Hesari-kiitti-mulle-riitti/#

Okei, tämä muuttaa asiaa.
Mutta minusta Janatuisen tekstistä saa toisen käsityksen. Tulee vaikutelma, että siunaus menetetään rangaistuksena.
On olemassa myös julistusta, jossa painotetaan kaikkinaisen siunauksen menettämistä ja myös onnettomuuksien seuraamista kun synti valtaa kansan jne. Eli suora yhteys siihen, mitä Israel valittuna Jumalan kansana sai kokea.
Yhdistin Janatuisen sanat tällaiseen ajatteluun, mutta voihan olla että erehdyn.

Uskon menettämisestä olen tietenkin samaa mieltä kuin sinä tuossa.

Tuota juuri tarkoitin mitä tuossa esität ja tulkitset Janatuisen ajattelevan. Noinhan se on.

No siis mitä? Eihän se ole sama asia jos usko menee kuin että rangaistus kohtaa.

Mielestäni esittämäsi asiat ovat vain saman asian kääntöpuolia.

1 tykkäys

“Hän mm. vihjaisi että Maria oli tullut raskaaksi olemalla uskoton Joosefille.”

Tätähän Joosefkin Tradition mukaan epäili, joten mitä itkemistä siinä. Joosefhan oli ikämies, joka ei välttämättä olisi lasta pystynyt alulle panemaankaan.

Vaan muuten kyllä Hesarin maailmankuvaa ilmentää loistavasti sääjutun sitaatti - jonka oikeellisuudesta en tosin ole varma - : “Onneksi vain Lapissa sataa” :grinning: Jo Itä-Helsinki ja Sipoo kuvataan jutuissa toisinaan villinä periferiana.

2 tykkäystä

Vositko antaa olla kun et ollut paikalla. Opettaja esitti siis naureskellen, että “taisipa tämä ns. neitseestäsyntyminen olla sellainen että Maria kävi tapailemassa jotakuta toista.”

Ja tämä EI ollut se asia, joka itketti toisessa ryhmässä ollutta uskovaista tyttöä ja hänen ystäväänsä. Tämän muistan itse, ei itkettänyt, mutta ihmetytti.

Ja kuten sanottua, ei liittynyt tunnilla opetettavaan asiaan yhtään mitenkään.

2 tykkäystä

Mihin asiakas saa soittaa, ellei asiakaspalveluun/tilaajapalveluun - jos lehden sisältö ja linja on tullut, jo pitkään seurattuna, tiettyjä tahoja dissaavaksi?

Kyllä juuri noiden kohteiden on kirjattava ylös negatiivinen asiakaspalauteja vietävä se tiedoksi eteenpäin. Olen vuosien mittaan haukkunut e-maililla, ja suoraan toimittajalle soittamallakin Hesarin toimintaa, mutta yhtä lailla myös kiittänyt muutaman kerran, kun olen lukenut jonkin hyvän taidekritiikin.

On totta, että kristinuskoa voi viedä eteenpäin olemalla ystävällinen kaikille, mutta tulee myös voida varoittaa ja moittia ystäväänsä joka harhautuutai tekee väärin.

Se, että Hesari asettuu mustavalkoisesti arvostelemaan ja tuomitsee - jopa lausuen vääriä todistuksia lähimmäisestä - tiettyjä tahoja, ja suitsuttaa suosikkejaan, on sellaista mistä sopii huomauttaa.

Lehti paasaa ihonväriin tai uskontoon liittyvästä luokittelusta ja syrjinnästä, suoranaisesta -rasismista, mutta on itse valmis aate-rasismiin ja mielipide-rasismiin ja vakaumusrasismiin? EIkö tämä näy selvästi lehden kristittyjä koskevista jutuista, heitä saa demonisoida.

Kristityt tai perussuomalaiset ovat niitä inhokkeja, joista ei hyvää sanaa sanota - valitse muut uskonnot tai aatesuunnat niin ihmisoikeudet astuvat lehdessä voimaan!

Tämän innostamana kävin ennakkoäänestämässä. Ökymarketin ovella heilui vihreäliivinen hemmo:

"Aiotteko äänestää? " Vastasin että:

“Joo, mutta mitä tahansa muita kun vihreitä!”

Hesarin lisäksi Espoon katupysäköinti ovat jo riittävät syyt.

3 tykkäystä

Jaa…Minun ääneni pienessä kunnassamme on taas menossa heille - kun punavihreän rintaman muista puolueista ei sopivaa ehdokasta löytynyt…:smile:

.

Minua Helsingin Sanomien asenteellisuus ei enää jaksa harmittaa. Lehden journalistinen taso on yleisesti ottaen vähitellen tippunut yhä matalammaksi, joten se ei oikein ole enää missään mielessä se lehti, jota joskus lapsena ihasteli Suomen suurimmaksi ja kauneimmaksi.

Sanoman viimeisimmät vedot Yleä vastaan leimaavat myös HS:ää yhä enemmän, vaikka toki suurimman työn on lehti tehnyt ihan itse klikkiotsikoilla, artikkeleilla joissa journalistin mielipidekirjoittelu ja uutiset menevät sekaisin ja viimeisimpänä - mutta ei vähäisimpänä - startup-business-Visio -meno, jossa Piilaakso saa varauksettoman ihailun ja jossa suomalaisille tarjotaan WSJ:ta suoraan suomennettuja neuvoja kuinka matkustaa korona-aikana (ml. kehotus selvittää, onko lukijan tavanomaisesti lentokentällä käyttämä klubi auki).

