Keskusteluapua uskosta ja synnistä

Tätä valitettavasti näkee vielä, ehkä ei niin paljoa enää mitä esimerkiksi 15-20v sitten.

Itse en ole oikeestaan koskaan piitannut siitä, mihin seurakuntaan tai kirkkoon toiset kuuluu.

2 tykkäystä

Toisten seurakuntien omaa huonompana pitäminen on jotain missä oman kokemukseni mukaan Suomessa kunnostautuvat katolisuuteen tai ortodoksisuuteen aikuisena kääntyneet. Käännynnäisvaihe on monilla melko hurjaa oikeassaolemisen aikaa. Yleensäkin katolilaiset ( :see_no_evil_monkey: ) ja ortodoksit ovat aika usein sitä mieltä että muiden kristittyjen kanssa ei vaikuta olla tekemisissä kun ne muut ovat kuitenkin väärässä. Poikkeuksia on ja virallinen ekumenia toimii tietysti hyvin. Kirjoitan nyt tässä yksityisistä henkilöistä ja omista kokemuksistani.

Totta on mielestäni kuitenkin tuo mistä kirjoitit että nuoremmat sukupolvet ovat ehkä enemmän kiinnostuneita muistakin perinteistä kuin omastaan, ja vaikka tiedostavat olevansa eri mieltä jonkun suuntauksen kanssa, pystyvät kuitenkin hyväksymään toisen vakaumuksen. Kristittyjen välillä tämä toisenlaisen suuntautumisen hyväksyminen on omastakin mielestäni tärkeää. Nykymaailmassa on aivan liian paljon ateismia ja sekulaaria materialismia että kristityt voisivat erotella toisen Jumalaan ja Jeesukseen uskovan ihan vääränlaiseksi.

4 tykkäystä

Viesti yhdistettiin ketjuun: Offtopic-aarrearkku

Viesti yhdistettiin ketjuun: Offtopic-aarrearkku

Suuri kiitos teille kaikille! :heart:

Olo on keventynyt huomattavasti, ja tänään kävin papin työnä juttelemassa ihan henk.koht :slight_smile: monia asioita selvis ja oon kyllä nyt niin onnellinen ja kiitollinen!

Seurakuntaan haluan ehdottomasti liittyä jossain vaiheessa, mutta nyt ensin selvitän missä mun on hyvä ja turvallinen olla :slight_smile:

12 tykkäystä