Foorumin muutokset

Näyttää todellakin puuttuvan muokkausmahdollisuus luottamustasolla 3. Johtunee siitä, että niitä on muokattu ensin moderaattoreiden toimesta. Normaalistahan tämä taso riittää alueiden siirtoihin ja otsikoinnin muuttamisiin.

Aiempi muokkaus ei ilmeisestikään vaikuta asiaan, sillä otsikon muokkaus ja alueen vaihto oikeus on myös suljettuihin ketjuihin ja esimerkiksi tähän ketjuun, joka on kiinnitetty.

Joo, kriittiseen alueeseen ei voi nyt tehdä muutoksia.

Ei nyt ylipäätään tainnut olla tarkoituksena jatkaa kriittisen keskustelualueen keskusteluja muilla keskustelualueilla…?

Joo, ei. Jotain yksittäisiä ketjuja voidaan nostaa.

Mutta jos niitä nostetaan yksittäinkään, niin kuka päättää mitä ja mitkä ovat sen jälkeisen keskustelun edellytykset ja ohjeet? Jos vanhat niin entinen meno jatkuu, jos uudet niin onko siinäkään mieltä jos tarkoittaa, että aikaisempiin kriittisiin kirjoituksiin ei voi reagoida tai niitä puolustaa tai niiden tyyliä noudattaa? Jos sinä niitä ainoana nostat ja jatkokeskustelun ohjeistat joka kerta erikseen niin se on ainoa tapa jolla niistä voisi mielestäni jotain irti saada. Kovasti tai täysin rajoitettuina ne tuntuvat vain kiusauksia aiheuttavilta. Mutta tämä vain minun valistumaton mietteeni.

Siirtelin muutaman aikani kuluksi. Mun mielestä Usko on huono alueen nimi, ja lisäksi kyseenalaistan, tarvitaanko todella näin monta erillistä aluetta. Mutta mennään nyt näillä kuitenkin, kun kerran näin on päätetty.

Onko muuten ainoa tapa päästä siirtämään ketjua, että hyppää sen alkuun? Kynämerkki ei siis näy missään muualla? Ketju kuitenkin aukeaa automaattisesti viimeisen viestin kohdalta.

1 tykkäys

No siis lähinnä itse mietin, miten saadaan lisättyä kristillisen keskustelun näkyvyyttä ja kiinnostavuutta. Ainut päättäjä olen siis ollut minä, enkä näe ongelmaa muuttaa päätöstä. Kiitos siirroista sinulle ja muillekin!

Muutos vaatii vähän totuttelua. Mutta Silvanukselle kiitos, että ideoit ja yrität!

11 tykkäystä

Siirtelin joitakin ketjuja, osastolta toiselle. Meniköhän oikein?

Ei kai tuo niin vaarallista ole. Itsekin niitä siirtelin/-len enkä jaksa ottaa asiasta hirveästi päänsärkyä. Onhan niitä mahdollista siirrellä paremmin osuville paikoille jos ei ne jonkun muuntogeenis–äsh…muuntokelpoisen mielestä ole meidän jäljiltämme parhaimmassa paikassa.

Muistukkeena, ja ehkä myös tiedotteena: Kirkkokuntakohtaiset alueet (Luterilaiset, Ortodoksit, Katolilaiset) on tarkoitettu sellaiselle keskustelulle, jota ko. kirkkokunnan jäsenet haluavat käydä keskenään. Kaikki luterilaisuutta koskeva keskustelu ei siis kuulu ko. alueelle, vaan sellainen keskustelu, jossa ketjun aloittaja haluaa, etteivät “ortodoksit tule huutelemaan väliin” tms. Vastaavasti ortodokseilla, jotka haluavat keskustella esim. kirkkonsa tarkasta paastosäädöstöstä ilman että luterilaiset huutelevat.

1 tykkäys

No sitten olen muutaman jutun siirtänyt väärin. Olen ajatellut että jos aihe on puhtaasti vain jonkun kirkon sisäinen niin se kuuluisi sen otsikon alle. No niitä voi siirrellä muualle tarpeen vaatiessa.

Tämä alkaa muistuttaa byrokraattista työpaikkaa, johon ei tarvitse tuoda enää uutta tietoa ulkopuolelta, kun vanhaa siirrellään paikasta toiseen aina kunkin käyttäjän mielen mukaan.

Pahoittelen kaikkia muutoksia! Kokeillaan niitä vaikka pari viikkoa tai kuukausi, ja jos ei tunnu hyvältä, niin mietitään sitten uudelleen.

2 tykkäystä

Tämä on oikein. Säkkivaate sinulla jo onkin, nyt vain tomua ja tuhkaa ylle. (Kätevästi tämä onnistuu esim. vierailemalla luonani ja kierimällä hetken lattialla.)

Tuhkaa löytyy meiltäkin tarvittaessa.

Mutta asiaakin. Tuo väittelysali vaikuttaa olevan suuri kysymysmerkki. Joko sillä ei ole käyttöä tai sitä ei osata käyttää, rohkeutta puuttuu tai sitten ei vain ole enää mitään sopivaa väiteltävää. Viimeinen olisi tietysti toivotuin asia. Sitä en kuitenkaan usko.

Osastojako on minusta kyllä ihan toimiva joskin rukous tuntuu jotenkin turhan suppeaksi ja harhaanjohtavaksi sille mitä sinne on sijoitettuna. Joitakin sen aiheita ei kyllä osaisi löytää sieltä yläotsikon perusteella. No, onhan kyllä suurennuslasin hakutoiminto todella hyvä silloin.

1 tykkäys

Pitäisikö Rukous muuttaa Liturgiaksi ja Usko Rukoukseksi?

No itse en uskoon koskisi koska se kuvaa hyvin sitä mitä siellä on. Rukous tai liturgia, hmm, jotenkin tuo vaatisi jotakin laajempaa sanaa koska kyseessä on kuitenkin julkinen rukouselämä joka kattaa enemmän kuin ahtaasti rukouksen tai liturgian joka ensinnä ainakin minulle tulee mieleen niistä sanoista. Tässä vaiheessa ehkä mieleeni tulisi Rukouselämä, mutta minä kaikkein vähiten haluan olla ohjaamassa jonnekin, koska olen lähes ulkopuolinen. Odota jos saat sisäpiiriltä sopivampia ehdotuksia. :slight_smile:

Onko niin, että moderaattorit voivat kirjoittaa ryhmärajoitetuissa ketjuissa kuulumatta ryhmään? Silloin kannattaa varoa lipsahduksia, kuten tämä. (Vinks, @SanGennaro !)