Foorumin ulkoasu

Täytyy kyllä sanoa, että uuden foorumin ulkoasu on kuin varkain mennyt tosi hyvään suuntaan, paljon hyvää kehitystä tapahtunut sitten raakaversion. Mutta ehkä vielä pientä hienosäätöä. Kiitos ylläpidolle!
Toimintoja täällä on niin paljon, että menee hetki tutustuessa.
(Ja tosi hauska huomata, että täällä on näinkin paljon vanhoja tuttuja!!)

3 tykkäystä

Olen nyt toisella koneella, ja tässä peukut näkyvät firefoxilla kuten niiden kuuluukin näkyä. Pikkiriikkinen kehitystoive: voisiko peukku itse muuttua pysyvästi värilliseksi niiden viestien kohdalla, joita on itse peukuttanut, samaan tapaan kuin sydän muuttui vaaleanpunaiseksi? Olisi selkeämpää (muttei toki ole mikään maailman oleellisin tai kiireellisin juttu) :slight_smile:

Mitä tulee logon suunnitteluun, niin apua, sellaisessa on minulla hyvin vähän kokemusta. Voin kyllä yrittää jotain ehdotuksia raapustaa, mutta voi olla, etteivät olisi nykyiseen mikään parannus. :smiley:

Viesteissä ärsyttävää: otsikkoboldausoletus.

Ei minulla näy. Kuvakaappaus? Millaisella laitteella ja käyttiksellä?

Koeta avata uusi ketju. Silloin jostain syystä esikatselussa ainakin automaattisesti boldautuu tekstiä, jonka ohjelma tulkitsee otsikoksi. Muualla en ole havainnut.

Android-tabletti. Ei näy boldausta. Kummaa.

Tuohon yläpalkkiin voisi harkita jotain muuta taustaväriä kuin valkoista. Toki sekin vaikuttaa mihin lopputulokseen siitä logosta tullaan. Itse kuitenkin tykkään tuosta tappara.co:n yläpalkista.

1 tykkäys

Tummempi väri voisi tosiaan antaa ilmettä muuten vaaleaan sivustoon.

En pidä siitä, että keskustelualueiden tunnuskuvissa (jotka siis ovat sikahienoja) on alla pop up -varjot, jotka tekevät kuvista kolmiulotteisen näköisiä. Kun itse kuvat ovat sarjakuvamaisia ja ikonisia ja kun sekä sarjakuvalle että ikonille on nimen omaan tyypillistä kaksiulotteisuus, kuvista häviää jotakin oleellista, kun ne pomppaavat irti alustastaan. Ne ikään kuin eivät ole tämän foorumin omia, vaan jostakin tuotuja irrallisia esineitä. Ehdotan, että varjot poistetaan tai edes varjon pehmeyttä vähennetään.

1 tykkäys

Kokeilin jotain muuta. Mitä mieltä tästä? Pienensin varjot ja pyöristin kulmat.

Taustaväriä voisi harkita siinä vaiheessa, kun logo päivitetään.

Nyt ne näyttävät olutlasin alustoilta. Minusta Niennan kuvat ovat niin selvästi kaksiulotteisia, että niiden pitäisi näyttää joko foorumin seinään suoraan piirretyiltä tai korkeintaan siihen liimatuilta papereilta. Mutta joka tapauksessa niiden presentaation tulisi olla Niennan itsensä päätettävä asia, joten ei tästä nyt enempää.

Onko tämä hyvä vai huono juttu?

1 tykkäys

Ymmärrän AlliGatorin pointin. Itse en alun perin tuntenut erityistä tarvetta varjojen lisäämiselle, mutta pehmeät varjot olivat mielestäni nykyistä pyöristettyä tyyliä parempia, ja toivoisinkin paluuta jompaankumpaan aiempaan tyyliin. Mutta asialla ei ole minulle loputtoman suuresti väliä, ja Silvanuksella saa olla mielestäni foorumin ulkoasuun liittyen viimeinen sana :slight_smile:

2 tykkäystä

Kaikki varjoefektit mielestäni turhia ja jopa hieman mauttomia.

1 tykkäys

Entäs viiva ympärilä?

Paljon parempi nyt viivakehyksellä ja terävillä kulmilla kuin niiden hölmöjen varjojen kera. En enää muista millaisia nämä olivat ilman kehystä, joten saat leimani tähän nykyversioon.

(Käyttämäni lihapullat muusilla -tyyppinen ns. ravintola-adessiivi on nykyisin sallittu, joten kielenhuoltajat älkööt vaivautuko urputtamaan.)

Nykyään on sallittua vaikka mikä. Se ei oikeasti tarkoita, että kaikki sallittu olisi hyvin ja oikein. Näin yleisenä kommenttina.

Sallivasta kielenhuollosta ja sen naurettavuudesta oli taannoin hyvä kirjoitus Kanava-lehdessä. Se vahvisti oikeaksi mielipiteeni, jonka olin muodostanut jo paljon aiemmin: muutokset ovat turhia ja yleensä vahingollisia.

Itse asiaan:

Aika terävä tuo musta reunus on. Voisiko ajatella jotain harmaan sävyä?

Olen samaa mieltä. Minusta se versio, jossa oli pyöristetyt kulmat ja jota AlliGator nimitti lasinaluseksi, oli parempi. (En oikein ymmärrä hänen jyrkkää kritiikkiään tässä asiassa.) Itseäni eniten häiritsee vitivalkoinen tausta, mutta jos se ei ole muille ongelma, niin pitää yrittää sinnitellä.

En tykännyt lasinalusista. Nuo ovat kyllä parempia.

Mielestäni alkuperäinen ilman mitään kehyksiä tai pyöristyksiä oli selkeästi paras. Hyvät kuvat eivät kaipaa ylimääräisiä koristeita.

2 tykkäystä