Oman kirkkokunnan valitseminen

Kuvaat minun ajatukseni oikein. Ymmärrän tuon sinunkin näkemyksesi, ja joskus n. 15 vuotta sitten minulla on ollut hieman samansuuntaisia ajatuksia itsellänikin. Yhdeksi ongelmaksi nousi kuitenkin juuri se tuntemus, että kaikki eivät voi millään olla oikeita kirkkoja eivätkä välittää uskontalletuksen täyteyttä. Samoin mietin sitä, että mihin kunkin puljun sakramentit yhdistivät; millaisiin käsityksiin ja tapoihin ihminen liittyy, kun hänet liitetään jäseneksi. Lopulta huomasin, että kaikki puljut eivät voi olla oikeita ja että Jeesus oli konkreettisesti luvannut, että hänen kirkkoaan eivät Tuonelan vallat voita. Niinpä jossain oli oltava jokin pulju, jonka oppi on paras mahdollinen, Jumalan mielenmukainen ja johon Hän täydellisesti sitoutuu ja jonka puhtautta hän on varjellut. Minä päädyin siihen, että jos en saa oikeaa kristillistä ehtoollista ort. kirkossa, niin sitten sitä ei voi saada mistään.

Minulle oli iso kysymys tuo, että Jeesuksen on täytynyt lupauksensa mukaisesti varjella kirkkonsa jossain ja jos niin ei ollut, niin se tekisi hänestä valehtelijan tai kyvyttömän pitämään lupauksiaan. Mutta eihän tämän “ongelman” tarvitse sinulle olla ongelma. Ihmisellä on vaan luonnollisesti tapana lähestyä muiden tilanteita omien kokemuksien pohjalta. Pyydän anteeksi tivaamistani.