Kirkon ääni

Mutta pystyt varmasti käsittämään, miksi kaikki sellaisetkaan naiset, joita kohtaan et missään tapauksessa tuntisi seksuaalista kiinnostusta, eivät välttämättä haluaisi sinua mukaan esim. samaan pukuhuoneeseen uimahallissa? Tai sen, että nuorten tyttöjen vanhemmat eivät välttämättä haluaisi sinua tytärtensä kanssa samaan pukuhuoneeseen? Vai ajattelisitko sellaisessa tapauksessa, että nuo naiset tai vanhemmat tahtovat syrjiä sinua tai että heillä vain on eriskummallisia pelkoja?

4 tykkäystä

Kyllä ennakkoluulo on tietenkin asia joka vaikuttaa.
Tästä ei kuitenkaan ole ollut nyt kysymys.
Jos luet edeltä esimerkkini leirin saunasta, ymmärrät.
Se että sukupuolella on merkitystä edelleen vaikka ideologisesti muuta hanketta on meneillään, on todellisuutta.

1 tykkäys

Niin juuri. Suomeksi sanoit sanan mitä yritin edellä minäkin.
Jotenkin ihmeellisen yksinkertaiset asiat saadaan vaikeiksi nykyään.
Hyvin tähän teemaan monessa mielessä sopii sanoa että keisarilla ei ole vaatetta.

Et ehkä ymmärtänyt pointtiani. En puhunut joistakin pukukoppiasioista vaan asiasta yleensä. Ei nainen ajattele jokaista miestä potentiaalisena raiskaajana. Mutta joskus tuntuu että homojen suhteen ajatellaan että jokainen homo on ehdottomasti kiinnikäyvä, jos vain tilaisuus vähänkään antaa myöten. Mutta joo. Kunhan sanoin mikä aina tulee mieleen näitä lueskellessä.

Tässä iässä (korjaan…tähän ikään mennessä) olisin varmasti kokenut monia homojen päällekäyntiyrityksiä, koska tilastojen valossa olen ollut sellaisten miesten kanssa tietämättäni lukemattomia kertoja. tietämättäni. Vaan enpä ole kokenut yhtä ainutta päällekäyntiä. En edes suoraa vihjausta. Muutama epäsuora katse kyllä muistuu mieleeni vuosien takaa, joita voisin kuvitella mielenkiinnon osoitukseksi.

2 tykkäystä

Siis pohdiskelit jotain, joka ei suoraan liity siihen, miten saunoissa tms. yhdelle sukupuolelle varatuissa tiloissa kannattaisi toimia? Ok, sitten en ehkä ymmärtänyt/ymmärrä oikein tavoitettasi.

Mutta pystytkö käsittämään, miksi sellaisetkaan naiset jne. jne.?

Pystyn ja ymmärrän. Kunhan yritin vetää jalat maan tasalle, kun minusta tuntui että osin oli levitointia havaittavissa. Mutta taas kerran kaduttaa, että tuli sanottua tuonkaan vertaa, vaikka mielestäni sanani aika neutraalisti asettelinkin. Mietin jo että otanko tuonkin pois, mutta olkoon. Jospa siitä joku saisi iloa päiväänsä ja sytykettä mieleensä.

En ymmärrä. Miksi kirjoittaa, jos jatkuvasti pitää (ääneen) ilmoittaa, ettei pitäisi kirjoittaa? Tai, oikeammin, mitä mieltä on jatkuvasti ääneen ilmoittaa, ettei pitäisi kirjoittaa? Sehän se on se kummallisempi juttu. Tämä kun on kirjoittelua varten perustettu paikka.

1 tykkäys

Ihan ystävyydellä kysyn: katsotko että olisi parempi että poistan kaiken edellä kirjoittamani. Voin sen tehdä. Ei tuo niin iso asia ollut minulle. Kunhan yritin tuoda oman ajatukseni joka aina tahtoo herätä kun vastaavia keskusteluja kohtaan.

Ja tästäkin harmitteluni. On paha tapa. Johtuu varmaan vinoutuneesta kasvatuksesta, jossa koki aina olevansa jotenkin väärässä, tekevänsä väärin, tai ollessaan tekemättä olevansa väärässä. Tästä syystä jonkinlainen ainainen syyllisyys kaikessa tekemisessä. Vielä kun olisi saanut kasvatuksen jossa lisänä olisi kokemus syntisyydestään, niin olo olisi varmasti melko kestämätön ja tukala.

1 tykkäys

Takuulla, jos eivät olisi osanneet antaa myös kokemusta armosta. Se näet on jopa enemmän kuin syntisyyden ja syyllisyyden kuittaamista; tulee niin rutkasti että pursuaa ylitse ja jää käytettäväksi muuhunkin.

