Abortti, kuolemanrangaistus ja kristillinen etiikka

Mistä sinä nuo saparopäät ja rakentavat keskustelijat ja Räsäsen kanssa eri linjoilla olevat tähän oikein tempaiset?

Sinulla tuntuu vaan halu olla kauheasti eri mieltä välittämättä kuunnella ja ottaa selvää, mitä mieltä toiset tässä ketjussa ovat.

Siis Räsänen ei ole luterilainen, niinkö?
Oletko sattunut muuten huomaamaan, että katolisessa kirkossa on melko pahoja ongelmia seksiasioissa?
Ylimalkainen huutelu on tällaista. Ei tolkkua eikä selvää osoitetta.

Menet henkilökohtaisuuksiin ja asiattomuuksiin.

Tuo vastaus ei kelpaa. Henkilökohtaisuus olisi, jos arvioisin sinua henkilönä ja asiatonta olisi, jos väittäisin sinusta jotain mikä ei kuulu keskusteluun. Kumpaakaan en tee, vaan kommentoin sinun viestejäsi. Siis keskustelen.
Sinun tulisi nyt vastata siihen, miksi syytät kanssakeskustelijoita abortin suosimisesta, tai yleisesti luterilaisia milloin mistäkin. Missä ovat perustelut?
Täällähän ei ole sanottu mitään muuta kuin että abortin (tai homoseksuaalisuuden) vastustaminen ei riitä taivaspaikan takeeksi. No, ei juuri noilla sanoilla, mutta Walther esimerkiksi korjatkoon, jos olen ymmärtänyt väärin.

Keskustelumme asiasta loppui.

No, jopas. Ennen kuin edes alkoi. :rofl:

Täsmennetään, että keskustelumme mistään aiheesta loppui.

Niin, siltä nyt vaikuttaa. Toivoisin kuitenkin sinun tulevan tässä suhteessa toisiin ajatuksiin ja vastaavasi sanoistasi ihan asiallisesti. Sitä sanotaan, että miehet pystyvät sellaiseen.

1 tykkäys

Etkö oikeasti ymmärtänyt, mitä sanoin, vai oletko vain niin tunteiden vallassa ettet tahdo keskustella?

1 tykkäys

Joskus valinta voi olla sen välillä, pitääkö aina olla oikeassa, vai voiko oikeasti pelastaa ihmishenkiä.

Jos oikeasti uskomme, että aborteissa kuolee lapsia (kuten minä uskon), tärkein tavoite pitäisi olla vähentää abortteja. Ei osoittaa kaikille, että mitä mieltä minä olen.

Olen sitä mieltä, että kärjekäs mielenosoittaminen aborttia vastaan lähinnä herättää ihmisissä vastareaktion. Se ei muuta mitään. Mutta abortteja oikeasti vähentää esim kattava ehkäisyvalistus kouluissa, taloudellinen turva tilanteessa, missä lapsi saa alkunsa yllättäen, huolenpito nuorista ja lapsista, jotta nämä eivät ajaudu liian nuorina seksin pariin jne.

Ja politiikan puolelta (vaikka se täällä kiellettyä onkin) lähtisin ajamaan täyskiellon sijaan tiukempia rajoja siellä, missä sen voi järkevästi perustella, esim myöhäisten aborttien ja vammaisten lasten kohdalla. Koska niillä muutoksilla on realistiset mahdollisuudet mennä läpi. Täyskiellolla ei tällä hetkellä ole.

2 tykkäystä

Päivi Räsäsen vahvuuksiin kuuluu mm. se, että hän osaa ja haluaa keskustella. Hänellä on huolellisesti pohdittuja argumentteja ja faktaa sekä vahva näkemys, mutta silti hän ei ainoastaan julista vaan myös kuuntelee ja vastaa. Ja tekee sen kärsivällisesti ja rauhallisesti, vaikka aihe onkin kuolemanvakava.

6 tykkäystä

Höpönhöpö. Kyllä minun konservatiivisessa kirkossani puhutaan pääasiassa ihan muista synneistä. Ja nimenomaan keskitytään siihen että jokainen ihminen on syntinen ja kykenemätön Jumalan lakia täyttämään. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lähdettäisiin muuttamaan Raamatun sanaa joidenkin harvinaisempien syntien kohdalla

1 tykkäys