Epäily: seksuaalista ahdistelua ev.-lut. rippileirillä

Tämä on minusta hyvin vastenmielinen ja epäkristillinen ajattelutapa. Itse olen joutunut erilaisia ahdisteluja kokemaan, ja sanalliset ovat sieltä lievemmästä päästä. Silti koskaan tekijän tappaminen tai päähän ampuminen ei ole käynyt edes mielessä. Minusta käyttämäsi sana sosiopaatti ei kyllä ole kovin kaukaa haettu tuossa yhteydessä.

Mutta minusta miesten kannattaisi tuota reaktiota oikeasti miettiä vähätellessään naisten ahdistelua. Jos miehellä herää sanallisesta ahdistelusta noin raju reaktio, miksi se, että nainen pitää fyysistä ahdistelua poliisiasiana on niin outo asia? Kuvittele se sama mies kourimaan sukupuolielimiä, ja sitten sano, että älä liioittele, ja eihän tuo nyt mitään.

1 tykkäys

Sanotaan nyt varmuuden vuoksi, että enpä samastu tuollaisiin miehiin. Toivottavasti et yleistä miesten asenteeksi tuollaista vähättelyä. Itsestään selvää on, että ahdistelu on rikosasia.

Olen kyllä järkyttynyt edellä tapahtuneesta kirjoittelusta, vaikka se olisikin provokaatiota, mitä ko. kirjoittaja taitaa harrastaa mielellään.
Toivottavasti tämä foorumi ei mene nyt ihan pohjamudissa uimiseksi. Hyvä merkki kyllä että banni napsahti aika nopeasti.

2 tykkäystä

Olet ihan oikeassa. Käytin sanaa ’miesten’ tuossa väärin. Pitäisi sanoa niiden ihmisten, jotka vähättelevät seksuaalista ahdistelua.

En oikeasti tosiaan ajattele, että kaikki miehet missään tapauksessa olisivat sellaisia. Ja naisetkin voivat sitä tehdä.

1 tykkäys

Löyhästi sivuten “miten puhdistaa maine” -kohtaan: https://www.ksml.fi/kotimaa/Ajeli-edestakaisin-ja-kyttäsi-lapsia-–-työmaakohdetta-etsinyt-jyväskyläläinen-rakennusmies-kertoo-kuinka-hänestä-tehtiin-perättömästi-pedofiili/1261498

7 tykkäystä

Joo, kyllä tämä somekulttuuri on myös todella karmeaa joissain tilanteissa. Tiedon nopea leviäminen on tavallaan hyvä, mutta tulee mieleen vanha sanonta tulesta: Hyvä renki, huono isäntä. Jos ei osaa käyttää harkintaa, tekee pahimmillaan elämänikäisen vahingon toiselle ihmiselle.

6 tykkäystä

Ketju suljettiin automaattisesti 90 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.