Mitä tulee kysymykseesi: En katso. Yritin ilmaista, että olennaisempi on se toinen kysymys. Foorumi on tehty kirjoittelua varten. Kirjoitustensa ääneen kyseenalaistaminen on kummallista, häiritsevää ja turhaa. (Äänetön kyseenalaistaminen taas on pelkästään turhaa.)

2 tykkäystä

Minä olen. Sekä livetilanteessa (itselleni ennestään tuntematon homo alkoi kouria minua jalkovälistä, kun istuimme samassa pöydässä) että netin kautta (samaa somepalvelua käyttänyt ja profiilini nähnyt tuntematon homo laittoi privaviestin, kuinka haluaisi imeä xxxxxxxx*). Kyllä, tuollaiset vaikuttavat suhtautumiseeni heitä kohtaan. :roll_eyes:

Edit. Unohdin toki Jyväskylän uimahallin tumputtajan, joka istui takavuosina Aalto-Alvarin alalauteella herättämässä pahennusta melkein aina, kun sinne meni.

3 tykkäystä

Kokemuksesi eivät ole mukavia ja eivät mitenkään puolusteltavia. Mutta aina on tietysti vaara, että muutamien takia koko ryhmän maine likaantuu. Sama vaara on olemassa kaikkien ryhmien suhteen aina kun kyseessä on jollakin tavoin vähemmistö. Vaikkapa ruotsinkielinen, muslimi, romani, helluntailainen, ateisti, homo, ortodoksi, saamelainen… Vielä muutamia kymmeniä vuosia sitten näytettiin saksalaisturisteille tulitikkuja vihjeeksi että poltitte Lapin. Monikohan ymmärsi. Venäläiset, virolaiset ja jopa ruotsalaiset ovat joskus kyräilyn kohteena. Kuitenkin kyse on aina yksilöistä jokaisessa ryhmässä. Pidän kokemuksiasi ikävinä, mutta ne eivät kuitenkaan minusta osoita sitä, että kaikki homot ovat samanlaisia, vai mitä? Tai edes enemmistö heistä. Jos niin olisi niin meillä jokaisella olisi vuosittain lukuisia vastaavia kokemuksia. Mätä hedelmä laittaa koko korin haisemaan, mutta jos se heitetään sivuun, niin tilanne muuttuu.

1 tykkäys

Minua houkutteli kollega(mies) sänkyyn kanssaan. Tiesi että olen naimisissa ja hänkin oli parisuhteessa. Se oli järkyttävää monella tapaa. Toki yhtä järkyttävää on varmaan kaikilla joita yritetään houkutella aviorikokseen.

D

4 tykkäystä

Eipä ole mullekaan tähän ikään mennessä mitään vastaavaa sattunut. Enkä ole kuullut kenellekään kaverillekaan tuollaista tapahtuneen. Vallan merkillistä.

Uskovien taholta olen taasen joutunut kokemaan monta ikävää asiaa. Alle kouluikäisestä lähtien.

Entä sitten, mikä tuossa on pointtina?

1 tykkäys

Vein asian eteenpäin ja asia hoidettiin asianmukaisesti: Kukaan ei saanut potkuja.

D

4 tykkäystä

No se, että kummallisen eri tavalla elämä meitä heittelee. Ihan samassa maassa asuvia.

Vallan merkillistä, jos joku on kokenut uskovien taholta ikäviä asioita! Minä näet en ole.

3 tykkäystä

Atte ei kenties usko mitään tällaista tapahtuneen ja todistukseksi hän kertoo että uskovatkin tekevät julmuuksia. Se on tietysti ikävää, ei kenenkäänhuono käytös ole puolusteltavissa. Ei aten kohtaama, eikä minun, eikä timo_k:n, eikä kenenkään.

D

5 tykkäystä

Onko tämä nyt jotain huumorin yritystä sinulta ?
Ei tietenkään kaikilla ole samoja kokemuksia missään asiassa.
Jonkun kokemukset ovat traumaattisia ja toisen myös mutta eri asiassa.
Mikään tällainen ei ole vitsailun aihe.

2 tykkäystä

Jos et laittaisi sanoja suuhuni, please.
Tarkoitin, mitä kirjoitin.

Erilaisia asioita tapahtuu eri ihmisille.
Nämä tapahtumat varmaan vaikuttavat suhtautumiseemme saman ryhmän ihmisiin. Itsellänikin. Vaikka ei tietysti pitäisi. Pitäisi muistaa välttää yleistämästä ikävien ihmisten tekoja koko edustaamansa ihmisryhmään.