Usko ja rukous -chat?

Olisiko tänne sivustolle mahdollista saada chat? Vai onko semmoinen jo? Eikö olisi mukava rupatella siellä? Tämä oli vain idea.

http://kuvat.n3po.com/cache/Valokuvat/Vaerikaes-graffiti-Jeesus-perhe_540.jpg

:slight_smile:

Muutin otsikkoa vähän valaisevammaksi. Mutta itse asiasta puheen ollen, pahoin pelkään, että ei tule mitään. Mutta @Silvanus tai modet selvittäkööt tarkemmin.

Hyvä idea. Integroiminen sivustoon voi olla vaikeaa… Yritän löytää tavan.

Jos tällainen usko ja rukous -chat vähentäisi foorumille kirjoitettujen viestien määrää, niin se olisi kovin ikävä asia. Säädyllisen korkeatasoisten viestien lukeminen palvelee niitäkin, jotka eivät halua itse kirjoittaa mitään edes foorumille, saati chattiin.

8 tykkäystä

Samaa mieltä.

Hakomajassa oli aikoinaan chat. Aluksi se toimi hyvin. Ihmiset tutustuivat toisiinsa. Ystävystyivätkin. Kohtalaisen asiallisia mun mielestä olivat silloin alussa uskonkeskustelutkin. Itse kylläkin olin ateisti siihen aikaan, että mää olin se, joka en oikeastaan mistään opillisista väännöistä ollut ollenkaan kiinnostunut. Viihdyin noin muuten porukassa, koska suurin osa oli ex-lestadiolaisia. Se oli hyvä paikka vertaistuelle.

Mutta niinkuin yleensä ottaen kaikilla asioilla on elinkaarensa, näin oli Hakomajallakin. Syntyi kuppikuntia. Porukka jakautui. Kamalia riitoja käytiin välillä. Jotkut nettiriippuvaiset yökaudet väittelivät siellä. Chat suljettiin. Ja jos ei olisi suljettu, olisin kyllä vaikka itse ilmoittanut siitä koko palstasta jollekin viranomaiselle, että ottavat tarkkailuun. Minä lähdin sieltä pois. Väsyin kertakaikkiaan koko palstaan. En katsonut taakseni. Mulle oli ihan sama, niin pettynyt olin siihen kuppikuntien välisiin kahnauksiin.

En siis kannata chatteja tällaisiin. Nopeimmat syövät hitaammat, se on rumaa jälkeä se. Herkimmät jäävät yöksi miettimään asioita. Parempi kun tänne keskustelupalstalle harkitumpia ja asiallisia mielipiteitä itsekukanenkin kirjoittelee. Fb:ssahan on chattailumahdollisuus. Usko ja rukouspalstan ryhmälläkin siis sellainen jo on. Mutta kaikki eivät toki siihen ryhmään kuulu.

Onko chatille tarve?

  • Kyllä
  • Ei
  • EOS

0 äänestäjää

Otin selvää ja foorumialustalle on periaatteessa olemassa chattialusta integroituna pluginina. On periaatteessa mahdollista, että sitä kokeillaan jossain vaiheessa, mutta ennen kokeilua pistetään tuo yllä oleva äänestys kuitenkin pystyyn.

Äänestyksen neuvomana olen päätynyt siihen, että chattia ei tule. Käyttäkää facebookin ryhmää siihen tarkoitukseen.

1 tykkäys