En vitsaile. Itsellänikin on traumaattisia kokemuksia. Erään kokemuksen jälkeen näin vuosia painajaisia, joista heräsin huutaen. Ei tosiaankaan minkään vitsailun aihe.
Kuitenkin heität, että vallan merkillistä.
Miksi ?
Itsestään selvää on että yleistäminen on tyhmää. Aina. Oli kysymys homoudesta tai uskovaisuudesta.
Olet harrastanut uskovien syyttelyä täällä vuosikaudet. Sinulla ei pitäisi olla kovasti kanttia väittää että täällä yleistetään homot pedofiileiksi ja ahdistelijoiksi. Jos joku kertoo kokemuksistaan, siihen on tarve. Ihan niinkuin sinulla on tarve kertoa samoja asioita aina uudestaan.
Elämässä pitäisi pyrkiä kehittämään itseään ja eräs haaste on kehittyä keskustelussa.
Siksi kirjoitin “kenties”. Joka tapauksessa asenteesi on väheksyvä. Ei sille että uskova kertoo ikäviä kokemuksia, heitetä vastineeksi uskovien aiheuttamia ikäviä kokemuksia. Sellainen on ihan perussääntö asiallisessa keskustelussa. En minä, eikä varmaan kukaan muukaan täällä, ole vastuussa sinun huonosta kohtelustasi, joten ihan turha vastuuttaa tämän foorumin uskovia joita on kohdeltu huonosti. Mitenkään väheksymättä sinun kokemustasi. Sille on oma aikansa ja keskustelunsa.
Minusta sinut pitäisi bannata täältä, tai rajoittaa kirjoittamisesi agoralle. Ei se että ei mielestään osaa kirjoittaa fiksusti, oikeuta kirjoittamaan tyhmästi.
D
Erottakaa nämä viestit eri ketjuun ja nimeksi vaikka. “Ikäviä kokemuksia homoista.”
Ettei muista ikävistä kokemuksista kukaan erehdy kirjoittamaan.
Sinä varmaan ymmärrät, että jos joku kertoo ikävistä kokomuksistaan ja identifioituu uskovaksi, niin ei silloin mennä sillä tulokulmalla keskusteluun, että tekee ne uskovatkin ikäviä asioita.
Älä käyttäydy typerästi.
D
Enhän minä mitään tuollaista sanonut.
Ihmettelin vaan miten erilaisia ikäviä kokemuksia ihmisillä on ollut. Toisilla toisista, toisilla joistain muista. En tiennyt että tässä ketjussa saa vaan toistella ikäviä kokemuksia homoista.
Älä aina tulkitse ei-uskovan juttuja ikävimmällä mahdollisella tavalla.
En tulkitse. Tulkintaani ei vaikuta uskotko vai et. Sinä kirjoitat loukkaavasti olitpa uskova tai et. Tässä ketjussa saa tuoda julki muitakin ikäviä kokemuksia, mutta on tilannetajutonta ja loukkaavaa. timo_k ja minä kerroimme negatiivisia kokemuksia. Sinä kuittaist ne sanomalla
Merkillistä että homot ovat ahdistelleet, mutta uskovien taholta taasen…
Se on ihan suora osoitus olla kitisemättä jonkun porukan tekosista, sillä uskovat ne vasta ovatkin tehneet vaikka mitä. Ikään kuin se oikeuttaisi homoseksuaalien ahdistelun uskovia kohtaan, koska uskovat ovat aiheuttaneet monta ikävää asiaa.
Kumpikaan, timo_k tai minä emme yleistäneet mitään. Sinä yleistit. Ota vastuu siitä, mitä kirjoitat.
D
No en ainakaan sitä noin tarkoittanut. Kokemanne tapaukset ovat tottakai tuomittavia. Mutta oikeasti ihmettelen, miten uskoville tapahtuu niin paljon tällaista. Haluavatko tuollaiset sairaat ihmiset tarkoituksella ehkä ottaa kohteekseen uskovan. Mikä heitä uskovissa vetää puoleensa. Luuluvatko uskovan olevan helpompi, ateistilta voisi saada turpiinsa. Vai haluavatko tahallaan loukata, ja ajattelevat, että juuri uskovan kohdalla saavat voimakkaimman loukkausefektin.