Kuolleet (muistoketju)

Aika ajoin foorumilla muistellaan kuolleita. Tähän ketjuun voisi laittaa jutut tähän teemaan liittyen, niin eivät häviä muihin ketjuihin. Pyhien muistaminen saisi olla oma alueensa.

D

Kirjailija Torsti Lehtinen on kuollut https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009863074.html

Ortodoksi taisi olla hän. Levätköön.

D

1 tykkäys

Voi :cry: Olin Torstin filosofian kurssilla aikoinaan. Hyvä opettaja oli, hauska ja syvällinen.

2 tykkäystä

Saata, Herra, lepoon pyhien joukkoon vastanukkuneen palvelijasi Torstin sielu ja suo hänelle iankaikkinen muisto!

6 tykkäystä

Ikuinen muisto! R.I.P. veli Torsti.

1 tykkäys

Petri Järveläisen hieno muistokirjoitus Sörkan kundista, Torstista! Ikuinen muisto!

2 tykkäystä

Torstiin törmäsi Uspenskin liturgioissa. Jonkun kerran tapasin hänet Krunikan ja Kallion suunnan taidegallerioiden avajaisissa. Syvällinen ja rehellinen kaveri.

1 tykkäys

Suuri puu on kaatunut Hämeenlinnassa.
Ikuinen muisto!

3 tykkäystä

Olinpa hänenkin opissaan aikoinaan. Ja sairaalapastoriserkkunsa. Molemmista hyvä muisto. Nyt Markku saa vihdoin selville mikä ihmistä vaivaa.

D

2 tykkäystä

Ikuinen muisto! Todella pidetty pappi ja rippi-isä.

Rovasti Jyrki Penttonen on siirtynyt ajasta ikuisuuteen - kuolinpäivän panihida toimitetaan Helsingissä ja Nummelassa 5.10. — Helsingin ortodoksinen seurakunta

3 tykkäystä

Saata, Herra, lepoon pyhien joukkoon palvelijasi i Jyrkin sielu, sinne missä ei ole kipua eikä surua eikä huokauksia, vaan on loppumaton elämä!

3 tykkäystä

Ollos iäti muistettu!

Tunnettiin 1980-luvulla Valamossa kuuliaisuusveli Gaiuksena.

Kai Gideon on kuollut – vakava sairaus vei 63-vuotiaana

2 tykkäystä

Rovasti Leo Iltola kuoli eilen. Hän toimi mm. Joensuussa ortodoksisella seminaarilla, joten moni läntistäkin teologiaa Joensuussa opiskellut muistanee hänet.

Itse muistan hänet lempeänä ja hengellisenä pappina, hänen kanssaan oli ilo keskustella. Myös pyhiinvaelluksilla hän oli hauskaa matkaseuraa, jolla riitti niin hengellisiä kuin maallisiakin tarinoita. Opin häneltä paljon ja olen siitä kiitollinen.

Saata Herra lepoon palvelijasi isä Leon sielu!

9 tykkäystä