Emerituspaavi Benedictus XVI kommentoi hyväksikäyttöskandaalia

Benedictus on kirjoittanut ja julkaissut artikkelin katolista kirkkoa raastaneesta hyväksikäyttöskandaalista. Luettavissa englanniksi täältä: http://m.ncregister.com/daily-news/the-church-and-the-scandal-of-sexual-abuse. Yle on ehtinyt aiheesta lyhyesti uutisoida: https://yle.fi/uutiset/3-10735054. (mm. Vatican News:n uutisjutussa referoidaan kirjoitusta tarkemmin: https://www.vaticannews.va/en/pope/news/2019-04/pope-emeritus-benedict-xvi-letter-sexual-abuse-crisis.html.) Kirjoituksessaan emerituspaavi keskittyy mm. 60-luvun seksuaalisen vapautumisen ja kirkon sisäisenkin moraalisen rappeutumisen vaikutuksiin, sekä lopussa kriisin hengelliseen merkitykseen ja kirkon luonteeseen.

Muoks: nyt Vatican Newsista löytyy myös suomenkielinen juttu aiheesta

Työn alla on juuri Altizer ja van Buren ja ns Death of God -teologia ja sekulaari evankeliumi. Aihe josta B XVI (Benedictus I oli paavina 575-579, eikä puhunut tästä teemasta interneetissä) puhuu sivuaa myös tätä Jumalan (näennäistä) katoamista maailmasta. Se on se pointti: uskon ja uskon Jumalan olemassaoloon katoaminen. Siitä seuraa kaikkea kuraa.

D

2 tykkäystä

“What must be done? Perhaps we should create another Church for things to work out? Well, that experiment has already been undertaken and has already failed.”

Mihin Benedictus tässä viittaa?

1 tykkäys

No minulla tulee mieleen lähinnä se, että protestanttinen kirkko jakautuu koko ajan pienempiin osiin. Sirpaloituminen jatkuu loputtomiin. Katolisesta näkökulmasta tämä lienee epäonnistumista.

Tämä on nyt TAAS hyvä paikka tuoda esiin se asia, mikä minua on mietityttänyt viime vuosina valtavasti. Eli nimenomaan se, että osa hyväksikäyttötapauksista ei mitenkään voi olla totta.

Laitetaan tähän valokuvia luonnosta. Esimerkkejä:

mimicry-6 mimicry-7 mimicry-8

Onko arvon lukija sitä mieltä, että kuvat esittävät kimalaisia tai mehiläisiä? Ne ovat kärpäsiä. Kukkakärpäset käyvät kukissa imemässä mettä tasan tarkkaan niin kuin mehiläiset tekevät.

Suomenkin luonnossa nämä ovat yleisiä. Varmaan useimmat ihmiset luulevat näkevänsä mehiläisen kun tällainen on kukassa. Entymologi voi napata ötökän sormiinsa eikä se pistä.

Kukkakärpäsen tarkoitus on hämätä muita. Jos joku tulee fuulatuksi, niin se tapahtuu siksi, että nimenomaan näin oli tarkoitus käydä.

Sama asia tapahtuu hyväksikäyttötapauksissa. On tietenkin aivan mahdoton sanoa, kuinka paljon Katolisen Kirkon tapauksista on totta ja mitkä eivät ole totta. Niitä on niin paljon.

Jatketaan aiheesta - tässä on petokärpänen, joka on naamioitunut kimalaiseksi:

mimicry-5

Siinä on mehiläiselle käynyt huonosti. Petokärpänen on ottanut sen ilmasta kiinni, ja imeskelee nyt kaikessa rauhassa sen juisseja omaksi ravinnokseen.

Yllä olevat ötökät olivat kukkakärpäsiä, tämä on petokärpänen. Olen nähnyt tällaisen - pitää olla aika asiantuntija että osaa erottaa sen kimalaisesta.

Näillä kopioilla on oma paikkansa luonnossa, ja ne sopivat siihen omaan lokeroonsa tavattoman hyvin. Nyt kysyn - MIKÄ on niiden hyväksikäyttöskandaalien paikka yhteiskunnassa, jotka ovat höpöhöpöä?

Ja jos joku ei usko siihen mitä minä sanon, niin tässä on luultavasti planeetan parhaan asiantuntijan raportti aiheesta. Lanning report:

http://www.religioustolerance.org/ra_rep03.htm

"…essay was written in 1992.

