Ylläpitotöitä

En mie tiijä, kun en ole ikinä olutta juonut, saati laatuja vertaillut…

(Paitsi viime juhannuksena siellä oluen uhraamisriitissä Saimaan rannalla. Ei ollut kovin kummoista, mutta pisteitä en osaa antaa…)

Ok. Neuvoton neuvoja, siis. Sokea, joka tahtoo taluttaa näkyvää. Epäselvän äänen pasuna, väärä profeetta.

1 tykkäys

Juu. Mistään en mittään tiijä, mutta kova olen muita neuvomaan :wink: Alun perin kuitenkin esitin viattoman kysymyksen juuri tietämättömyyteni pohjalta… Vastaukset jättivät sen verran avoimia kysymyksiä ja todistamattomia väitteitä, että ehkä on tehtävä empiiristä tutkimusta aihepiirissä…

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Olut-ketju

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Olut-ketju

Foorumi on taas kerran päivitetty. Se johti salama-ikonin pienentymiseen, jota en nyt jaksa yön tunteina enää lähteä korjaamaan. Yritän fiksata lähipäivinä…

1 tykkäys

On kyllä masentavan pieni salama.:crazy_face:

1 tykkäys

Tämä haiskahtaa harhaopilta ja Raamatun arvovallan murentamiselta!

Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. (Matt. 23:27)

Haluaako @Silvanus salamaa kutistamalla vihjata, että tuo ei pidä paikkaansa!?

4 tykkäystä

Ja nyt on salama taas isossa koossaan!

2 tykkäystä

Olin jo tottunut siihen pikkusalamaan…

5 tykkäystä

Kun saisi vielä vanhat foorumit tänne lukutilaan.

2 tykkäystä

Ja nyt minä ruoja menin vielä muuttamaan sen salaman saman väriseksi kuin nuo muut napit!

1 tykkäys

Vaihtoehdot:

  1. ajaa kolmea virtuaalipalvelinta, joista kukin pyörittää yhtä foorumia (kallis!)
  2. ajaa kahta virtuaalipalvelinta, joista yksi pyörittää arkistoja ja toinen tätä foorumia (kallis)
  3. ajaa yhtä virtuaalipalvelinta, joka pyörittää kaikkia kolmea (luultavasti täytyy lisätä tehoja = rahaa menee)
  4. muuttaa Discoursen arkisto staattiseksi HTML-arkistoksi ja asentaa se lukutilaan tälle palvelimelle (käytännössä ei lisää kustannuksia)

Vaihtoehto 4 on selkeästi paras, mutta se valitettavasti vaatii siinä määrin tutkimus- ja kehitystyötä, että minulla ei juuri nyt ole sitä aikaa tehdä.

2 tykkäystä

Foorumia ylläpitävällä DigitalOceanilla oli tänään hätäpäivitys, minkä vuoksi foorumi oli pois käytöstä n. klo 18.55-19.45. Sain tiedon tästä vasta puoli kahdeksan tienoilla, enkä valitettavasti voinut ilmoittaa aiemmin. Tämän jälkeen päivitin myös foorumin oman ohjelmiston. Nyt voimme taas jatkaa keskustelua! :slight_smile:

4 tykkäystä

Kiitos kun kerroit. Osuin foorumin odotushuoneeseen juuri tuolloin ihmettelemään “504 Gateway Timeout error nginx” -ilmoitusta.

1 tykkäys

Foorumi on taas päivitetty. Varmaan 00.50-01.10 ajalla ei voinut käyttää.

2 tykkäystä

Kuka korvaa henkisen tuskani!? Vastuulliset esiin!

Tässä seison enkä muuta voi.

1 tykkäys

Kuvia, tai ei ole uskottavaa!

Digital Ocean muutti hinnoitteluaan hieman, ja näyttää siltä, että foorumimme toimisi vallan hyvin myös halvimmalla mahdollisella. Tämän johdosta jossain vaiheessa tätä viikkoa on oletettavissa jonkinlainen foorumin toimintakatko, kun siirrän foorumin uuteen virtuaalikoneeseen.

5 tykkäystä