Kysymyksiä foorumin tekniikasta

Kaikki sivun sisältö ei vielä lataudu salattuna. Firefox valitti, että salatut sivut sisältävät edelleen salaamatonta sisältöä, mikä piti paikkansa. Jos sisältö on ladattavissa salatun yhteyden kautta, voi sivuille asettaa HSTS:n (HTTP Strict Transport Security). Silloin selain muuttaa automaattisesti linkit käyttämään salattua yhteyttä ja kieltäytyy lataamasta sivua, jos salaus ei ole käytössä.

Sain uuden arvon ja kommentin " käytössäsi on muutama tykkäys enemmän päivää kohden". Siis tykkäysten määrä on rajattu? Näkeeköhän jostain, paljonko saa yhtenä päivänä tykätä?

Perusraja taisi olla 50 päivässä. Ei pitäisi tulla heti vastaan.

3 tykkäystä

Mikähän on vielä salaamatonta sisältöä?

Jokin skripti, hakutoiminnon jokin osa, varmaan Discoursen automaattisesti tuottamia osia. Etusivun lähdekoodista voi hakea http://-alkuisia viittauksia. Joitakin asetuksia pitäisi siis säätää, että nämä tulevat https:llä.

Perustamassani Pyhien seurassa -ketjussa kävi niin, että kun aloitin kappaleen “31. elokuuta”, niin foorumisofta poisti automaattisesti kolmosen alusta ja tulkitsi, että kyseessä on ilmeisesti listan alku ja “korjasi” sen alkamaan sisennettynä ja “1. elokuuta”. Eli jos on numeron jälkeen piste, niin foorumisofta ilmeisesti automaattisesti muuttaa sen luetteloksi vaikka ei pitäisi.

Saman ongelman havaitsin aloittamassani Kirkkovuoden varrelta -ketjussa; ei auttanut muu kuin pistää päiväys otsikon loppuun, mikä ei välttämättä ole luontevin tapa tämmöisissä yhteyksissä.

Olen itse huomannut saman. Raportoin bugin…

2 tykkäystä

Voisiko Lukutoukka-arvomerkin (“Reader”) selityksessä korjata lyöntivirheen?

Keskustelua huolellisesti lukemilla tiedät missä mennään

lukemalla

Sulkeutuvatko kaikki ketjut automaattisesti 14 päivän kuluttua viimeisimmästä viestistä?

Lisäys: taitaa koskea Ajankohtaista-osiota.

Kyllä, koskee vain Ajankohtaista-osiota.

Tämä on tiedossa oleva bugi ja valitettavasti sitä ei voida korjata noin vain. Korjaus tapahtuu joskus myöhemmin tulevaisuudessa. Sitä odottaessa voit kirjoittaa 31\. elokuuta, jolloin se näkyy oikein, kuten alla:

31. elokuuta.

Luettavan ketjun alapuolella näkyy viisi “ehdotettua ketjua”, mutta on hassua, että niissä on useinkin sellaisia, joissa viimeinen viesti on kirjoitettu viikkoja sitten ja minä olen lukenut sen jo silloin. Olisi loogisempaa ehdottaa sellaisia ketjuja, joissa on uusia viestejä. Ymmärrän kyllä, että se yrittää tyrkyttää minulle sellaista ketjua, jota minä en ole lukenut enkä halua lukea, mutta miksi näitä, joissa ei tapahdu mitään uutta?

@Silvanus Pystyykö täällä näkemään omat viestit peräkanaa, mitä onkaan tullut kirjoitettua? Jaahah, näköjään pystyy, löysin sen, mutta pystyykö näkemään toisten viestejä peräkanaa?

En ole Silvanus, mutta kun kysyit tuota voiko jonkun toisen viestit nähdä peräkanaa, aloin itsekin tutkimaan. Voi. Testasin, niin toimii. Klikkasin Sinituulen profiilia, sitten se antaa siihen sen esittelylootan. Siinä on kirkkokunta ja muita tärkeitä tietoja susta. Sen jälkeen samassa lootassa lukee +8 lisää. Siitä klikkaamalla pääsee sivuun, joka kertoo susta enemmän. Otsikoita ovat Toiminta, Kutsutut, Arvomerkit ja Yhteenveto. Toiminta sisältää alekkain viestisi. Ylimpänä viimeisimmät viestit. Tuossa listauksessa näkyvät kommenttien alut.

2 tykkäystä

Miksi Katmaarin viestit näkyy mulle liputettuina? Onko joku oikeasti liputtanut yhden käyttäjän täysin harmittomat viestit, vai onko tämä jokin bugi?

Ne näkyvät liputettuina myös minulle. Jo eilen vähän ihmettelin, että mikä noissa Katmaarin viesteissä muka on niin provosoivaa. Minusta ei mikään.

Mitäs ihmettä o_O Katmaarin profiilissa ei lue, että viestit olisivat liputettuja (eivätkä ne myöskään ylläpidon lippujonossa ole), mutta tosiaan näyttävät kaikki jotenkin puolipiilotetuilta? @Silvanus ?

Eivatkö ne näy kellekään?

Okei, ilmeisesti foorumin tietyt toiminnot eivät toimi ihan niin kuin suunniteltiin. Hetkinen vain…

No niin, elikä tässä on käynyt niin, että antaessani @Katmaar:ille estoa hänen omasta pyynnöstään olen jotenkin onnistunut piilottamaan kaikki viestit. Toin osan näkyviin, mutta … äh. Nyt ärsyttää vähän liikaa.


Ja hieman päivitystä: sain nyt kaikki Katmaarin viestit taas näkyviin hieman tietokantaa sorkkimalla. Nörttilevelit nousi heti vähän…