Kenneth V. Lanning is a Supervisory Special Agent at the Behavioral Science Unit at the National Center for the Analysis of Violent Crime . The Center is located at the FBI Academy in Quantico, VA. It assists police forces throughout the US. The group is often called in as consultants by local and state police forces. "

Olemme palanneet alkuperäiseen aiheeseen. Benedictuksen veli liittyi jotenkin sellaiseen pedofiliaskandaaliin Saksassa, josta kohistiin silloin kun Bene erosi tehtävästään. Tuo nimenomainen skandaali oli selvästi sellainen juttu, johon FBI:n raportti viittaa. Tämä on pitkä asia selvittää, mutta tietoa kyllä löytyy googlella.


Tässä lainattua tekstiä muualta netistä…

The priests at the Regensburg, Bavaria, boarding school for boys liked to make the
students take of their clothes and bend over for either a violent whipping or forcible anal sex. Sometimes the priests made them drink red wine. Sometimes the priests masturbated in front of the children. Other times they made the children masturbate for them, perform oral sex or fondle each other. The complaint is not about just one or two isolated cases. At least 231 and more likely as many as 700 boys who attended the school between 1953 and 1992 were subjected to what has been described by the victims as “ritual abuse,” according to Ulrich Weber, a German lawyer commissioned by the choir who represents the alleged victims. “I have here 231 reports of physical abuse,” Weber told reporters at a press conference in Regensburg on Friday when he presented a report based on an eight-month investigation into the alleged abuse. “The abuse ranges from sexual assault and rape to food deprivation to the boys who were less cooperative.” The bulk of the abuse, which also included canings, forced gluttony and anal penetration with foreign objects, happened in the mid-1970s to boys being groomed for the worldfamous Domspatzen boys choir of Regensberg’s St. Peter’s Cathedral when a certain Father Georg Ratzinger was the choir leader. Ratzinger, who will turn 92 next month, is the elder brother of Josef Ratzinger, better known as Pope Benedict XVI. He conducted the choir from 1964 to 1994. When asked if Ratzinger knew what was going on, Weber said, “After my research, I must assume so.” ~ Newsweek

Arvo lukija ei luultavasti mitenkään ehdi perehtyä kaikkiin yksityiskohtiin, mutta tekstistä löytyy yksi vihje: termi “ritual abuse”. Tämä on merkki siitä, että tarina on luultavasti suurimmaksi osaksi saissea. ‘Saisse’ on termi, jonka olen oppinut nimimerkki Diakonilta vuosia sitten. Jälleen viittaan FBI:n raporttiin, jonka linkkasin yllä.

Mutta kyseessä on saisse, josta kumpuaa todellista valtaa. Luultavasti tämä skandaali vaikutti siihen että Ratzinger läksi eläkkeelle Paavin tehtävästä. Kysyn: oliko tämä pääsyy siihen, että Ratzinger lopetti? Paavi saatiin kammettua paikaltaan. Maapallon suurimman kristillisen kirkon johtaja saatiin poistettua tehtävästään. Eikö tämä ole jo oikeaa, konkreettista käytännön valtaa ja voimaa?

Foorumilla on joskus puhuttu teologisesta hehtaaripyssystä. Mutta nämä ihmiset ovat keksineet teologisen taktisen ydinaseen.

Laitan tähän lisää virikemateriaalia.

On aina elähdyttävää kun huomaa jättäneensä jotain lähtemätöntä ihmisten mieliin.

D

2 tykkäystä

Meillä kaikilla on jotain annettavaa yhteiseksi rakennukseksi.

4 tykkäystä

Muosta hämärästi jonkun tuota saissettelua närkästelleen. Pitäisi varmaan kaivella arkistoja. Nimimerkki ei ollut sama.

D

En minä ole ainakaan muistaakseni kritisoinut saisse-sanan käyttöä. Sehän on tavallaan hiukan epämääräinen termi josta jotkut, varsinkaan nuoremmat, eivät edes tiedä merkitystä.

Selvennykseksi mainittakoon että minulla on ollut niin paljon nimimerkkejä näillä foorumeilla että en itsekään ehkä muista kaikkia.

Muistan ehkä henkilön väärin. Joku siitä herneili, pitää tutkia. Minulla on ollut aina tämä sama nimimerkki ja avatar. Itse olen kyllä muuttunut paljonkin.

D

Hämärästi muistelen huomauttaneeni, kun joku totesi kanssakeskustelijan viestin sisällön olevan schaissea, ettei tällainen ole foorumin hyvän keskustelukulttuurin mukaista.

