Kysymyksiä foorumin tekniikasta

En ymmärrä minäkään tästä mitään. Ongelma on se, että ihmiset eivät lainaa kommentoimansa viestin tekstiä. Viestin yläreunassa olevasta kuvakkeesta pääsee kyllä kommentoituun viestiin, mutta sieltä ei sitten pääsekään takasin millään napinpainalluksella.

1 tykkäys

Jos viestiin vastaa lainaamatta, niin silloin sen pitäisi minusta näkyä vain ko. viestin alapuolella, kun klikkaa kohtaa “1 vastaus”. Ja se tietysti näkyykin siinä, mutta sen lisäksi se sama vastaus näkyy sitten ketjussa alempana, kun scrollaa ketjua alaspäin. Eli jos klikkaat sen vastauksen auki, niin sitten se näkyy kahteen kertaan, mikä on minusta hieman ärsyttävää. Ei sen tarvitsisi näkyä muuta kuin siinä, mistä se klikataan auki.

1 tykkäys

Olen eri mieltä - on hyvä, että kaikki ketjuun kirjoitetut viestit näkyvät kronologisessa järjestyksessä. Olisi vaivalloista, jos suuri osa ketjun viesteistä olisi piilotettu, ja niitä pitäisi koko ajan klikkailla näkyviin. Ei-kronologinen järjestys tuntuisi myös mielestäni sekavammalta, ja olisi iso muutos verrattuna aiempaan foorumiin.

4 tykkäystä

Nehän ovatkin kronologisessa järjestyksessä. Mutta jos vastaat ylempänä ketjussa olevaan varhempaan viestiin, niin ei sen tarvitse tulla alimmaiseksi, JOS vastaus näkyy myös siellä minne se on kirjoitettukin.

Edellisessä foorumissa ei ollut tätä ominaisuutta, vaan kaikki tuli vain yhteen pötköön. Sekin oli ihan hyvä systeemi. Mutta minusta tulee olla joko entisen foorumin tavalla, tai sitten niin, että vastaukset näkyvät sen viestin yhteydessä johon ne on laitettu. Ei vastauksen tarvitse näkyä SEKÄ vastatun viestin alapuolella ETTÄ ketjun lopussa.

Ei se näykään, ellei sitä klikkaa auki? Mitä esim. itse en tee. Oletusarvoisesti kaikki on yhdessä pötkössä.

2 tykkäystä

Osaako tähän kukaan vastata?

Käsittääkseni esim. VeliT:lle on sellaista annettu, joten pitäisi olla teknisesti mahdollista. Parasta varmaan lähettää aiheesta yksityisviestiä modetiimille/Silvanukselle :slight_smile:

Pahoittelen, en huomannut. Laita pyyntö yksityisviestinä, niin annan vaikka 21 päivää näin aluksi.

Omissa asetuksissa on kohta “Vaimennetut” alueet: “Et saa imoituksia uusista viesteistä näillä alueilla, eivätkä ne näy tuoreimmissa.” [sic, huom. typo] Olen asettanut “Käyttäjien keskustelu” -alueen vaimennetuksi, mutta sen ketjut näkyvät edelleen tuoreimmat-listauksessa.

Minäkään en ole vielä oikein hahmottanut sitä, että miten nuo tuoreimmat ja lukemattomat toimivat. En tietääkseeni ole vaimentanut mitään, mutta silti kaikki uusia viestejä saaneet ketjut eivät näy lukemattomissa. Etenkään sellaiset, joihin en ole itse vastannut mitään. Sen sijaan ne joihin olen itse vastannut, tuntuvat päivittyvän melko hyvin myös lukemattomiin.

Mulla tulee lukemattomiin ne ketjut, joihin olen itse vastannut ja ilmeisesti myös jotkin sellaiset joita olen lukenut intensiivisemmin. Mutta jos olen kirjoittanut viestin joka on siirretty toiseen ketjuun, niin tämä uusi sijaintiketju ei näy lukemattomissa. Vähän hankalaa. Alun ihmettelyn jälkeen olen kuitenkin tykännyt tuoreimmat-listauksesta tosi paljon.

Onko täällä muuten sellaista Tykätyt-kohtaa, josta voisi kootusti katsoa, mistä omista viesteistä on tykätty? Ilmoituksiinhan ei taida tulla jokainen yksittäinen tykkäys erikseen.

1 tykkäys

Oman profiilin yhteenveto-kohdasta löytyy ainakin lista eniten tykkäyksiä saaneista viesteistä sekä ketjuista, joissa omat viestit yhteenlaskettuina ovat saaneet erityisen paljon tykkäyksiä.

Kaikki sivun sisältö ei vielä lataudu salattuna. Firefox valitti, että salatut sivut sisältävät edelleen salaamatonta sisältöä, mikä piti paikkansa. Jos sisältö on ladattavissa salatun yhteyden kautta, voi sivuille asettaa HSTS:n (HTTP Strict Transport Security). Silloin selain muuttaa automaattisesti linkit käyttämään salattua yhteyttä ja kieltäytyy lataamasta sivua, jos salaus ei ole käytössä.

Sain uuden arvon ja kommentin " käytössäsi on muutama tykkäys enemmän päivää kohden". Siis tykkäysten määrä on rajattu? Näkeeköhän jostain, paljonko saa yhtenä päivänä tykätä?

Perusraja taisi olla 50 päivässä. Ei pitäisi tulla heti vastaan.

3 tykkäystä

Mikähän on vielä salaamatonta sisältöä?

Jokin skripti, hakutoiminnon jokin osa, varmaan Discoursen automaattisesti tuottamia osia. Etusivun lähdekoodista voi hakea http://-alkuisia viittauksia. Joitakin asetuksia pitäisi siis säätää, että nämä tulevat https:llä.

Perustamassani Pyhien seurassa -ketjussa kävi niin, että kun aloitin kappaleen “31. elokuuta”, niin foorumisofta poisti automaattisesti kolmosen alusta ja tulkitsi, että kyseessä on ilmeisesti listan alku ja “korjasi” sen alkamaan sisennettynä ja “1. elokuuta”. Eli jos on numeron jälkeen piste, niin foorumisofta ilmeisesti automaattisesti muuttaa sen luetteloksi vaikka ei pitäisi.

Saman ongelman havaitsin aloittamassani Kirkkovuoden varrelta -ketjussa; ei auttanut muu kuin pistää päiväys otsikon loppuun, mikä ei välttämättä ole luontevin tapa tämmöisissä yhteyksissä.

Olen itse huomannut saman. Raportoin bugin…

2 tykkäystä