Foorumin ulkoasu

Minulle on ihan samantekevää, onko niissä kuvissa kehyksiä, pyöristyksiä, varjoja tai mitä hyvänsä tehosteita ja näyttävätkö ne lasinalustoilta vai eivät!

1 tykkäys

Se on hyvä, että edes jostakin tulee rakentavia kommentteja!

“Minne mentäisiin syömään, kultaseni?”
“Ihan sama.”

“Kas niin, perhe, mitäpä tehdään tänä kesänä?”
“Ihan sama.”

1 tykkäys

Inhottaa olla nyt tässä asiassa hirveän muutosvastainen, mutta en pidä noista kehyksistä :confused: Ovat jotenkin liian teräviä ja huomiotaherättäviä. Ihan alkuperäinen, kehyksetön versio tai sitten pehmeät varjostukset olivat mielestäni kaksi parasta.

2 tykkäystä

Pyöreät kulmat eivät mielestäni sopineet siksikään, että kaikki muu täällä on kulmikasta. Pois lukien avatarpallot.

1 tykkäys

Kuulostaa jutulta, joka on syytä kertoa rippi-isälle. Ei voi olla hyväksi tuollainen inho.

Laitoin harmaan. Parempi? Vai vieläkö huono?

Minusta nyt on hyvä. Ainut se, että 'Päivän uutise’t pitäisi olla leveämpi kuva, jotta täyttäisi koko lootan. Nyt siinä on hassu harmaa “passepartout”.

En ymmärrä. Kuvakaappaus?

En osaa kuvakaapata. :disappointed_relieved: Mutta itse kuva on pienempi kuin muut, eli sen ja kehyksen väliin jää vaaleanharmaa alue, kuin passepartout oikeaa kuvaa kehystettäessä.

En. Ymmärrä.

Kun kehystetään vaikkapa valokuva tai paperille piirretty kuva, kuvan päälle pannaan pahvinen kehys ensin ja sitten vasta varsinainen kehys ja lasi. Näin tavallaan on kuvan ympärillä kaksi kehystä: pahvinen ja sitten se varsinainen kehys. Tämä pahvinen kehys on nimeltään passepartout.

1 tykkäys

Se harmaa ympärys mistä puhut taitaa kuulua siihen Niennan tekemään kuvaan jo itsessään. Tulkitsisin että ko. lehti lepää harmaalla pöydällä tms. alustalla.

1 tykkäys

^ Näin. Suunnittelin kuvat käytettäväksi ilman kehyksiä, jolloin en voinut valkoiselle taustalle laittaa suoraan (melkein) valkoista lehteä. Siksi kehykset ehkä näyttävät kuvissa vähän oudoilta. Harmaat ovat mustia paremmat, mutta oikeastaan vain, koska ovat huomaamattomammat :confused:

“Ei mennä Ristorante Troijaan, kun siellä on niin kulmikkaat ruokalistat.”, “Mutta siinä toisessa ravintolassa on kamalan näköinen ulko-oven kahva ja siellä on myös väärää sävyä olevat verhot.”, “Mutta minä näin kerran Troijan kokin ja hänen päähineensä oli ainakin 8 mm liian matala!”, …
“Millaista ruokaa Troijassa saa?”, “Eihän se tässä merkitse! Älä takerru epäoleellisuuksiin.”

“Ei mennä kesällä ainakaan Vaasaan. Heti sinne mennessä on se sietämättömän näköinen talo, jonka räystäskourut ovat harmaat. Yhhyh!”

2 tykkäystä

No niin! Osaathan sinä käydä rakentavaakin keskustelua.

1 tykkäys

No niin. Otin reunat ja kaikki pois, mutta siistin sitä vähän sijoituksilla. Tämä on hyvä.

Seuraava projekti on se logo. @Nienna, mikäs sen tilanne oli?

1 tykkäys

Puntaroin tässä tänään palautteita ja yritän lähipäivinä saada lopulliset ehdotukset logotopiikkiin - voidaan sitten ehkä pitää äänestys siitä, mikä logokandidaatti valitaan & tuleeko yläpalkista vaalea vai tumma? :slight_smile:

Krhm… anteeksi, mutta nyt ne etusivun kuvat näyttävät läppärillä surfatessa minun silmiini häiritsevän venytetyiltä vaakasuunnassa. Mittasuhteet ovat vääristyneet viimeisimmän muutoksen jälkeen.

Minulla näkyvät kyllä ihan neliöinä, aiempaa isompina vain

No niin. Nyt havaitsit viimein itsekin, että näkökulmasi on vääristynyt.