ensinnäkin: miten olisin voinut tehdä uuden kysymyksen, joka ei ole vastaus mihinkään aiempaan kommenttiin? En löydä sellaista nuolta harmaassa laatikossa.

Toiseksi: se uusi kysymys olisi, miten voin siteerata jonkun toisen kommenttia. Osaan tietysti kopioida sen ja liittää omaan kommenttiini, mutta se ei tule esiin samalla tavalla erivärisellä taustalla kuin muilla käyttäjillä näyttää tulevan.

Alhaalla on sininen vastaa laatikko, sillä voit tehdä uuden kommentin.

Kun maalaat haluamasi tekstin, siihen tulee vaihtoehdot.

1 tykkäys

Kiitos. Yritinkin maalata, mutta joko ei heti tullut tai en huomannut maalatun tekstin alapuolella harmaita laatikkoja joissa lukee “lainaa”. Huomasin vain yläpuolelle ilmestyvät “kopioi, liitä jne” . Enköhän nyt osaa.

Olisitko esim. yrittänyt kirjoittaa sellaiseen ketjuun, joka on lukittu? Vai yrititkö muokata jonkun toisen viestiä? Jota ei tietenkään voi tehdä muut kuin valvoja.

Viesteihin vastataan kohdasta “Vastaa”, ja toisen viestistä voi lainata pätkän vastaukseen, kuten minä tähän viestiin lainasin sinun tekstiäsi, valitsemalla lainattavan kohdan ja painamalla ruutuun ilmestyvää valintaa “Lainaa”.

Täällä on ketju nimeltä Moderointikeskustelu, jossa käyttäjät antavat palautetta keskustelun valvomisesta ja valvojista. Sellaiset aiheet siihen ketjuun.

Osaan kyllä siirtää vastauksen toiseen ketjuun niin, että otan alkuperäisestä ketjusta lainauksen ja vastaan siihen. Keplottelen sen omalla tavallani.

Mutta, sitten kun haluaisin laittaa pelkän vastauksen johonkin toiseen ketjuun, niin en tiedä, miten se tapahtuu.

Sydämen ja kolmen pisteen välissä on tuo ketju-symboli, josta saa linkin liitettäväksi siihen toiseen ketjuun kirjoitettavaan vastaukseen.

3 tykkäystä

miten tehdään se???

Kopioidaan linkki ja liitetään se uuteen viestiin.

Miksikähän foorumin käyttöliittymä on osittain englanninkielinen? Sain äskettäin ilmoituksen “You’ve replied to X N times, did you know you could send them a personal message instead?”. (Hupaisa muuten tuo uuden muodin mukainen sukupuolineutraali pronomini “them”, yksiköllisessä merkityksessä ‘hänelle’.)

Vuosi sitten samaiset tekstit näkyivät kyllä suomeksi.

Todennäköisesti päivitys muutti asetuksia. Tarkastan tilanteen kun pääsen pöytäkoneelle.

D

1 tykkäys

Korjasin tuon viestin. En tiedä missä päivityksessä se on muuttunut. Muutama viikkoa sitten ajettiin yksi kriittinen päivitys, jolloin Ylläpidon ulkoasu muuttui jonkin verran. Olisikohan ollut siinä vaiheessa.

Muoks 1: Puhelimella editointi on hankalaa, jatkan suomentamista paremmalla ajalla paremmalla koneella.

Muoks 2: Järjestelmästä löytyi itse asiassa vain 3 suomentamatonta/englanniksi muuttunutta tekstiä. Näperrän jossain vaiheessa.

D

1 tykkäys

Kysyisin, kun en ymmärrä erittäin huonona keksijänä: " Kuinka tältä foorumilta kirjaudutaan ulos päivän päätteeksi, niin että seuraavana päivän kirjautuisin vanhalla salasanalla ja tunnisteella taas? En kertakaikkiaan keksi! Onko väliä, jos on aina sisäänkirjautuneena?"

Voi kirjautua ulos tai olla kirjautumatta. Itse pysyn sisällä jatkuvasti, mutta käyttäjätunnus ja salasana ovat selaimen muistissa, jos vahingossa lähtee pois foorumilta. Siten on helppo kirjautua takaisin.

1 tykkäys

Oikeassa ylänurkassa, salaman ja kumppanien vieressä, on oma profiilikuvasi, klikkaa sitä. Aukeavasta valikosta klikkaat oikeanpuoleisena olevaa ihmisen kuvaa, ja alle avautuu lista, josta alimpana Kirjaudu ulos. Ta-daa! Voisi kyllä olla järkevämmässäkin paikassa, mutta kyse on luultavasti foorumisoftan määräämästä asiasta, jota ei pysty tämän foorumin ylläpidon tasolla muuttamaan. Ei ole myöskään vahinkoa olla aina sisäänkirjautuneena omalla laitteellaan.

2 tykkäystä

Kiitos ja hyvä ja OK! (myös Fratres)

1 tykkäys

Foorumitekstien suomennoksissa on taaskin pieni kömmähdys: sivuilla saattaa alalaidassa näkyä otsikko “New & Unread Topics”.

Ei ollut aiemmin. Fiksaan.

D