Kopioidaan linkki ja liitetään se uuteen viestiin.
Miksikähän foorumin käyttöliittymä on osittain englanninkielinen? Sain äskettäin ilmoituksen “You’ve replied to X N times, did you know you could send them a personal message instead?”. (Hupaisa muuten tuo uuden muodin mukainen sukupuolineutraali pronomini “them”, yksiköllisessä merkityksessä ‘hänelle’.)
Vuosi sitten samaiset tekstit näkyivät kyllä suomeksi.
Todennäköisesti päivitys muutti asetuksia. Tarkastan tilanteen kun pääsen pöytäkoneelle.
D
Korjasin tuon viestin. En tiedä missä päivityksessä se on muuttunut. Muutama viikkoa sitten ajettiin yksi kriittinen päivitys, jolloin Ylläpidon ulkoasu muuttui jonkin verran. Olisikohan ollut siinä vaiheessa.
Muoks 1: Puhelimella editointi on hankalaa, jatkan suomentamista paremmalla ajalla paremmalla koneella.
Muoks 2: Järjestelmästä löytyi itse asiassa vain 3 suomentamatonta/englanniksi muuttunutta tekstiä. Näperrän jossain vaiheessa.
D
Kysyisin, kun en ymmärrä erittäin huonona keksijänä: " Kuinka tältä foorumilta kirjaudutaan ulos päivän päätteeksi, niin että seuraavana päivän kirjautuisin vanhalla salasanalla ja tunnisteella taas? En kertakaikkiaan keksi! Onko väliä, jos on aina sisäänkirjautuneena?"
Voi kirjautua ulos tai olla kirjautumatta. Itse pysyn sisällä jatkuvasti, mutta käyttäjätunnus ja salasana ovat selaimen muistissa, jos vahingossa lähtee pois foorumilta. Siten on helppo kirjautua takaisin.
Oikeassa ylänurkassa, salaman ja kumppanien vieressä, on oma profiilikuvasi, klikkaa sitä. Aukeavasta valikosta klikkaat oikeanpuoleisena olevaa ihmisen kuvaa, ja alle avautuu lista, josta alimpana Kirjaudu ulos. Ta-daa! Voisi kyllä olla järkevämmässäkin paikassa, mutta kyse on luultavasti foorumisoftan määräämästä asiasta, jota ei pysty tämän foorumin ylläpidon tasolla muuttamaan. Ei ole myöskään vahinkoa olla aina sisäänkirjautuneena omalla laitteellaan.
Kiitos ja hyvä ja OK! (myös Fratres)
Foorumitekstien suomennoksissa on taaskin pieni kömmähdys: sivuilla saattaa alalaidassa näkyä otsikko “New & Unread Topics”.
Ei ollut aiemmin. Fiksaan.
D
Fiksattu ja merkit täyteen
D
Joops… päivittelin foorumia, niin sen mukana tuli jotain lokalisointiongelmia. Niitä tulee näköjään melko usein.
Discobotilta saamani suuri huomio ei häiritse elämääni, mutta kummastelen miksi se lähestyy minua aivan samalla asialla jo kolmannen kerran. Uteliaisuudesta tein jo ensimmäisestä ehdotuksesta “edistyneen opastuksen”, mutta ilmeisesti en riittävän hyvin, koska se tarjoaa samaa yhä uudestaan. Kuuluko tämä foorumin softaan vai onko Discobot erityisen mieltynyt minuun tai huolissaan teknisestä osaamattomuudestani? Kuinka saan kerrottua sille, että kiitos mutta ei kiitos?
Tällaisia tervehdyksiä botti lähettää:
“Vastaa tähän viestiin kirjoittamalla @discobot aloita edistynyt opastus oppiaksesi mitä muuta voit tehdä.”
Lopultahan se olet sinä joka teet valinnan. Ei @discobot sinua opasta, eikä ohjaa, ellet halua sen niin tekevän.
Totta, mutta jostain syystä botti lähettelee toistuvasti samaa viestiä vaikka en siihen reagoi enkä sitä kutsu @- merkillä. Ihmeelliset ovat botin tiet! Ei se tosiaan elämääni häiritse, enemmän se on omituinen huvittumisen aihe
.
Tämä on todennäköisesti turha tiedotus, mutta kirjoitan siltä varalta jos botti lähentelee muitakin.
Kun loin tunnukset foorumille tein botin tarjoaman opastuksen, koska foorumin tekniikka ei tietenkään ollut minulle vielä tuttu. Näin siis jäin botin muistiin. Eilen ehtoolla kokeilin onko botin omatoimisissa tervehdyksissä jokin logiikka, ja onhan niissä. Mikäli räpelöin profiilini asetuksia tai ryhmäasetuksia, niin botti ilmestyy oma-aloitteisesti tervehtimään minua. En oikein ymmärrä miksi, mutta näin tapahtuu.
Toistan vielä ettei tämä omituisuus häiritse minua, enkä pyydä ylläpitoa korjaamaan mitään. Botti on enemmänkin huvittava. Silti oli kiva löytää sen toiminnalle jokin logiikka
.
Jossakin vaiheessa reilut vuosi sitten botti ilmoitteli minullekin jotain, mutta jätin väliin, eikä sen jälkeen ole juuri häirinnyt. Kerran taisin kokeeksi tehdä jotain sen opastuksella, mutta en havainnut siinä mitään logiikkaa, saati hyötyä, nyt se on vaiennut jo yli vuoden verran.
Enpä ole ilmiöön törmännyt…Vaikka tuskin tajuan, mikä tuo botti nyt yleensä on. Jonkinlainen netti robotti kaiketi…
Lähetin JohannesK:lle yksityisviestinä kuvan. Sitten kun hän on nähnyt sen, niin voin poistaa sen, jotta se ei vie liikaa tilaa.
Jonkun aikaa sitten tajusin, että olen päässyt mestaritasolle jo vuosia sitten. Nyt sitten huomaan, että en pysty kuitenkaan siirtämään viestejä ketjusta toiseen, vaikka Mestarin pitäisi pystyä. Onko tässä tullut joku muutos voimaan vai olenko vain niin aasi, etten ole löytänyt viesteistä mitään työkaluja.