Mihin on hävinnyt yön aikana foorumin yläpalkissa ollut salaman kuva, josta sai päivitettyä tuoreimmat viestit. Ei toimi ainakaan Androidin Chrome-selaimella.
Ei näy Firefoxilla myöskään.
Hävisi jo illalla …ja merkit töyteen
Tekniikkaa on informoitu asiasta.
Kyseinen salama aiheutti teknisen ongelman joka olisi pahentunut uusien päivitysten myötä. Viestit saa päivitettyä muutenkin.
Ylläpito valittaa poistoa.
D
Tähän samaan Tuoreimmat-näkymään pääsee etusivun vasemman yläkulman Alueet-valikosta.
Pääsee kyllä, mutta kun muissa Xenforo-alustaa käyttävissä foorumeissa on salamanappi, niin mikä tarkalleen on se syy, ettei täällä enää.
Esim. Matkapuhelinfoorumilla ja TechBbs-foorumilla salamanappi toimii ja näkyy hyvin. Kieltämättä hiukan hankalaa mennä foorumin päätasolle ja sieltä valita tuoreimmat.
Voihan omiin kirjanmerkkeihin laittaa perään /latest ![]()
Aiempi softa jossa salama näkyi, on päivittymässä. En tiedä näkyikö varoitus yleisesti, mutta ylläpitäjille se näkyi jatkuvasti. Kyseessä on varautuminen tulevaan foorumisoftan päivitykseen joka olisi edellyttänyt uudelleenohjelmointia, mikäli salamalinkki olisi halunnut päivittää. Kunhan foorumisofta on päivittynyt ja ylläpidolla on aikaa, niin katsomme palautammeko salaman.
Ymmärrän että jotkut käyttävät salamaa. Itse en ole koskaan käyttänyt, vaan katson uudet viestit päävalikosta.
Ymmärrän myös harmituksen jos on tottunut käyttämään jotakin. Katsoimme kuitenkin että toimimme nyt näin, koska sotkua olisi voinut tulla määrä X jos olisimme muokanneet koodia itse ja jääneet odottamaan miten se toimii päivitysten tullessa päälle.
D
Sen voi laittaa myös oikean yläreunan viivaston alaosasta lisäämällä linkki sinne +merkin kohtaan ja siellä lisää mukautettu osio. Sitä kautta toimii helposti.
Ei sitä salamaa tule nyt. Katsotaan joskus myöhemmin, kun foorumisoftan tietyt rajapinnat sekä alustan osat päivittyvät. Tein salamaan päivityksen, mutta se ei toimi nykyisellä foorumisoftan versiolla. Yritetään pärjäillä.
Tämä on kyllä tosi harmi. Ymmärrän, jos on teknisesti mahdonta, mutta on kyllä nyt tosi kankeaa foorumia käyttää. Toivottavasti jotain korvaavaa voisi joskus tulla.
Minulle riittää hyvin tuo edellisessä viestissä esittämäni kikka tehdä linkki uusimpiin viesteihin foorumin sisällä omaan valikkoon. Paljon helpompaa kuin mennä ensin päätasolle ja sieltä etsiä tuoreimmat viestit.
Omista asetuksista forkan etusivuksi viimeisimmät viestit, niin ei ole kovin kankeaa käyttää, kun joka kerta forkan avatessa tulee viimeisimmät viestit.
Tämä on paras keino!
Huomasin, että olen saanut yksityisviestin. Kun menen katsomaan sitä, niin en onnistu löytämään mitään uutta viestiä.
Milloin se ilmoitus tuli? Siis mihin aikaan? Päivitin foorumisoftaa viime yönä, joten se on voinut aiheuttaa jotain kupruja.
Tässä noin tunti sitten huomasin sen. Siihen on tullut seuraava teksti
Hups! Sivua ei ole tai se on yksityinen
Uniketju on mennyt yön aikana lukkoon, ehkä @Kierkegaard teki sille vahingossa jotain. No, nyt ei ole nähty uniakaan.
No voi nyt kertakaikkiaan. En ole tarkoituksella lukinnut, mutta tämmöistä se on kun vielä opettelen aateekoota. Pahoittelut.
Nyt on taas auki.