Kysymyksiä foorumin tekniikasta

foorumi

Piirrä kynällä paperille, ota puhelimella kuva ja liitä se suoraan viestiisi.

Puhelimella on tosi helppo liittää kameran kuvia viestiin.

Onko foorumilla mahdollista piilottaa jonkun tietyn käyttäjän tekstit?

Käsittääkseni ei, mutta ping @Silvanus

Olisi hyvä, jos tuollainen toiminto saataisiin. Jo pelkästään mun läsnäoloni ärsyttää joitakuita, eikä musta ole kiva sitten lukea mustamaalauksia ja villejä tulkintoja. Mua ei yhtään kiinnosta nokittelu ja draama. Piilottelulla saadaan nokittelu ja draama veks.

Joillakin foorumeilla voi omiin asetuksiinsa luoda “ignore”-listan käyttäjistä, joiden viestejä ei halua nähdä. Tosin listatun henkilön viestit näkyvät, jos muut häntä lainaavat.

Tietääkseni foorumilla ei ole sellaista toimintoa. Aikuiset ihmiset osaavat hillitä himonsa lukea niiden viestejä, joiden tietää ärsyttävän. :slight_smile:

Mutta entä jos on huono aikuinen?

Sitten voi opetella aikuisuutta.

Sellainen toiminto on olemassa, että voit tunnuksen perusteella suodattaa jonkin käyttäjän.
Tuossa oikealla ylhäällä avattaren vieressä kolme viivaa ja sieltä valitset käyttäjät, niin tulee esiin laatikko, jonka viestit voit suodattaa.
Tosin en ole kokeillut miten se toimii. :thinking:

Olen saanut täten vahvoja suosituksia pään sisäisen foorumi-ignoreerauksen harjoittamiseen.

Otetaan käyttöön.

Naps!

On hassua, että aina kun kirjoitan sanan Ortodoksi.net (kuten äsken Ortodoksinen kirkko ja usko -ketjussa), foorumin systeemi sanoo:

“Näyttää siltä, että @filonilla linkitti jo samaan kohteeseen Ortodoksi.net ketjun aiemmassa viestissä syyskuu 2016 - oletko varma, että haluat lähettää sen uudestaan?”

Kirja ilmestyi viime viikolla, joten en ole voinut lähettää kirjaesittelyyn linkkiä vuonna 2016. Systeemi ei pidä mahdollisena, että Ortodoksi.netissä voisi olla tuhansia sivuja, joille voi linkittää erikseen.

Järjestelmä katsoo, että pelkkä Ortodoksi.net on linkki.

Samoin kävi kun vastasin okalle. Viesti ehdotti, että vastaisin ketjussa vaihteeksi muillekin, joten poistin tuolloin nuolimerkin okalle.

Ainakin omat viestinihän, vaikka ne olisi suunnattu jollekin tietylle henkilölle, ovat nimenomaan viitteellisiä, eli vastaan siinä esitettyyn asiaan. Lähinnä tietysti mainitulle henkilölle, mutta tietenkin myös muille, joita kulloinenkin asia kiinnostaa.

Viestien kirjoittaminen ja lähettäminen sivustolle reistailee kännykässä (Android).

Olen huomannut samaa. Pystyn kirjoittamaan viestin vastauskenttään ja luonnos tallentuu, mutta vastaa-näppäimestä ei tapahdu mitään, vaan viesti pitää käydä tietokoneella lähettämässä.

Sain selville, miten voi vastata lyhyemmin kuin 20 merkillä tarvitsematta kirjoittaa “Merkit täyteen” tms. Kun kirjoittaa viestin loppuun pitkän rivin pisteitä, niin systeemi laskee ne merkeiksi, mutta näkyviin tulee vain kolme pistettä.

Käytän itse viivoja. Eivät näyollenkaan.

Kyllä minä näen tuossa viivan.

Minä myös näen viivan.