Välillä tuntuu, että täällä ovat jotkin termit menneet sekaisin.
Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on juridinen termi, jolla viitataan Suomen lain mukaiseen rikokseen (suojaikärajat huomioiden jne.). Pedofilia on siis seksuaalista kiinnostusta lapsista, erityisesti sellaisista joilla ei ole vielä aikuisten genitaaleja ja muita piirteitä (sanoisin 0-14v). Ephebofilia on puolestaan kiinnostusta nuoriin, jotka ovat jo sukukypsiä (15-19v). Nämä ovat seksuaalisia preferenssejä.
Pedofilia ei ole rikos, vaan on psykiatrinen häiriö. Ephebofilia ei ole psykiatrinen häiriö, eikä rikos. Pedofiilisen kiinnostuksen toteuttaminen sen kohteen kanssa on rikos (lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö), ephebofiilinen käyttäytyminen voi olla rikos, mutta ei sitä välttämättä ole.
Homoseksuaalisuuden ja heteroseksuaalisuuden suhde pedofiliaan ei ole mitenkään yksinkertainen. Itse luin tällaisen tekstin. Siellä on aika paljon viitteitä ja asiaan liittyvää tutkimusta, kannattaa lukea:
http://www.boxturtlebulletin.com/Articles/000,002.htm
Siellä esitetään pedofilian suhteen sellainen ajatus, että suurin osa poikien hyväksikäyttäjistä on heteroita, ja itse asiassa nuoret, karvattomat pojat itse asiassa antavat heteroseksuaalisen kiihotussignaalin, koska heissä on feminiinisiä piirteitä, joihin heteroseksuaalinen hyväksikäyttäjämies kiinnittyy. Sen sijaan homoseksuaaliset miehet eivät halua naisellisia piirteitä, vaan heitä kiihottaa mm. kehittyneet miehen genitaalit, eivät kehittymättömät.
Tämän perusteella siis itse asiassa kuulostaa, että aikuisen miehen homoseksuaalinen identifikaatio ja toiminta on itse asiassa merkki siitä, että hän luultavimmin ei ole pedofiili. Sen sijaan aikuisen miehen heteroseksuaalinen identifikaatio enemmässä määrin tarkoittaa sitä, että hän on pedofiili. On ja ei ovat tässä nyt tietenkin tilastollisia markkereita osuuden kasvusta.
Nähdäkseni tässä on osaltaan kyse siitä, että voidaanko poikaan sekaantuvaa miestä nimittää homoseksuaaliksi pelkän pedofilian toteuttamisen perusteella. Minun nähdäkseni tässä ei ole kysymys siitä, mitä yhteiskunnassa yleisesti nimitetään homoseksuaalisuudeksi, vaikka se täyttääkin teknisen määritelmän (mies-sukupuolinen mies-sukupuolesta).