Todellisuus on, että foorumi on yhdistyksen ylläpitämä. Tarvitsemme ihmisiä mukaan toimintaan, hallitusvastuuseen, ylläpitäjäksi, jne. Itse olen luopumassa hallituksen puheenjohtajuudesta ja ylläpitäjän vastuut pitää siirtää eteenpäin. Etsimme erityisesti hyvää ylläpitäjää jatkoa varten.
Mikäli ylläpitäjää tai toimivaa hallitusta yhdistykselle ei saada, yhdistyksen ja foorumin toiminta loppuu.
No, yksinkertaisimmillaan sen, että pystyy lukemaan ohjeita ja niiden perusteella asentamaan Discoursen tarvittaessa uudelleen. Että osaa ottaa yhteyttä palvelimeen ja poistaa ylimääräiset varmuuskopiot.
Kaikkeen tähän annan henkilökohtaisen opastuksen ja olen käytettävissä konsultointiin.
Ok. Olen oikeesti tosi hyvä lukemaan ohjeita, mutta nuo muut jutut onkin sitten ihan vieraita. Luulen siis, että tämä olisi liian hankala rasti. Hallitushommiin sen sijaan voisin hyvinkin ajatella lähteväni. Se on tutumpaa, kun olen jo taloyhtiön hallituksessa.
Tällä hetkellä on monia asioita jotka estävät itseäni ottamasta vastuuta muuten kuin rukouksen ja kannustuksen muodossa.
Uskon että löytyy muutamia, joilla on mahdollisuus vetää haalarit päälle.
Sattuisiko joku tietämään jotain henkilöä, joka mielellään hoitaisi palstan teknistä puolta? Vaikkapa mallia asioihin perehtynyt nyt eläkkeellä oleva, joka tykkää edistää asiaa, ja tehdä hyvän työn asian puolesta.
Kuten tyypillistä minun vastaaville ideoilleni minä en valitettavasti tuollaista henkilöä tiedä. Oma osaaminen alueelta myös olematonta.
Ongelmana eli konsulttikielellä haasteena ei ole keskustelijoiden puuttuminen (vaikka lisä ei tekisi pahaa) vaan se, että ihmisiä, joilla on sekä halua että kykyä nähdä pientä (tosiaan pientä, ei valtavaa) vaivaa foorumin eteen, ei aina löydy kun tarvetta olisi.
On eri asia tähdenlennon verran viihdyttää itseään keskustelemalla tai lukemalla kuin tähdenlennon verran tehdä jotain ei-niin-kiehtovaa rutiinihommaa.
En enää muista tarkkaa päivää, milloin tämän foorumin ensimmäinen inkarnaatio tuli online, mutta oli syksyllä 2005. Vuosi vielä, niin tullaan täysi-ikäisiksi. Ei kai sitä voi ihan tähdenlennoksi kuvailla?
Vanha vastuunkantajapolvi alkaa jo olla vanhaa ja väsynyttä, ja elämän monet haasteet, joita ei voi väistää, kuten sairaudet ja lapset, verottavat joukkoa. Siksi olisi nuorempien aika astua johtoon! Hirveän kurjaahan olisi, jos tämä tähän loppuisi.
Foorumit ihan kaikkialla ovat kutistumassa, kun on tullut muitakin viestintämahdollisuuksia siihen rinnalle. Foorumien kulta-aikaa oli ehkä joku 2005 - 2010, eli aika ennen Facebookin leviämistä yleiseen käyttöön. Muutamakin foorumi, joita olen vuosien saatossa seurannut, on kokonaan kuollut pois ja kuopattu. Jäljelle jääneet ovat järjestään hiljentyneet.**
Johonkin omituisiin huvittumisen aiheisiin tai väärinlukemisiin voisi tätä kommentoida: oletko kuullut ehkäisystä? Mutta joo, elämässä on muutakin kuin foorumikirjoittelu, eikä tänne aina riitä aikaa kaikilla. Ylläpitäjän löytyminen voi olla isoin haaste, koska siinä hommassa tarvitaan myös tiettyä nörttiyttä, eikä ihan pelkkä tahto ja innostus riitä. Katsotaan miten käy.
Se väline ei kyllä ole hyvä vaihtoehto. Juuri tällainen rajattu ja selkeillä säännöillä moderoitavissa oleva palsta on paljon parempi.
Fb toimii tiedotuskanavana harrastusten ja töiden yhdistämille ryhmille. Varsinainen kristinuskosta keskustelu lienee kovin vaikeaa.
Foorumi jatkuu kun joku ottaa pallon haltuun.
Ei sitä kukaan halua huonosti tehdä. Siksi on oikeus harkita ja vedota kiireisiin. Olen pahoillani etten pysty auttamaan asiassa.
Jotenkin odottaisin että nykyisten moderaattorien joukosta löytyisi foorumille uusi ylläpitäjä, kuitenkin niin ettei häntä jätetä kantamaan vastuuta yksin, vaan yhdistyksen hallitus sekä muu moderaattorikaarti antaa hänelle täyden tukensa.
Jostain näkökulmasta foorumi puolustaa paikkaansa bittiuniversumissa, mutta toisaalta taasen asia on kokolailla EVVK. Ennen tämän foorumin (ja lähinnä sen aiempien inkarnaatioiden) syntyä vastaava keskustelufoorumi oli Yahoo-groups alustalla ja digi-kivikaudella oli alusta nimeltään Usenet ja sen sfnet. -hierarkia. Molemmissa sana oli vapaampi kuin täällä. Itse en ainakaan en missään nimessä ole käytettävissä mihinkään tehtävään liittyen tähän foorumiin ja sen taustayhdistykseen.
Kiitos tärkeästä ilmoituksesta! Oletan, että moni odotti kärsimättömänä tätä tiedotusta. Ja minä olin jo vuosikokouksessa vähällä ehdottaa, että lähetetään valtuuskunta pyytämään apuasi.