Menestysteologia ja Afrikka?
Jotenkin tuntuu siltä, että sana ‘menestyminen’ täytyy määritellä uudestaan.
Menestysteologiaa voidaan tarkastella puhtaasti talouden lakien kautta. Eli jos menestysteologia on Jumalasta, niin menestyneitä pitäisi noissa piireissä olla keskimääräistä paljon enemmän kuin tavallista teologiaa kannattavien uskovien piireissä.
Jos voidaan selvästi havaita, että ns ‘menestyneitä’ ovat lähinnä menestysteologiaa saarnaavat suurehkoja joukkoja hallitsevat saarnamiehet, niin kyseessä on silloin selvästi pyramidikusetus, johon ihmiset herkästi haksahtavat jos eivät ole valveutuneita.