Johanna Korhosen kysymykset Teemu Laajasalolle

Mikä on “Luonnon laki”?

Onko se kunnioitettavampi kuin Jumalan ilmoitus profeettansa kautta?

Kuka tahansa kristallinheiluttaja voi “tulkita” meille “Luonnon lakia”.

“Luonnon laki” alkaa minusta kuulostamaan joltakin luonnonhenkien palvonnalta, animismilta tai kami-touhulta. Luonnonhenkien lepyttämiseltä. Kuka on tehnyt luonnon ja asettanut lain?

Jumala kertoi jo Israelin kansan patriarkkojen ja profeettojen kautta ohjeensa ja tahtonsa ihmisen hyvään elämään. Jeesus tuli myöhemmin ja vahvisti lain. (“En ole tullut Isäni lakia kumoamaan…”)


Mitä aktivisti Johanna Korhoseen tulee, miettikääpä seuraavaa:

Olette putiikin/järjestön/jne X hallituksessa mukana päättämässä avainhenkilöiden palkkaamisesta talon hommiin. Vaikka tutkinnot ja edelliset työpaikat vakuuttaisivat cv:ssä, palkkaisitteko Johanna Korhosen? Palkkaisitteko tehtävään, mikä edellyttää yhteistyökykyä, neuvottelemista, jopa kompromissien etsimistä ja asiakastoiminnan palveluluonteen ymmärtämistä?

Kuinka hänellä toistuvasti on suuresti sukset ristissä siellä sun täällä? Työnantajansa, kollegojensa tai kanssakristittyjen kanssa? Paljonko häneltä riittää aikaa ja energiaa varsinaisen duuninsa hoitoon, kun näyttää touhuavan niin kovin paljon aktivismissaan?
Haluaisitko olla samassa projektitiimissä? Miten selvittäisit mahdolliset konfliktitilanteet, ainoastaan kaikessa periksi antaminen lie olisi ratkaisu? Ellei halua kuolemantuomiota mediassa ja oikeinajattelevien mölinäjoukossa.

1 tykkäys