Kreationismi

Tuossa pihalla on ihan elävä nelijalkainen, joka kävelee ja ui. Olisiko se kaivattu välimuoto?

3 tykkäystä

Varmasti, mutta me emme pääse näkemään, mikä on lajin ulkomuoto 45 miljoonan vuoden päästä.

Ihan muutaman välimuodon tarvitsee lisää tämä kaveri ollakseen valas…

Onhan noita välimuotoja jo aiemminkin löytynyt, joten sikäli ihan valtavan mullistavasta löydöstä ei liene kyse. Merkittävää tuossa taitaa olla mm. löytöpaikka, eli fossiili osoittaa näiden “nelijalkaisten valaiden” levinneen Etelä-Amerikan vesille asti. Siistejä otuksia :slight_smile:

2 tykkäystä

Koin tänään huippujutun, kun minut tuntien yksi ateisti yritti käännyttää minut ja tarjosi kirkkain silmin luettavakseni tunnetun evolutionistin Esko Valtaojan kirjaa.:grinning:

3 tykkäystä

Esko Valtaojan kirjoilla ei kyllä ketään käännytetä. Muttei varmaan kreationismilläkään…

Ei varmaankaan, mutta tilanne oli sikäli shokeeraava minulle, että ateisti yritti käännyttää. En ole vastaavaan törmännyt.

Toki he ovat minun käsityksiäni pyrkineet torjumaan, mutta että tullaan Valtaojan kirja kädessä käännyttämään, se on uutta.:grinning:

68 % viidesläisistä (KL ja SRO) kiistää evoluution, siis kokonaan. Noin 25 % uskoo teistiseen evoluutioon. Loppu ei osannut sanoa, darwinisteja oli ihan marginaalisiivu. Tämä osu kanssa silmään siitä uudesta tutkimuksesta.

Jännä tieto on muuten myös kysymys universumin iästä (eli YEC ym. asiat). 53 % ei osannut sanoa. Niistä jotka osasi ottaa kantaa YEC / 13 miljardia vuotta välille, enemmistö kannatti YEC:tä.

Pitäisikö tästä evoluutio asiasta ajatella, että vähän vai paljon, tai hyvä tai paha? Jotenkin ei-hirveän-yllättäviä lukuja omasta mielestä.

Lähde - tässä on maksumuuri, mutta em. tiedot poimittu paperilehdestä. https://uusitie.com/evoluutiokritiikki-on-yleista-viideslaisten-parissa/

PS. Tämä aihe varmaan sopisi johonkin olemassaolevaan evoluutioketjuun. No, en tiedä. Ja ilmeisesti niissä on joko kommentointi sulkeutunut, tai sitten mulla on jotain rajoituksia, kun olen uusi keskustelija. Kai tämä menee uutenakin aiheena :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Uuden keskustelijan keskustelunaloitukset menevät välillä ensin moderoinnin hyväksyttäväksi. Liitin tämän nyt tähän kreationismi/evoluutioketjuun. Tervetuloa foorumille :slight_smile:

Hieno homma, että noinkin suuri määrä kiistää evoluution. On ilmeisesti samoin kuin itsellänikin, että se ei vain sovi kuvioon, siis ihan loogisesti ajatellen. Tervetuloa foorumille!

Universumi on vuosissa jokseenkin yhtä vanha kuin on läpimitaltaan valovuosissa, eli vanha on ja tilaa riittää. Minkähän varalle se onkaan niin suuri? — Tervetuloa foorumille.

Minun on helppo ymmärtää, että ihmiset torjuvat kristinuskon, koska eivät vain voi uskoa evankeliumia. Mutta sitä minun on vaikea ymmärtää, että joku uskoo evoluutioon tai siihen, että olemassaolomme taustalla ei ole jonkin sortin Luoja.

1 tykkäys

Teistisen evoluution kannattajat vasta pahaan umpikujaan itsensä ovat ajaneet. He kun mitä ilmeisimmin ovat omaksuneet käsityksensä käydäkseen tieteellisistä, moderneista ihmisistä. Tiede ei kuitenkaan heidän teoriaansa hyväksy, vaan pitää heitä hännystelijöinä.

Siis lajien sisäinen evoluutio on ihan selkeä tosiasia ja se voidaan myös todentaa. Evoluutioteoria kokonaisuudessaan on eri juttu. Tieteellisenä teoriana ei ole erityisen vahva edes, pikemminkin heikko, jos sitä verrataan varsinaisiin teorioihin.