Minusta on ihan reilua sanoa että jokin on saissea tai saipakkaa.

D

Minusta se kuulostaa samalta kuin saksan Scheiße (äännetään šaisse) eli p-ska. Se ei ole kovin kaunista kielenkäyttöä kristillisellä foorumilla.

Noh, meille luterilaisille nämä p***ajutut on ihan basic luteriaanaa.

D

1 tykkäys

Mikäs logiikka tässä on. Ei kai toimintaa kuvaava termi mitenkään voi olla todiste siitä onko tuollaista tapahtunut. Kyse nyt taitaa olla siitä, että syytökset leimataan salaliitoksi kirkkoa vastaan. Tollainen on uhreja väheksyvää pahuuden puolustamista. Ainoa oikea tapa on tutkia kaikki tapaukset, eikä yrittää vaientaa uhreja.

Tuossa paavin jutussakin syyllinen on jokin muu kuin kirkko piispat ja paavit, jotka suojelevat vääryyttä ja antoivat sen jatkua. Oma veljensäkin myönsi väkivallan. Ja tää paavi ei sitten koskaan muka ollut mitään kuullutkaan. Uskokoon ken tahtoo.

En minä luterilaisuutta sentään niin huonona pitänyt.

Tarkoitin Lutherin puhetapaa. Se oli hyvin kansanomaista. Ei siihen kat ja ort pysty. Pas×aa, kus×a, huor×ttelua siinä ajassa kun normi kat tai ort sanoo “Hyvää huomenta”.

D

1 tykkäys

Oi joi joi joi joi… ei millään jaksaisi. Mutta olin jo ajatellut tuota asiaa. EN halua antaa kuvaa, että kyse olisi salaliitosta kristittyjä vastaan. Tämä on mm. siksi, että SRA-pelleilyssä on alun alkaen ollut mukana paljon amerikkalaisia kristillisiä tahoja.

SRA tulee sanoista “Satanic Ritual Abuse”.

Tämä on aivan valtavan pitkä tarina, ja on vaikea tässä ryhtyä puolustamaan omaa kantaa kun pitäisi kirjoitella niin paljon että kukaan ei jaksaisi lukea tekstiäni.

Mitä tulee katolisen kirkon pedofiliatapauksiin: minusta tiedotusvälineet esittävät asiat sellaisina, että katoliset papit ovat lähtikohtaisesti syyllisiä. Papeilla ei ole mitään oikeutta puolustaa itseään.

Kun Atte kysyy että “mikäs logiikka tässä on”, niin se logiikka lähtee ensinnäkin siitä, mitä FBI:n tutkija Lanning kirjoittaa. Minusta tämä raportti on avainteksti. Se olisi ehkä hyvä saada joskus käännettyä suomeksi. Linkki on tuossa aiempana, ja minä voin ottaa sieltä sitaatteja, mutta ilmeisesti juuri kukaan ei vaivaudu lukemaan raporttia. En tiedä onko sieltä hyötyä ottaa lainauksia tänne kun monikaan ei jaksa keskittyä siihen, ja pitäisi lainata aika paljon että asia alkaa avautumaan.

Retorinen kysymys: jos kerran katoliset papit ovat automaattisesti syyllisiä kaikkeen mitä heistä sanotaan, niin onko myös näyttelijä Tom Hanks syyllinen pedofiliaan? Tässä linkki siihen aiheeseen.

Kun kerran tuo termi “ritual abuse” ei herätä mitään vastakaikua, niin tässä wikilinkki aiheesta. Lukuiloa:

Mulla on näitä linkkejä muutama tuhat lisää.

Minulla on näitä linkkejä kirjaimellisesti muutama tuhat lisää.

EDIT: näitä herkkuja löytyy KOKO AJAN LISÄÄ. “Pedogate” on USA:n alt-rightin suosima pedofiliasalaliittoteoria, josta on taasen jatkumo QANON-salaliittoteoriaan. Nyt nämä höyrypäät ovat keksineet, että John McCain teloitettiin Trumpin toimesta. Sitaatti: “As Q predicted on 6-30-18, the traitor McCain was executed just before International Dog Day.” Linkki: RE: John McCain Was Executed By A Military Tribunal | Finansavisen Forum

Tässä valokuvassa SWAT-teamin jäsenellä on punainen Q-lätkä rinnassaan. Hän on siis QANON-salaliittoteorian kannattaja. Edessä Mike Pence. Lähde wikipedia.