Ei-kristittyjen pelastuminen

Juuri näin, kuten nimimerkki oka kirjoitti, miten Jumala ei jousta eikä tingi sanastaan, joten älkäämme antako huumata itseämme valheellisilla sulosanoilla rakastavasta Jumalasta. Olen ymmärtänyt klassisen kristinuskon pyhästä Kirjasta Raamatusta, miten Jumala on rakkaus vain Jeesuksessa Kristuksessa ennalta pelastukseen valitsemiensa syntisten ihmisten kohdalla armonvälineissä Jumalan sanassa, kasteessa ja ehtoollisessa. Raamatun mukaan Jumala lahjoittaa armonsa ja Pyhän Henkensä vain armonvälineiden välityksellä, joissa Pyhä Henki tekee työtään kirkastaen Kristusta, joka on ainoa oikea tie Isän Jumalan luo taivaaseen lahjoittaen syntien anteeksiantamuksen Kristuksen verisessä vanhurskaudessa. Jokainen syntinen, joka pelastuu, niin pelastuu yksin armosta ja yksin uskosta sekä yksin Kristuksen tähden Jumalan armon sekä valinnan tähden, sillä Hän valitsee pelastetut, muttei määrää ketään ennalta pelastuksen ulkopuolellekaan. Jotkut kuitenkin jäävät pelastuksen ulkopuolelle joutuen omasta syystään viimeisen tuomion jälkeen heitettäviksi helvetin iankaikkiseen tuleen tulisessa järvessä ruumis synnin, pilkan ja häpeän alaisena.

Jos tahdomme pitäytyä ja edistää klassista kristinuskoa, niin Raamatun mukaan pelastuksen asiassa syntisen ihmisen tahto ei ole vapaa, vaikka järki haraakin vastaan, sillä se haluaa suurempaa itsemääräämisoikeutta. Mutta elävä usko tarttuu Jumalan sanaan sellaisenaan, kuin se on Kirjoitettu.

“Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.”
(Joh. 15: 16)

“Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.”
(Room. 9: 18)