1 tykkäys

Äskeisen kommenttini jälkeen en ihan tiedä, ollako seuraavan Hesarin jutun äärellä tyytyväinen vai vain huvittunut :face_with_hand_over_mouth:

Taivaallista tuottoa: Näin sijoittaa Kirkon eläkerahaston Ira van der Pals, joka takoo alan kovimpia voittoja

Ingressin perusteella Hesari kerrankin kehuu kirkkoa… :money_mouth_face: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

Digi-Hesari on oma lukunsa.

Omien tietojen käsittely on sekavasti upotettu menuviidakkoon. Kun saa digioikeudet toiselta lahjaksi, paasee luomaan itselleen käyttäjätilin ja syöttämään nimensä ja osoitteensa – sen yhden ainoan kerran. Mutta miten digilukuoikeuden saanut voi esim muuton jälkeen päivittää osoitteensa, on minulta tolvanalta kätketty mysteeri. Neuvoa voi kysyä (Maksullisesta!) aspasta, tai lähettää mailin, mihin saa vastauksen ehkä seuraavan jääkauden jälkeen.

Käyttäjien hallinta muutenkin on mielenkiintoista. Lopetimme aikanaan kestotilauksen ja päätimme pitää taukoa. Paperilehtien tuleminen lakkasi, mutta digilukuoikeus näytti säilyvän? Kunnon ihmisinä soitimme aspaan ja ihmettelimme, kun pelkäsimme jatkosta mahd. tulevaa laskua, lupasivat poistaa lukuoikeuden. Tämän teimme viikkojen kuluessa kolmeen kertaan, digilukuoikeus säilyi aina? Katsoimme, että jos emme voi itse poistaa oikeutta, ja putiikki ei poista kiihkeistä pyynnöistämme huolimatta, niin emme ole velvollisia sen enempää tekemään.

Kerran taas, kun tilasimme aina välillä lehteä (puolisko halusi, itse olisin pärjännyt ilman tuota aviisia) ja otin käyttöön tai tein uuden digitunnuksen, sain systeemin lopulta niin solmuun, etten päässyt sisään kun taas uusimme kerran digitilauksen. Käyttäjätunnukseni joko jo oli olemassa tai uudelle ei saanut oikeutta, tätä veivattiin yksi viikonloppu neljällä eri käyttiksellä ja laitteella ja tempuilla (vrt. Kummeli: kassa joka ei lue viivakoodeja-sketsi ). Lopulta vaimo soitti maanantaina aspaan ja siellä tekivät tuessa mulle tunnuksen ja lähettivät e-mailina mulle linkin, minkä kautta avautui väärä bvanha tunnukseni -ilman lukuoikeuksia…

Jotenkin Deutsche Wellen, France24:n, America Online:n, BBC:n Israel Hayom:in, Fox News:in saitit ja tunnukset skulaavat ja niiden hallinta ja päivitys onnistuu käyttäjältä ihan iisisti. Myös Uusi Suomi-saitin.

Mutta HS toimii helposti kai vain noille, jotka alistuvat elinkautiseen jatkotilaukseen (alati kasvavin hinnoin), minkä digioikeus on sinulle kerran annettu, alä siihen kajoa eikä sinun tule sitä muuttaman. Kai ne kaiverretaan kivitaulu-tietokantaan.

2 tykkäystä

Minulla on vähän samoja kokemuksia. On ollut kahdet tunnukset, joista toinen lukittu pysyvästi, etten pääse siihen kirjautumaan kuin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kyllästyin ja poistin molemmat tunnukseni alkuvuonna. Yritin tilata ilmaisen kahden viikon lukuoikeuden, jonka sainkin. En vain pääse kirjautumaan tilille ja lukemaan. Oikeus tuli, mutta ei mahdollisuutta.

Minulle riitti. Artikkeleista on riittävästi luettavissa ilmaiseksikin ilman tunnusta ja mitä en pääse lukemaan, en tarvitsekaan. Voin yleensä pahoin jo pelkästään lukemalla otsikot, joten sisältöön ei ole niin väliä päästäkään. Mitään maksua en missään tapauksessa halua koskaan enää laittaa Hesarin tukemiseksi. Enkä ole kyllä mitään maksanutkaan moneen vuoteen.

1 tykkäys

Tällä logiikalla meidän tulee…
… kieltää Jeesus, koska niinhän Pietarikin teki.
… vainota kristittyjä, koska niinhän Paavalikin teki.
… pitäytyä Vanhan liiton ruokasääntöihin, koska niinhän Pietarikin teki.
… paeta Jumalan tehtäviä, koska niinhän Joonakin teki.
… jne.

5 tykkäystä

Itä-Helsingin osalta tuo pitääkin paikkansa. Mustia ja mustapartaisia villi-ihmisiä vilisee joka kadunkulmassa ja käänteessä. Autoillessaankin he käyttäytyvät viidakon tai sharialakien mukaan. Välillä ei löydy mitään logiikkaa. Sipoonkorvessa taas olen todistanut jopa suden 15 metrin päästä.

2 tykkäystä

Vieläkö Itä-Helsingin vanhan Puotinharjun ostarin parkkialueella heiluu niitä “pysäköintipaikalle-ohjaajia”?

(Kyse on siis varjoyhteiskunnan varjo-organisaation “vapaaehtoisista”)

En ole huomannut, vaikka silloin tällöin siellä käynkin.

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 90 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.