[Tarkoituksei on pikkuhiljaa rajoittaa somen käyttöä täällä ja muualla, koska on käynyt ilmi, että olen ilmeisen surkea keskustelija. Viime talven alkuinnostus on totaalisesti lopahtanut. En yksinkertaisesti jaksa osallistua kymmenien tai jopa satojen viestien ajatustevaihtoihin. Näinhän en ole kyllä missään vaiheessa toiminutkaan.
Olen ikäni lukenut paljon luonnontieteitä, filosofiaa ja teologiaa sekä pakon edestä myös psykologiaa, mutta jostain syystä olen kyvytön artikuloimaan .lukemaani siten, että lukijani saisivat siitä mitään irti. Olen surkea popularisoija ja kateellisena luen tämänkin foorumin kirjoittaija, jotka palstametreittäin suoltavat kaunista ymmärrettävää proosaa.
Aioin toki välillä jotain kirjoittaa - jos ei tule banaania - mutta keskustelun sijaan tulen tyytymään enempi yksipuoliseen “juistukseen”, koska kaksipuolisestikaan en siihen pysty. Moderaattorit toimikoot, kuten parhaaksi näkevät.Toki julistukseni tulee olemaan varsin kilttiä, esim. jonkun kirjan tai elokuvan esittelyä jokusen viikon välein - usein vieläpä neutraalissa äänilajissa.]
Uli, uli!
Mutta asiaan: miksi seksiasiat yleensä ja homoseksi erityisesti dominoivat foorumin monia keskusteluketjuja? Ymmärrän sen osin biologian kautta, mutta tyhjeneekö tämä aihe pelkästään biologiaan?
Hämmästyneenä luen, kuinka foorumilla keskustelijat toinen toistaan näköjään asiantuntevammin analysoivat ihmisten seksuaalisia - erityisesti homoseksuaalisia - taipumuksia. Onko kyse synnynnäisestä ominaisuudesta? Vai kasvatuksesta? Vai aivotoiminnasta? Jne, jne. Netistä kaivellaan artikkeleita, jotka esittävät keskenään päinvastaisia tuloksia. Jokainen tuntuu olevan aiheen asiantuntija.
Ja tämä vain homoseksistä - muistakin akteista jauhetaan jauhamasta päästyä kuin ne olisivat uskon ytimessä.
Mikä on tämä pakkomielle jaakata asiasta loputtomasti - oli näkökulma sitten kielteinen tai myönteinen?
Ehkä vika on minussa. Seksillä ei ole elämässäni mitään sijaa, olen kurkkuani myöten sitä,Ymmärrän sen kyllä lisääntymisen näkulmasta, mutta siltikin se herättää minussa lähinnä kielteisiä tunteita.
Tiedän olevani vähemmistössä - luokitteluintoiset puhuvat aseksuaalisuudesta ikään kuin innosta hihkuen haluisin rakentaa vielä yhden identiteetin moisen ominaisuuden ympärille. Ikään kuin skitsofreniassa ei olisi jo ihan riittävästi identiteettiä.
Elämä on lyhyt: ei sitä kannata tuhlata kaikenmaailman identiteettien varaan. Ja lyhyt se on senkin puolesta, ettei kannata tuhlata aikaa loputtomaan seksistä keskusteluun. Jeesuskin sanoi, ettei ylösnousemuksessa naida eikä mennä miehelle.