Demonologia

Ulkopuolisista olemisen muodoista, kuten totuuden henki? Miten se voisi olla olematta? Sinulla ja minulla on monimutkainen vuorovaikutus totuuden henkeen hyvin monta kertaa päivässä. Kyse on kielen syvärakenteista, jotka myös ymmärettiin antiikin aikoina, kun ajattelu oli terävämpää. Aluksi oli sana, ja sana tuli eläväksi.

Voi olla, mutta en itse voi havaita sellaista

Voithan sinä havaita sen itsessäsi ja muissa.

Huomaat että tälläisessä tilanteessa on helppoa puhua totta, ja tässä toisessa meinaa ainakin valkoisia valheita tulla. Sitten voit vielä halutessasi muuttaa käytöstapojasi niin, että ne toimivat paremmin sinulle ja ympärilläsi oleville. Eli muutat suhdettasi totuuden henkeen.

Myöskin esimerkiksi kuolemaa on vaikea olla havaitsematta.

Tätä henkijuttuahan on lasten hyväksikäytöstä kiinni jääneet Pastorit selittäneet. En se ollut minä vaan henhi hyökkäsi. Ja juuri mahtavia saarnamiehiä vastaan pahat henget hyökkää.

Joten se lasten hyväksikäyttö on vain merkki siitä miten hyvä ja mahtava Pastori on.

Itse ei oteta vastuuta…

Alat olla asian ytimessä.

2 tykkäystä

Aivan. Pahuuden ulkoistaminen johtaa oman vastuun pakoiluun.

Tällaista ei kyllä Raamattu opeta. Uskova ei voi olla riivattu, Pyhä Henki ja paha henki eivät voi asua samassa ihmisessä. Aina jos uskovasta lähdetään ajamaan demoneita ulos, on kyseessä harhaoppisuus ja ihmisen ongelma luultavasti psyykkinen luonteeltaan. Eikä omia syntejä voi ulkoistaa pahoille hengille.

Onko kaikki italian puoli miljoonaa tapausta vuodessa olleet ei-uskovia. Käsittääkseni he on olleet ihan uskovia katolilaisia.

Tällä perusteella koko demonien karkoitus on harhaoppia.

Hyvin näkyy voivan. Ainakin tuossa puusteellin tapauksessa oli juuri tuollaisia selittelyjä. Uhrin syyllistämisen lisäksi.

Mistäs minä sen tietäisin, kun en heitä tunne. Jos tunnustaa Jeesuksen Herrakseen, ei voi samaan aikaan olla riivattu. Näin olen tämän asian oppinut. Kaikki kristillisten kirkkojen jäsenet eivät tietystikään usko. Katolisella kirkolla voi olla oma oppinsa asioista, mutta mulle on opetettu niin, että on iso “red flag” yhteisöstä jos siellä karkotetaan demoneita uskovista ihmisistä.

1 tykkäys

Mistä ihmeestä sitten nuo karkottajat saa kiinni ei-uskovia rituaaleihinsa. Ja onko yleensäkään eettistä pakottaa ei-uskovia uskonnollisiin rituaaleihin?

Luulisin, että he ovat kristinuskon suhteen uteliaita ja jossain määrin myönteisesti suhtautuvia ihmisiä, jotka ovat ehkä kuulleet, että kirkko voisi auttaa heidän ongelmassaan.

Jeesus muuttaa uskovaan sisällisesti, eli Jeesus hänessä ja hän Jeesuksessa. Tämä käydään läpi Joh. 13:31-17:26. Tämä Jeesuksen jäähyväispuhe kattaa kaiken, minkä päälle rakentuu uskovien yhteys, “Apostolien ja Profeettain perustus”.

Jeesus muuttaa ihmiseen, koska hänet otetaan vastaan. Jeesuksen tila, vaikutus on juuri niin kattava kuin “asunnon” antaja sallii. Voidaan sanoa, että ihmisen liha, näkymätön ja näkyvä ei kaipaa erityistä hoitoa, vaikka Lutherin ja freudilaisuuden (psykologia) ihminen tai ihminenkin tarvii hoitoa. Mielestäni hengellinen tutkiskelu pitäisi selventää, että ajallinen on turvassa ajattoman suojeluksessa. Tätä “ajatonta suojelusta” tarjoaa myös tämän maailman ruhtinas, Saatana, jonka suojelutoimen kuori on saatu näyttämään vakuuttavalta ja sitä ei-taivaallista tukevat monet “väikkärit” ja jopa “tunnarit”.

Niin saatana kuin Jeesus muuttaa ihmiseen kutsuttuna, ainoastaan. Uskomaton ihminen kohtaa erilaisia sielunvihollisen ehdotuksia, jotka ovat yhtä kadotukseen johtavia kuin antaa itsensä pahojen henkien asumukseksi. Tyhjä asunto houkuttaa. Siksi uskoontulleen on taivallettava Tiellä, jolla hän kohtaa Itse Tieltä ehdotuksia täyttää sisimpänsä.